מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ט 31.01.2019

"אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות

'מגזין שישי' ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות והתמונות המעניינות שהיו בחב"ד, ולא עלו לכותרות • מהן הפגישות האישיות וה'עלייה לרגל' של הפוליטיקאים הישראלים? היכן התפללו באי בית חב"ד תפילת שחרית על חוף הים? מהו התמרון הצבאי של השליח החב"די? מיהו החב"דניק שלמד קורס 'אימון משפחות' בכדי לעזור כלכלית לזוגות הצעירים? מדוע השליח מאוקראינה עלה לתורה במוסקבה? ומה הקשר בין 400 שלוחי חב"ד בארה"ב לפשע ובתי-הכלא? • וגם: מה התגובה ששמע יו"ר 'חוסן לישראל' הרמטכ"ל במיל' בני גנץ, כשרצה לדעת האם חב"ד תתמוך בו לראשות הממשלה? • קחו טעימות >>>
מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות " title=""אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות " />

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

"נאך א גאנצע מעשה" > הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, ויו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' קפץ למים העמוקים של הפוליטיקה הישראלית והפך להיות המועמד, אולי עם הסיכוי הגבוה ביותר להגיע אל הכיסא והתפקיד הנחשק - ראש ממשלת ישראל. הסקרים, אם נציץ בהם לרגע, נותנים לו סיכוי לא רע להרכיב את הממשלה הבאה. הבוקר (ה') כאשר ידידו, יו"ר עמותת 'יד-ביד' הרב יעקב גלויברמן פגש בו בתל-אביב, הוא נשאל האם חב"ד תתמוך בו בבחירות הקרובות. התגובה הייתה כי "חב"ד אינה מתערבת בפוליטיקה". ולגנץ נשאר, לקוות לטוב.  



"עליה לרגל" > אם בפוליטיקה עסקינן: השר יובל שטייניץ מהליכוד נצפה השבוע במפגש עם העסקן החב"די ר' חיים שטיינר, לשעבר סגן ראש העיר קרית-מלאכי ועוד כמה חברי מרכז וחברי הליכוד בקרית מלאכי, וביקש את תמיכתם באזור הדרום, לקראת הפריימריז במפלגה וכן הבחירות לממשלה ה-21. ל'אפעס פארבייסען' נודע כי בזמן האחרון, ישנה 'עליה לרגל' וכמה שרים וחברי כנסת, ובהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ח"כ ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם, ח"כ דוד ביתן, והשר יואב גלנט - הגיעו לבקש את העזרה, מה שלא מונע לצד השני לנצל את המומנטום ולבקש את עזרת נבחרי הציבור.  



"הרואה את הים הגדול" > פסק-זמן קצר מהפוליטיקה בארה"ק, וממריאים לג'מייקה שבאיים הקאריביים, שם נצפו השבוע מבקרים בבית חב"ד בראשות השליח הרב יעקב רסקין, בחופשתם - מתפללים תפילת שחרית על שפת הים.  



"תמרון צבאי" > ההכנות והאימונים של 'צבא ההגנה לישראל' לקראת המלחמה הבאה, לא פוסחות על שליח חב"ד בעיר האבות חברון, הרב דני כהן, שנקרא לכמה ימי מילואים. בתמונה שהגיעה ל'אעפס' נראה הרב כהן שרגיל לעזור בכל ימות השנה בין היתר לחיילי צה"ל בתרגיל פינוי פצוע על אלונקה. "לא ינום ולא ישן שומר ישראל"...  



"איש את אחיו יעזרו" > לאחר שהקים את קבוצת הוואטצפ החב"דית 'מורידים את יוקר הדיור', ונלחם למען הורדת מחירי הנדל"ן עבור זוגות צעירים, סיים השבוע ר' רונן עטיה מחסידי חב"ד בלוד, קורס 'אימון משפחות' אצל המאמן המפורסם אלון גל. המטרה שלו: לתמוך בזוגות חב"דיים להתנהל כלכלית בצורה נכונה, ולהישאר עם הראש מעל המים והעול הכספי. כן ירבו.   



"גירסא דינקותא" > רב קהילת חב"ד ברחובות, הרב מ"מ גלוכובסקי נצפה השבוע בעין העדשה כשהוא בוחן את אחד מנעריה החב"דיים של הקהילה תניא בעל פה, לאחר תפילת ערבית בבית כנסת חב"ד המרכזי בעיר.  



"מעלין בקודש" > בימים הקרובים ייבנה ארון קודש חדש ומפואר בבית כנסת חב"ד צמח צדק בפתח תקווה, העומד על תילו כ-100 שנה. את השיפוץ תרמו בני משפ' ליפסקר, לע"נ הרב חיים צבי ליפסקר ע"ה - מעמודי התווך של קהילת חב"ד בפתח תקווה, וממייסדי ישיבת חב"ד חזון אליהו תל אביב.  



"בין 80 לגבורות" > בבית הכנסת ב'מארינה-רוטשא' במוקסבה, נצפה הרב נחום תמרין משלוחי חב"ד בעיר ז'יטומיר, כשהוא עולה לתורה, לכבוד יום הולדתה ה-80 של אמו מרת שתחי' לאיוש"ט. עד 120.



"משנכנס אדר מרבין בשמחה" > לקראת חודש אדר הוזמנו הזמר החב"די מענדי ג'רופי יחד עם הנגן מושמוש, והשחקן שלומי לניאדו לצילומים בערוץ 20, שם שמחו את צופי הערוץ.  



"סור מרע, ועשה טוב" > רגע לפני ש-400 שלוחים ייחלו בשבוע הבא ללמד את הקורס החדש של מכון JLI ללימודי יהדות על פשע, ענישה וצדק מנקודת מבט יהודית. שדרן הרדיו הוותיק של אריזונה, ג'ון סי סקוט הזמין את הרב יהודה צייטלין, שליח חב"ד בטוסון, לראיון נרחב בנושא הרפורמה הפלילית בארה"ב ודעתו של הרבי למניעת פשע ונתינת סיוע רוחני לאסירים. "זה נושא שחייבים לתת לו תשומת לב. מדובר על מיליוני דולרים וחייהם של עשרות אלפים", סקוט אמר בהתייחס לעובדה שהארה"ב היא האומה עם שיעור הכליאה הגבוה ביותר בעולם.



***
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.