מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ט 31.01.2019

אינטל משקיעה 11 מילארד בישראל; פרופסור: "הרעיון של הרבי"

JEM
ענקית השבבים אינטל משקיעה 11 מיליארד דולר במפעל חדש בישראל • אינטל הודיעה כי היא תציג תוכנית עסקית "להמשך ההשקעה באתר הייצור של קריית גת" בישראל, אך לא חשפה פרטים, כולל לוח הזמנים, העלויות והטכנולוגיות • משה מנדלבאום, פרופסור לכלכלה ונגיד בנק ישראל לשעבר, התראיין בעבר ל-JEM ואמר כי היה זה הרעיון של הרבי לגרום לחברת אינטל, ועשרות חברות טכנולוגיה אחרות להשקיע בישראל, כבר ב'יחידות' עם הרבי בשנת תשכ"ח • לסיפור המלא
אינטל משקיעה 11 מילארד בישראל; פרופסור:
ענקית השבבים אינטל משקיעה 11 מיליארד דולר במפעל חדש בישראל.

"מדובר בחדשות ענק לכל מי שאכפת לו ממדינת ישראל, הכלכלה הישראלית ואזרחי ישראל", אמר שר האוצר משה כחלון. אינטל הודיעה כי היא תציג תוכנית עסקית "להמשך ההשקעה באתר הייצור של קריית גת" בישראל, אך לא חשפה פרטים, כולל לוח הזמנים, העלויות והטכנולוגיות.

משה מנדלבאום, פרופסור לכלכלה ונגיד בנק ישראל לשעבר, התראיין בעבר ל-JEM ואמר כי היה זה הרעיון של הרבי לגרום לחברת אינטל, ועשרות חברות טכנולוגיה אחרות להשקיע בישראל, כבר ב'יחידות' עם הרבי בשנת תשכ"ח.

מנדלבאום, שסייע בפיתוח תוכנית הייצוב הכלכלית של ישראל, נפגש עם הרבי ב-770, והנה מה שסיפר על השיחה עם הרבי:

"במהלך ה'יחידות' הרבי חקר אותי בהרחבה על התזה שלי, שהתמקדה בצורך לפתח את התעשייה הישראלית ואת האמצעים שהממשלה צריכה לנקוט בנושא זה. הריבית בישראל גבוהה מאוד אמרתי לרבי, והתזה שלי קוראת להורדת הריבית ולהטבת הטבות מס כדי לעודד חברות בינלאומיות להשקיע בתעשייה שלנו".

"הרב לא הסכים עם זה, ואמר: "משקיעים רציניים לא מחפשים הלוואות זולות. יש להם יחסים טובים עם הבנקים והם יכולים להלוות בריביות נמוכות בכל עת ללא סיוע של הממשלה. בעוד הלוואות זולות אלו לא יהיו מספיק תמריץ עבורם - מענקים כן יהיו תמריצים".

"אהבתי את הרעיון והוספתי אותו מיידית לתזה שלי. כשחזרתי לארץ השפעתי על חברי הכנסת להעביר הצעת חוק כזאת, שהביאה תועלת רבה לכלכלה, ולפתיחת חברות גדולות כמו אינטל,  המציעים תעסוקה לאלפי עובדים ישראלים".

"הרבי נתן לי עצה אחרת שהוכיחה את עצמה. הוא ראה את הנולד המדהים להציע שכלכלת ישראל צריכה להתבסס על אינטליגנציה יהודית. הרבי אמר עוד: "בדרך כלל, היהודים טובים יותר בעבודה עם הראש, אז במקום לבסס את תעשיית הייצור, נסו לעודד את תעשיית המוח".
צפו
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.