מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ט 01.02.2019

תולדות ימי חב"ד בעדשתו של מיכאל אלמגור ● הצצה מיוחדת

השבוע הלך לעולמו מר מיכאל (מרצ'לו) אלמגור ז"ל, ניצול שואה מרומניה, שעלה לארץ ישראל, והיה הצלם המיתולוגי של העיר לוד ושל כפר חב"ד ● בין השאר צילם ותיעד עשרות אלפי תמונות של חב"ד ובהם משנותיו הראשונות של בירת חב"ד - כפר חב"ד. זכה לתעד תמונות שנשלחו לרבי ע"י עסקני חב"ד בימים ההם ובראשם ר' אפרים וולף ע"ה, עפ"י בקשתו של הרבי ● הצלם המיתולוגי זהו את המצולמים: באמצעות 'תגובה לכל תמונה'>>>
תולדות ימי חב
דברי ימי חב"ד: התמונות שצילם אלמגור. בעיגול: לפני כ-4 שנים, ביום-הולדת 91 (התמונות באדיבות הרב יעקב גלויברמן)

השבוע הלך לעולמו מר מיכאל (מרצ'לו) אלמגור, ניצול שואה מרומניה, שעלה לארץ ישראל, והיה הצלם המיתולוגי של העיר לוד מיום שנכבשה ע"י צה"ל.

בין השאר צילם ותיעד עשרות אלפי תמונות של חב"ד ובהם משנותיו הראשונות של בירת חב"ד - כפר חב"ד. זכה לתעד תמונות שנשלחו לרבי ע"י עסקני חב"ד בימים ההם ובראשם ר' אפרים וולף ע"ה, עפ"י בקשתו של הרבי.

"כשאני מגיע לכאן, זה עושה אותי צעיר יותר", נהג לומר מרצ'לו אלמגור. גם בגיל גבורות המשיך להגיע לחדר שקיבל במשרדי 'יד ביד' של הרב יעקב גלויברמן בלוד, כשהוא סורק תמונות נוספות מההווי החב"די בארץ הקודש, מתוך תשלילי הפילם הישנים עליהם שמר מכל משמר.

לאחר השואה, השתקם ובשנת תש"ז הצטרף למעפילים והוגלה למחנה בקפריסין. הבריטים זרקו את המצלמה שלו לים, אך היה לו חבר שהצליח להבריח מצלמה ויחד צילמו תמונות מחיי העצורים.

כשהגיע לארץ לאחר מלחמת השחרור, חיפש מקום ללא צלם וכך הגיע לעיר לוד. כך פתח את ה'צלמניה' ולאחר מכן הוחלף השם ל'פוטו יוניברסל' ברחוב הרצל 36.

המפגש הראשון עם חסידי חב"ד

המפגש הראשון שלו עם חב"ד, היה כאשר שני חסידים נכנסו לחנותו ביום בהיר. ר' חנוך גליצנשטיין ע"ה, ור' יצחק מנדלסון (המדריך המיתולוגי בישיבה בלוד).
הם הזמינו אותו לצלם בישיבה, ובעקבות הקשר איתם, הוא החל להתקרב לחיי תורה ומצוות.

"הם הכניסו 'לחלוחית חסידית לחיי", סיפר לפני מספר שנים. "כשהיו מגיעים לחנות, היו מנעימים בפרקי נגינה חב"דית..."

הצלם של ר' אפרים וולף

כשר' אפרים וולף ע"ה החל לנהל את מוסדות חב"ד בלוד ובכפר חב"ד, הוא יצר קשר עם הצלם. מאז, הוא היה 'הצלם של חב"ד'. בכל אירוע הוא הוזמן אחר כבוד, והתמונות נשלחו ע"י ר' אפרים ישירות לרבי.

ר' יעקב גלויבמן מספר על המפגש המיוחד של מרצ'לו עם הרבי:
"הוא הציג עצמו כ'צלם של חב"ד בעיר לוד'. הרבי החזיק את שתי ידיו ובירך אותו. ברבות הימים הוא נהג לספר על כך בהתרגשות מיוחדת".

יהי זכרו ברוך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.