מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ט 29.01.2019

'מזכיר את ימי השואה': רבנים ואנשי ציבור מגנים את הפוגרום

מי לא הזדעזע הבוקר (ג') למראה המחזות הקשים של ספרי התורה מתגוללים על רצפת בית הכנסת בשכונת קרית-יובל בעיר הקודש ירושלים • בעקבות חילול ספרי התורה החליט מפקד המחוז ניצב יורם הלוי להקים צח"מ (צוות חקירה מיוחד) שיחקור את המעשה הנורא • התגובות לא איחרו לבוא: החל מהרבנים הראשיים, ראש הממשלה, רבני העיר, שרים וח"כים ואישי ציבור נוספים, שתקפו וגינו את מבצעי הפשע, וקראו למשטרת ישראל למצות איתם את הדין • לכל התגובות
'מזכיר את ימי השואה': רבנים ואנשי ציבור מגנים את הפוגרום
ספרי התורה על הרצפה. "מזכיר את תקופת השואה"...


מאת: כתב COL

מי לא הזדעזע הבוקר (ג') למראה המחזות הקשים של ספרי התורה מתגוללים על רצפת בית הכנסת בשכונת קרית-יובל בעיר הקודש ירושלים.

בעקבות חילול ספרי התורה החליט מפקד המחוז ניצב יורם הלוי להקים צח"מ (צוות חקירה מיוחד) שיחקור את המעשה הנורא.

התגובות לא איחרו לבוא: החל מהרבנים הראשיים, ראש הממשלה, רבני העיר, שרים וח"כים ואישי ציבור נוספים, שתקפו וגינו את מבצעי הפשע, וקראו למשטרת ישראל למצות איתם את הדין

***

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו:

"זהו בוקר קשה לכל יהודי באשר הוא, לא ניתן לעבור לסדר היום אחרי חילול ברוטאלי שכזה בבית מקדש מעט, חובה עלינו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבעיר הקודש ירושלים מתחלל בית כנסת וספרי תורה מושלכים לרצפה. לצערי זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה ואני מצפה שמשטרת ישראל תתיחס לזה כאל פשע שנאה לכל דבר וירכזו את מרב המאמצים שמי שאחראי למעשה הנפשע לא יינקה".

הרב הראשי לישראל הראשל"צ, הרב יצחק יוסף:

"הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בביזיון נורא שחוללו ע"י בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין.
על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים:

"הזדעזענו לשמוע על חילול הקודש בבית הכנסת בקריית היובל בירושלים. אין לנו מידע מי הם הפושעים שהרימו ידם וחיללו את הקודש בצורה שלא תאמן! ועל כך תתקבל בוודאי תשובה מחוקרי המשטרה. אבל חובה על כולנו למחות כנגד מבצעי הפשע הנתעב שכמוהו ראינו אצל הרשעים הנאצים ימ"ש בשנים הקשות של השואה.

"כעת עלינו לפשפש במעשינו ולחזק את אווירת האחדות שלנו, של העם היושב בציון. בדרך זו נראה כי למרות כל המחלוקות אשר בתוכנו אין אנו מוכנים להשלים עם תופעות חמורות כאלה. כולנו תקווה שה' הטוב יסלח לנו, ואף אלו שפגעו בבית הכנסת יבואו ויבקשו סליחה מאת ה' ומכל ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו:

אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית-יובל בירושלים. על המשטרה למצוא מיד את האחראים על-כך, ולמצות איתם את הדין".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון

"הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחתי עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים!".

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי:

"בית הכנסת וספר תורה הם שני הסמלים שאיחדו את עם ישראל המשך אלפי שנים בגולה, לא משנה איזה עדה ולכן לראות את ספרי התורה מחוללים במצב כזה, זה פוגע בציפור נפשו של כל יהודי. כואב עוד יותר שקהילת עולי צרפת שברחו מהאנטישמיות שם, הם רואים יום שמקום תפילתם הצנוע במקלט מחולל. לכן, התשובה שלנו לזה צריכה להיות - בניין בית כמסת מפואר עבורם, ואני כבר שוחחתי עם ראש העיר בנושא ואנחנו נפעל שאכן כך יהיה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס):

"כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה. אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח".

יו"ר יחד אלי ישי:

"הלב נחמץ לנוכח התמונות הנוראות מבית הכנסת המחולל בירושלים עיר הקודש. מזעזע לחשוב כי יש מי שמסוגל לפתוח ארון קודש ולהשליך ספרי תורה על הרצפה. לב מי לא יחרד! ‏המשטרה חייבת לעשות הכל בכדי להגיע אל המנוולים שעשו זאת ולמצות איתם את הדין".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ'

"אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן:

"רק לפני יומיים פורסמו נתוני דו"ח המצביעים על אנטישמיות גוברת במדינות בעולם. מה נאמר ומה נדבר נוכח מקרה מזעזע ונורא של השחתת בית כנסת וספרי תורה מושלכים בביזיון, כאן בישראל, בעיר ירושלים, 2019. זוהי אנטישמיות בהתגלמותה, פשע שנאה נגד הקדוש והיקר, ופגיעה בכל לב יהודי. על רשויות החוק לפעול בנחישות נגד מבצעי הזוועה בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".
 
יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין:

"‫בוקר קשה. התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי. ‬
‫שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו.‬ ‫וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים.‬ ‫אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר:

"מול המראות הקשים מבית הכנסת בקרית יובל הלב היהודי מתקשה להמשיך לפעום כסדרו. על רשויות החוק לעשות הכל כדי להביא את האשמים לדין. יש להכיר בפגיעה בספרי תורה כפשע שנאה וטרור אנטי יהודי ולהתייחס לכך במלוא החומרה. אני קורא לראש הממשלה הממונה על השב"כ להפעיל את המחלקה היהודית כדי לחקור אחר הפורעים ולהעמידם לדין במהירות. אחרת מעשי הפשע האנטישמי שראינו הבוקר בקרית יובל יהפכו חלילה למעשי רצח נגד יהודים על רקע דתי. כיהודים מאמינים עלינו להתחזק בתורה ויראת שמיים. מול חילול השם יש להרבות בקידוש השם ולהוסיף בלימוד התורה וקיום המצוות".

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט

"חילול בית הכנסת וביזוי ספרי התורה הלילה בירושלים הם מעשה נוראי ושפל. המראות מכאיבים את הלב ומעוררים תחושות קשות. מדובר בפשע נורא נגד כל מה שקדוש לעם היהודי ואני קורא לרשויות אכיפת החוק לבדוק את האירוע ולהביא את המשחיתים לדין בהקדם האפשרי".

יו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני:

"בני ישראל כשהם יורדים, הם יורדים עד לתהום". הניסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא יסלח. מקומם מאחורי סורג ובריח".

ח"כ יעקב אשר:

"זהו פשע שנאה מחריד, פרי הביאושים של אנשי תקשורת ופוליטיקאים שוחרי הדמוקרטיה והפלורליזם שמסיתים את הציבור בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בציבור שומרי המצוות. דווקא עכשיו כשקולם צריך להישמע נגד מעשי הוונדליזם המזעזעים הפוגעים ברגשותיו של כל יהודי בארץ ובעולם, הם שותקים בצביעות ואפילו לא מגנים את האירוע הקשה שחווינו היום בירושלים".

סגן שר החינוך ר' מאיר פרוש:

"כל יהודי החרד לקדושת התורה חש זעזוע והשפלה מהמעשה הנפשע. תמוה מאוד מדוע לא נשמע הכאב והסלידה של ליבני, לפיד, גנץ וגבאי. אין ספק שאם היו פוגעים בסממן דתי של הדרוזים או הערבים, מקוששי הקולות האלו היו כבר מייללים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.