מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשע״ט 30.01.2019

מסתמן: 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה לישראל' בדרך לבלוק טכני

לא מחכים ל'בית היהודי': על פי דיווח הערב בערוץ 12 - בצלאל סמוטריץ, יו"ר מפלגת 'האיחוד הלאומי', וגורמים במפלגת 'עוצמה לישראל' מנהלים מגעים מתקדמים לקראת ריצה משותפת בבחירות הקרובות. היום התקיימה פגישה שכזו • כיצד מגיבים נציגי המפלגות לדיווח? וכמה הן מקבלות בסקרים הנוכחיים? • כל הפרטים
מסתמן: 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה לישראל' בדרך לבלוק טכני
ראשי המפלגות, סמוטריץ ומרזל (צילום: ברלה שיינר, ארכיון COL)

שלמה מן, COL

הישורת האחרונה לקראת מועד הגשת הרשימות לכנסת ה-21 מתקרבת בצעדי ענק, והמגעים לחיבורים פוליטיים, שהכרחיים בחלק מהרשימות לו רצונן לצלוח את אחוז החסימה ולהיכנס אל בית המחוקקים הישראלי, בעיצומם.

ב'מהדורה המרכזית' הערב בערוץ 12, מדווח העיתונאי יאיר שרקי על מגעים מתקדמים שמתנהלים בימים אלה בין ראשי מפלגות 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה לישראל' לקראת ריצה משותפת. אחת מפגישות אלה התקיימה היום, וגורמים בשתי המפלגות שעמן שוחח, מאשרים את הדיווח.

חשוב לציין, שבמפלגת 'הבית היהודי' שעד עתה רצה במשותף עם 'האיחוד הלאומי' טרם בחרו יושב ראש מאז פרישת השר נפתלי בנט. אולם חרף זאת גורמים ב'איחוד הלאומי' מסבירים שהזמן דוחק ולא מותיר די בכדי להמתין לגיבוש האיחודים.

בסקר שמתפרסם הערב, מקבלת מפלגת 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' יחד - ארבעה מנדטים, ומפלגת 'עוצמה לישראל' לא עוברת את אחוז החסימה אך מקבלת למעלה משני אחוזים מהקולות (2.4%), מרחק לא רב מהחסימה.

במקביל, נציגים משתי המפלגות המדוברות הודיעו בפלטפורמות שונות, כי דלתם פתוחה גם בפני איחוד עם מפלגת 'יחד' של אלי ישי. כמה איחוד שכזה יניב? מוקדם עדין לדעת, אולם על פי סקר שפורסם לפני כחודש בעיתון 'ישראל היום' מפלגה מאוחדת שכזו תקבל תשעה מנדטים. המטרה: להציל כמה שיותר קולות לבל ילכו לאיבוד לרסיסי מפלגות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.