מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ט 25.01.2019

הרב אהרונוב בראיון למקור ראשון: "הניחו לנו בכל הנוגע לבחירות"

עיתון 'מקור ראשון', מסקר הבוקר את ניסיונות החיזור של המפלגות השונות אחר חסידי חב"ד, מפלח את מספר אנ"ש בארץ ומביא את דברי יו"ר צא"ח הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב לפיהם חסידות חב"ד איננה מתערבת בפוליטיקה • וכמה שווה בקולות הציבור החב"די? • לקטע המלא
הרב אהרונוב בראיון למקור ראשון:
למעלה: הרב אהרונוב, ארכיון COL

שלמה מן

עיתון 'מקור ראשון', מסקר הבוקר את ניסיונות החיזור של המפלגות השונות אחר חסידי חב"ד, מפלח את מספר אנ"ש בארץ ומביא את דברי יו"ר צא"ח הרב אהרונוב לפיהם חב"ד איננה מתערבת בפוליטיקה.

"אולם יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב אהרונוב שעמד מאחורי התמיכה בנתניהו בקמפיין "נתניהו טוב ליהודים" אינו נוקט עמדה ואומר לעיתון כי, "חב"ד לא תתערב בשום אופן בפוליטיקה הארצית בבחירות, מה גם שלא עומדת אפשרות וחשש של הקמת ממשלת שמאל. תפקידנו הוא הפצת תורת החסידות והכנת העולם לקראת ביאת משיח ותו לו. אנחנו רוצים מאוד מאוד שיניחו לנו בכל מה שנוגע לבחירות, איננו חלק מהמשחק הפוליטי".

בהמשך מפלח העיתון את הכוח הפוליטי של חב"ד וקובע כי הנעלם הגדול הוא כוחם של כ-430 בתי חב"ד הפזורים ברחבי הארץ ומופעלים בידי כאלף משפחות שלוחים.

"הכוח הפוליטי של חב"ד מורכב מחמש קהילות גדולות: ירושלים, כפר חב"ד, קריית מלאכי, ביתר, לוד וצפת. לפני שנתיים עמד כוחם האלקטורלי על כ – 17,500 בעלי זכות בחירה, ועוד כ-20 אלף מצביעים בקהילות הקטנות יותר ברחבי הארץ. הנעלם הגדול הוא כוחם של 430 בתי חב"ד שפזורים ברחבי הארץ. הם מופעלים בידי כאלף משפחות "שלוחים" והצטרפו סביבם קהילות הטרוגניות נוספות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.