מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״ט 20.01.2019

התלמיד נדהם: בסיום ההתוועדות התבשר שיסע עם אביו לרבי

רגע מרגש אירע בערב לימוד והתוועדות ל'אבות ובנים' בתלמוד התורה כפר חב"ד, שחתם עשרה ימים של שינון המאמר 'באתי לגני' על פה, הענקת מתנות רוחניות נוספות לרבי, על ידי כלל התלמידים ● לפני הסיום הדהים מנהל הת"ת כשבישר שאחד התלמידים יסע היישר לשדה התעופה עם אביו בדרך לרבי, עם חבילת ה'מתנות' ● לכתבה המלאה, גלריית תמונות
התלמיד נדהם: בסיום ההתוועדות התבשר שיסע עם אביו לרבי
(צילומים: מנדי הכטמן, COL)


רגע מרגש באופן יוצא דופן אירע בערב של לימוד ושל התוועדות ל'אבות ובנים' בתלמוד התורה של כפר חב"ד. הערב התקיים במוצאי י' בשבט באולם המפואר של הת"ת והוא חתם עשרה ימים של שינון המאמר 'באתי לגני' על פה, ושל הענקת מתנות רוחניות נוספות, לרבי, על ידי כלל התלמידים.

דקות אחדות לפני ברכת המזון והתפזרות התלמידים ואבותיהם, הדהים מנהל הת"ת את הנוכחים כשהודיע להם, כי אחד מן התלמידים ייצא מן ההתוועדות היישר אל שדה התעופה, שם יעלה עם אביו על מטוס, ושניהם יחד יטוסו אל הרבי כדי להגיש לו את חבילת ה'מתנות'.

לערב הזה קדמו כאמור עשרה ימי הכנה של תלמידי הת"ת. על כותל מסדרון הת"ת נתלה לוח גדול ומרהיב עם שמות התלמידים המשתתפים במבצע השינון של מאמר יום ההילולא. כל שורה נוספת, על פה, זיכתה את התלמיד הנבחן בדבקית צבעונית שהודבקה על הלוח לצד שמו. מי שחצה את רף 60 השורות זכה בכרטיס כניסה לערב האמור, ל'אבות ובנים'. כמעט מאה אחוזים של התלמידים עמדו ביעד המאתגר. וכל אלה, כמובן, הופיעו חגיגיים ביחד עם אבותיהם לערב המדובר.

הערב החל בתפילת ערבית ובלימוד שיחת קודש של הרבי לי' בשבט, על ידי התלמידים ואבותיהם. לאחר מכן נטלו הכול את ידיהם לסעודה מפוארת שהייתה מראשיתה ועד סופה התוועדות חסידית רבת תוכן. היא נפתחה בשרשרת ניגוני רגש ושמחה מפיהם של ילדי מקהלת הת"ת. את השירה ניווט וליווה בצלילים המנצח הוותיק ר' שלום כינורי.

ההתוועדות עצמה הונחתה ונוהלה בטוב טעם על ידי המשפיע ר' שמואל וייספיש מביתר עילית, אשר עמד על המשמעות הרעיונית והמעשית של יום קבלת הנשיאות. את דבריו ליווה בסיפורים מרתקים ובתיאורים חיים מחצר משנות האור.

המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי כיבד את המעמד בנוכחותו ובדברים לבביים שנשא בפני הילדים. בין השאר דיבר על הציפיות של הרבי מן הילדים והוריהם, בצד הכוחות שהוא מעניק לכל אחד ואחד מהם.

הסופר החסידי הרב זלמן רודרמן, המפעיל בחודשים האחרונים תוכנית שבועית חינוכית חדשה בכיתות הת"ת, הציג לפני ההורים את עיקרי התוכנית, וסיפר על תהליך הצמיחה הרוחני של התלמידים היקרים.

וכאמור, לקראת סיום האירוע הגיע רגע השיא, כאשר מנהל הת"ת המסור הרב מנחם מענדל כהן הודיע לנוכחים, כי "מישהו מכם צריך לקחת את ה'מתנות' שהענקתם לרבי, ולהביא אותן אליו".

לתדהמת הכול הוציא המנהל מכיס חליפתו דרכון של אחד התלמידים. "מבין כלל התלמידים הראויים ומתאימים לביצוע השליחות, בדקנו למי יש דרכון וויזה תקפים", סיפר. "ובין התלמידים הללו ערכנו הגרלה. הזוכה בגורל הוא ילד שאני מאוד שלם עם זכייתו".

הכרזת שמו של בעל הדרכון, התלמיד יוסי בר, הדהימה בראש ובראשונה את התלמיד עצמו. אך יחד איתו הופתעו והתרגשו גם חבריו לכיתה ושאר תלמידי הת"ת. אם לא די בכך, הרי שהמנהל הציג לזוכה את מזוודתו האישית של התלמיד, כשהיא מוכנה וארוזה לקראת הטיסה.
"בעוד שלוש שעות פחות עשר דקות תצא מכאן יחד עם אביך אל שדה התעופה, משם תמריאו אל הרבי. תביאו את ה'מתנות' ואת שלט הנקודות ל'אוהל' הקדוש, ומיד לאחר השבת הקרובה תחזרו ארצה ותשתפו את כולנו בחוויה הרוחנית שבוודאי תחוו".

הערב המרומם הסתיים בריקודים סביב התלמיד הזוכה, ובשירת "טייערע ברידער" יצא שליח הת"ת אל שדה התעופה, בדרכו אל הרבי.

ללא ספק, סיום מרגש למבצע מוצלח שכולו נחת חסידי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.