מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ט 31.01.2019

מפקד המשלחת לברזיל על הסיוע מחב"ד: 'מחמם את הלב'

"מוקירים תודה": עשרות בני-אדם נהרגו באסון הקשה שפקד את הברזילאים, ומאות נוספים נעדרו תחת מפולות הבוץ. משלחת מיוחדת שמונה כ-130 אנשי צוות המריאה ביום ראשון האחרון לברזיל לעזור בניסיונות ההצלה • בית חב"ד באזור האסון, בראשות השליח הרב ניסים קטרי, העניק לחברי המשלחת מזון כשר וכל הנצרך עבור יהודי • אל"מ גולן ואך, מפקד משלחת הסיוע של צה"ל, סיפר היום (ה') על העזרה של חב"ד, בראיון שהעניק לתכנית 'הקבינט' ברדיו 103FM: "מחמם את הלב שאחרי סיטואציות לא פשוטות הקהילה היהודית מחכה לך" • לכתבה המלאה > משלחת זק"א לעזרת הנפגעים באסון קריסת הסכר בברזיל> ברזיל: בית חב"ד מספק מזון כשר למשלחת כוחות החילוץ > שליח חב"ד ל-COL: "הברזילאים אסירי תודה למשלחת מישראל"
מפקד המשלחת לברזיל על הסיוע מחב
גולן על רקע המשלחת ומזון של חב"ד; צילום: ארכיון COL ודוברות צה"ל

מאת: כתב COL

ביום ראשון המריאה לברזיל משלחת מיוחדת של כוחות ההצלה הישראלים, במטרה לסייע באיתור הנעדרים ומתן סיוע לנפגעים באסון הסכר ושטפונות הבוץ. עשרות בני-אדם נהרגו באסון הקשה שפקד את הברזילאים, ומאות נוספים נעדרו תחת מפולות הבוץ.

חברי המשלחת, שמונה כ-130 חיילים וקצינים בשירות סדיר ומילואים, בהם מומחים הנדסיים, רופאים, צוות חילוץ והצלה, יחידת להבה של כבאות והצלה, לוחמי היחידה התת ימית של זרוע הים, נציגי משרד החוץ ושגריר ישראל בברזיל, יוסי שלי, התארחו בבית חב"ד בעיר בלו הוריזונטה, בראשות הרב ניסים קטרי - המוקד היחיד באזור שבו ניתן להשיג אוכל כשר. הם קיבלו מענה לצרכיהם היהודיים.

בראיון שמסר ל-COL שליח חב"ד בעיר בלו הוריזונטה, הרב ניסים קטרי, הוא סיפר: "ממה שאנו יודעים, אין ב"ה נפגעים יהודים. היכן שאירע האסון זהו פרבר מרוחק, ובו לא מתגוררים יהודים".

עוד הוסיף: "בית חב"ד עכשיו מתמקד בעזרה הגשמית להכין אוכל בצורה מסודרת אפילו שנמצאים בתנאים לא כל-כך קלים, כמו באזורים אחרים, אך אנו מתגברים על כל המכשולים ומצליחים בכל המשימות. ב"ה כמו שציין המפקד הישראלי, האוכל של חב"ד מפנק, והחיילים מרגישים בבית אחרי יום של עבודה עמוס בהצלת הנפגעים והוצאת הגופות של ההרוגים".

היום (ה') בראיון שהעניק אל"מ גולן ואך, מפקד משלחת הסיוע של צה"ל לאסון קריסת הסכר בברזיל, לתכנית 'הקבינט' ברדיו 103FM, הוא אמר: "בית חב"ד מעמיד לרשות המשלחת את כל הסיוע הנדרש כולל אוכל כשר. מחמם את הלב שאחרי סיטואציות לא פשוטות הקהילה היהודית מחכה לך".

אל"מ ואך חשף כי: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם ששלחה סיוע ועד כה הם איתרנו 35 לכודים בתנאי שטח קשים במיוחד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.