מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״ט 21.01.2019

אבידה: נפטר הרב אברהם ליסון ע"ה מזקני חסידי חב"ד

נפטר חסיד האמת: מכפר חב"ד הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח ר' אברהם ליסון ע"ה, מזקני חסידי חב"ד ואחד מדמויות החסידים המפורסמות. בן 96 היה בפטירתו ● הרב ליסון ע"ה היה דוגמא של חסיד מקושר ועובד ה'. ניחן בכשרון נגינה ייחודי, קרב רבים לתורת החסידות באמצעות שיעוריו בחסידות, שירתו וניגוניו, ודוגמא של חסיד אמת ● הלווייתו תצא היום ט"ו בשבט, בשעה 13:00 מביתו ברח' אדמו"ר הריי"צ 27 כפר חב"ד, ובשעה 15:00 מבית ההלויות שמגר בירושלים לחלקת חב"ד בהר הזיתים ● ברוך דיין האמת
אבידה: נפטר הרב אברהם ליסון ע
הרב אברהם ליסון ע"ה

נפטר חסיד האמת: מכפר חב"ד הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח ר' אברהם ליסון ע"ה, מזקני חסידי חב"ד ואחד מדמויות החסידים המפורסמות. בן 96 היה בפטירתו.

הרב ליסון ע"ה היה דוגמא של חסיד מקושר ועובד ה'. ניחן בכשרון נגינה ייחודי, קירב רבים לתורת החסידות באמצעות שיעוריו בחסידות, שירתו וניגוניו, ודוגמא של חסיד אמת.

מתולדות חייו

הרב אברהם ליסון (יליד שנת תרפ"ג, 1922), מזקני חסידי חב"ד, היה משפיע בבית הכנסת 'נחום יצחק' בכפר חב"ד. כיהן בתפקידים חינוכיים שונים בהנהלת בית הספר של רשת אהלי יוסף יצחק בזרנוגה, ומוקדם יותר - משפיע בישיבת תומכי תמימים פקינג.

נולד בי"ב חשוון תרפ"ג בעיירה הליטאית פונוביז' לאביו הרב שמואל צבי הירש ליסון ואמו הרבנית יענטא, ונקרא על שם סבו הרב אברהם ליסון, חתנו של ר' שמואל צבי חסיד הצמח צדק, וגיסו של ר' שמחה גינזבורג.

בצעירותו, למד בישיבה המקומית אצל הרב יוסף שלמה כהנמן, והיה אחד הבודדים מתלמידי הישיבה ששרד את מאורעות השואה.

בכ"ט סיון תש"א עזב את משפחתו בגפו וברח לרוסיה, שם התחבר לחסידי חב"ד והמשיך לברוח יחד איתם לעומק רוסיה בכיוון העיר סמרקנד, שם נכנס ללמוד בסניף ישיבת תומכי תמימים המקומית. בשנת תש"ו הצטרף לבריחה הגדולה של חסידי חב"ד והצליח להבריח את הגבול תחת זהות פולנית בדויה.

הוא הגיע למחנה המעבר פאקינג, שם התמנה כמשפיע הישיבה שהוקמה.

בהמשך, הגיע לתחנת המעבר בברינואה שבצרפת, שם נשא חן בעיני המשפיע החסידי הרב שלמה חיים קסלמן ששידך אותו עם בתו יהודית. החתונה התקיימה בלא נוכחות הוריו שנספו בשואה, ותקופה קצרה לאחר מכן הזוג הצעיר קיבל הוראה מאדמו"ר הריי"צ לעלות לארץ הקודש ולהימנות על גרעין המייסדים של היישוב החב"די החדש כפר חב"ד.

לפרנסתו, החל לעסוק כמחנך, ובהמשך התמנה כחבר הנהלת בית הספר של רשת אהלי יוסף יצחק ביישוב זרנוגה.

במשך שנים רבות יצא למבצע תפילין ואייש באופן קבוע את העמדה שהוקמה בתחנה המרכזית (הישנה) בתל אביב.

הרב ליסון ניחן בכשרון נגינה ייחודי, ובמקביל לעבודתו ברשת אהלי יוסף יצחק ובפעילות החב"דית ברחבי הארץ, השתתף בערבי חב"ד רבים שם קירב רבים לתורת החסידות באמצעות שירתו העריבה.

כאשר הרב יוסף יהודה מרטון ייסד בשנת תשכ"ג את המקהלה החב"דית הראשונה, הצטרף למקהלה, והיה אחד מהבעלי-מנגנים הבולטים בה.

בחודש סיון תשמ"א הגיע לבקר בחצר הרבי, ומספר ימים לפני קיומו של הראלי לכבוד חג השבועות ביקש ממנו הרבי שיופיע בפני הילדים, ובאם הדבר אפשרי - שיתחיל את ההופעה שלו אחרי שהרבי יצטרף לכינוס. הרב ליסון קיבל על עצמו להשתתף בכינוס והופיע בפני הרבי, והרבי חייך בזמן ההופעה שלו ומחא את כפיו, והראה שביעות רצון רבה משירתו.

הרב ליסון נוהג למסור שיעורי חסידות בסגנונו הייחודי בספרי 'לקוטי תורה' ו'תורה אור' בבית הכנסת 'נחום יצחק' בשיכונים בכפר חב"ד.

הותיר אחריו את בנים נכדים ונינים.

הלווייתו תצא היום ט"ו בשבט, בשעה 13:00 מביתו רח' אדמו"ר הריי"צ 27 כפר חב"ד, ובשעה 15:00 מ'שמגר' לחלקת חב"ד בהר הזיתים.

הותיר אחריו את ילדיו יבדלח"ט: ר' שמואל צבי מכפר חב"ד, ר' יום טוב ממונטריאול, השליחה גב' רבקה שילדקרויט מחיפה, ר' יוסף יצחק מנחלת הר חב"ד, גב' שטערנא אלפרוביץ מכפר חב"ד, השליחה גב' חנה שמולביץ מבית שאן והשליח הרב שלמה חיים משכונת כרמל מערבי בחיפה.

המשפחה תשב 'שבעה' בבית המנוח.

ברוך דיין האמת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.