מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ט 29.01.2019

"לא חוששים מפגיעה בנו": שליח חב"ד בקרית-יובל מדבר

אלמונים פרצו לבית-כנסת בשכונת קרית-יובל בירושלים וחיללו את ארון הקודש, ספרי התורה ורכוש המתפללים • תושבי השכונה שידעה מלחמות בין תושביה החרדים ושאינם, לא זוכרים רמת שנאה שכזו • רבנים, פוליטיקאים ואנשי ציבור, כשבראשם - נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, פנו אל משטרת ישראל שפתחה בחקירה להגיע אל הפושעים • שליח חב"ד בקרית-יובל הרב יוסי אלגזי שפועל בקרב התושבים, סיפר בראיון ל-COL על המלחמות של התושבים, על הזעזוע והכאב • וגם: מדוע הוא אינו חושש מפגיעה בבית חב"ד השכונתי? • לכתבה המלאה
ספרי התורה, על רקע בית חב"ד והשליח בקרית-יובל

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

אלמונים פרצו הבוקר (ג') לבית-כנסת בשכונת קרית-יובל בירושלים וחיללו את ארון הקודש, ספרי התורה ורכוש המתפללים.

תושבי השכונה שידעה מלחמות בין תושביה החרדים ושאינם, לא זוכרים רמת שנאה שכזו. בעקבות כך, הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף יחד עם רבנים, פוליטיקאים ואנשי ציבור, כשבראשם - נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, פנו אל משטרת ישראל שפתחה בחקירה להגיע אל הפושעים.

בראיון ל-COL, אמר שליח חב"ד בשכונה, הרב יוסי אלגזי: "מזעזע וכואב לראות את מה שאירע היום בבית הכנסת של הקהילה הצרפתית-ליטאית. בית הכנסת שוכן בצידה של השכונה, חברי הקהילה הם תושבי השכונה, והאירוע הזה חמור ומצער עד מאוד.

"אין ספק כי זה הזמן שלנו, ובמיוחד של בית חב"ד, להוסיף באור בשכונה ולהגדיל את הפעילות - ובכך לגרש את החושך. זה מה שהרבי לימד אותנו, רק בדרך הזאת ולא אחרת. בעז"ה אנחנו נעשה את כל המוטל עלינו להוסיף נחת לרבי ואור יהדות, ואף נתחיל בהכנות לקראת חג הפורים".

"האם קיים חשש בקרב קהילת בית חב"ד בשכונה מפוגרום דומה בבית הכנסת?", שאלנו את הרב אלגזי, והוא מגיב: "ראשית, חשוב להבהיר כי אנו מגנים בכל תוקף את המעשה. הפורעים חייבים לעמוד לדין. נכון לשעה זו אין לנו מושג מי עשה את זה. אך במידה ויתברר כי אלו התושבים שמתנגדים מאוד חזק לקהילה שנפגעה בשכונה, זה חמור כפליים.

"לגבי פוגרום בבית חב"ד, אני כרגע לא חושש, היות ואנו בקשר טוב ויחסים טובים עם כל תושבי השכונה, החל מהמתנ"סים ועד למינהלת השכונה. אני לא רואה סיבה שמישהו מהתושבים שיפגע בנו. ובטח לא בכזאת צורה מזעזעת".

הוא מסביר ומפרט: "היות ובתקופה האחרונה השכונה ידעה שקט מכל המריבות והמלחמות בין התושבים החרדים-ליטאים לתושבים שאינם שומרי תורה ומצוות, אני יופתע לדעת שאלו תושבים משכונתנו, שעשו דבר שלא יעלה על הדעת, וראינו כמותו בימים אפלים. אנו מצדנו נעשה את כל המאמצים לראות שאנו מוגנים, ואני מקווה שעל-ידי הוספה באור, לא נצטרך את הדברים האלה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.