מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשע״ט 30.01.2019

מעמד שלא יישכח: שמחה גדולה בבת מצווה של כולל חב"ד

שלוש-מאות משתתפות התכנסו לחגוג במשותף את בת המצווה של 40 נערות יתומות, מכל רחבי הארץ • החגיגה התקיימה בירושלים לכבוד כ"ב שבט, יום הסתלקותה של הרבנית חיה מושקא ע"ה • תכנית עשירה הפכה את היום כולו למרגש ומושקע, בסטנדרט יוקרתי כיאה לבנות שראויות לכך יותר מכל • אינספור רגעי שיא נרשמו, והשיא: תפילה משותפת על קברה של רחל אמנו • "כל בת כאן היא נסיכה, שראויה לשמחה הכי איכותית שאפשר" אומרים בפשטות מנהלי הפרויקט, שמתקיים כמיזם משותף לארגון החסד כולל חב"ד, 'קרן מרומים' והארגון היהודי 'בית' מס.פאולו ברזיל • לסיפור המלא ותיעוד
מעמד שלא יישכח: שמחה גדולה בבת מצווה של כולל חב
צילומים: חוה רוזנר

40 נערות יתומות מכל רחבי הארץ חגגו בת מצווה מפוארת ומרגשת בירושלים, בהשתתפות כשלוש מאות משתתפים, בני משפחה וחברותיהן של בנות המצווה.

זה קרה בבוקרו של יום שני השבוע, בתאריך הסגולי כ"ב שבט, יום היארצייט של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה, רעייתו של הרבי. 40 בנות המצווה, מרביתן מקרב המשפחות הקשורות לפעילות קרן 'חסד מנחם מענדל' החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', המעניקה סיוע לימודי ורגשי ליתומים ויתומות במגוון פרויקטים משמעותיים לאורך כל ימות השנה.

החגיגה המרגשת, שכל קולמוס יתקשה להביא לידי ביטוי את עוצמתה, מתקיימת כמיזם משותף לכולל חב"ד, קרן מרומים, והשליח הרב יצחק משען מנהל ארגון 'בית' מס.פאולו ברזיל.

בשעה עשר בבוקר הגיעו בנות המצווה ובני משפחותיהן אל מרכז השמחות של ה'כולל' – אולמי 'גוטניק' ו'הדר', שנערכו מבעוד מועד לקראתם. הפעילות השתרעה על פני שני האולמות ההדורים וכל פינה במרחבים הגדולים הוקדשה לסדנא, פעילות ונדבך בפסיפס המהנה של יום הבת מצווה. כולם התגייסו עם כל הלב והנשמה להצלחת הפעילות, ובראשם צוות קייטרינג חן-פנסי, המעצב רפי מור ומפעילי הסדנאות שהחלו בהכנת המקום באישון ליל כ"ב שבט.

וכך, לצד סעודת-מצווה עשירה ומפנקת, נערכו פעילויות מגוונות, מעצימות ועתירי הנאה – כולל הפקת "בתמצוושיר" בניצוחה של הגב' טייבי קרסיק, סדנת קליעות-בצק ומצוות הפרשת חלה ע"י אמנית האפייה הירושלמית רותי בריכטא – כשצוות קייטרינג חן-פנסי הפעיל תנור מיוחד ודאג שכל בת תקבל את יצירות הבצק שלה אפויות כהלכה. ניחוחות המאפה התמזגו עם צלילי המוזיקה, החיוכים וקולות השמחה שעלו מהמופע המיוחד בשירה והומור של האמנית מיכל לויטין שאף ניהלה את היום לכל אורכו, מרעיפה תשומת לב על הכלות היתומות ומנווטת במיומנות את כל הפעילות התוססת.

את החגיגה כיבדה הרבנית ימימה מזרחי שנשאה דברים והקדישה שעה ארוכה להענקת תשומת לב אישית לכל בת ובת. אורחי כבוד נוספים במעמד, היו חברי קרן מרומים בראשות מנהל הקרן הרב יוסי קריצ'בסקי. דברי ברכה נשאו גם הרב עמרם בלוי מנהל 'חסד מנחם מענדל' המלווה את המשפחות לאורך השנה וחש ממש כאילו היתה זו שמחה משפחתית אישית שלו, והרבנית רחל וילהלם מכולל חב"ד. צוות חסד מנחם מענדל העניק לכל בת ערכת-מתנה יוקרתית, שכללה: סט תכשיטים יקר-ערך, פמוט קריסטל מהודר להדלקת נר-שבת וספר תהלים בכריכת עור עליה נחרט שם כלת המצוות.

את היום המופלא סיימו כולן בתפילה משותפת, מרטיטה ומרגשת, בקבר רחל – שם לא ניתן היה לעצור את שטף הדמעות שביטא את התחושה העילאית בה התמזגו רגשי תודה לבורא על הזכות לחגוג חגיגת מצוות כה עוצמתית, ותפילה מעומק לב שימחה השם דמעה מעל כל פנים בגאולה הקרובה.

הפעילות תוכננה והופקה ע"י חסד מנחם מענדל, בניהולו של ר' יצחק מרטון וצוות רכזות הפרויקט החינוכי שמלווה מאות יתומים ויתומות במגוון ערוצי-סיוע ייחודיים. "המיקוד שלנו הוא הצלחת ילדי חסד מנחם מענדל בשגרה, יכולתם לתפקד כהלכה חרף הקושי הרגשי ומכשולים שנערמו בדרכם עקב האסון במשפחה" אומר הרב מרטון. "אירוע כזה הוא כלי עזר יחיד מסוגו, מעניק תנופה אדירה לפעילות שלנו ומאיר את עולמן של המשתתפות במלוא מובן המילה. הרבי האציל את ברכתו הק' למכון בר ובת מצווה של כולל חב"ד שהחל את פעילותו בשנת תנש"א; קיום הפעילות בכ"ב שבט, לכבודה ועילוי-נשמתה של הרבנית ע"ה מבטאת את תחושתנו שההצלחה האדירה היא בכוחו וברכתו הנצחית של הרבי המוסיף לרוות נחת ולהאציל כוח וברכה לאלמנות, לאלמנים, ליתומות וליתומים של חסד מנחם מענדל".

"מידי שנה אנו רואים במוחש את הפירות שצומחים מפעילות-מושקעת זו, אצל בנות המצווה והמשפחות שמשתתפות במיזם החשוב הזה", אומר מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, "זה מעצים ומתורגם בבירור לשיפור בכל המישורים: בשמחת החיים, בלימודים ובכל תחומי החיים. הבית מואר וכל המשפחה מתחזקת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.