מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשע״ט 09.01.2019

טרגדיה בקראון הייטס: נפטר הרב יונה אבצן ע"ה

בצער רב מתקבלת הידיעה מקראון הייטס על פטירתו באופן פתאומי של מנהל מוסד 'שיחות אין אינגליש' הרב יונה אבצן, והוא בן 62 שנה • בשנה האחרונה סבל ממחלה בכליות ועבר טיפולים • היה חתנו של החסיד ואיש מסירות הנפש הרב אהרן חזן ע"ה • תנצב"ה
טרגדיה בקראון הייטס: נפטר הרב יונה אבצן ע
הרב אבצן (צילום: מאיר אלפסי, ארכיון COL)

בקראון הייטס נפטר הבוקר הרב יונה אבצן ע"ה בגיל שישים ואחד. ר' יונה היה יושב ראש המוסד הידוע "שיחות באנגלית" שבה ניהל בהתמסרות יוצא דופן עד יומו האחרון. המוסד שיחות באנגלית הביא תנופה חדשה להפצת המעיינות בדור השביעי, וחיבר אלפי יהודים דוברי אנגלית לרבינו ולתורתו. כל מי שהכיר את ר' יונה יעיד שלא היה לו זמן להסתכל אחורה ולהתענג מעבודתו המרובה בהפצת המעיינות חוצה, לפני שנגמר ספר אחד כבר יש לו עוד עשר פרויקטים להתחיל, "מי שיש לו מנה רוצה מאתיים" היה דרכו בחיים. בד בבד עם ניהול שיחות באנגלית היה ר' יונה שדכן מפורסם שעזר למאות זוגות להקים בית נאמן בישראל. התקשרו אליו מסביב לשעון לברר פרטים בשידוכים, לא היה מושג של "מוקדם מדי בבוקר" או "מאוחר מדי בלילה" להתקשר. התמסרותו לטובת הזולת היה להפליא.

הותיר אחריו את רעייתו, תבלחט"א, מרת רבקה אבצן, ואת הילדים יבלחט"א: לוי - דרום אפריקה, שאני וולף - קראון הייטס, שמואל - קראון הייטס, מושקי איידלמן - קראון הייטס, שיינה אוסטר - קראון הייטס, שטערנא גולדברג - קראון הייטס, זלמי, חני, שרולי, שלום בער, מאיר ולאה.

אחיו ואחיותיו הם - אדלה ברנשטיין (קראון הייטס), לייבל אבצן (קראון הייטס), אסתר בלוי (קראון הייטס), יוסי אבצן (קראון הייטס), ריווה קפלינסקי (קראון הייטס), דינה בורנשטיין (קראון הייטס), גרשון אבצן (ירושלים), שלום אבצן (קראון הייטס), מרדכי אבצן (שליח הרבי בהונג קונג), דבי באומגרטן (צ'י), סטרני צ'סני (צ'י), שייני טיפנברון (קראון הייטס), לייזר אבצן (צ') וחני זירקינד (פרזנו, קליפורניה).

מועד הלוויה יתפרסם בהמשך. שבעה יישבו האבלים בבית המשפחה - בית מס' 541 שברחוב קראון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.