מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשע״ט 03.01.2019

כ-1,200 אברכים בני תורה נבחנו בשו"ע אדמו"ר הזקן

כ-1,200 אברכים בני תורה נבחנו בשו"ע אדמו"ר הזקן ● המבחן, נערך באולמי 'כתר הרימון' אור לכ"ד טבת, יום הילולת רבנו הזקן, ואורגן בידי הוועדה להנחלת שו"ע הרב בראשות הרב אברהם אלאשוילי • לסיפור המלא
כ-1,200 אברכים בני תורה נבחנו בשו
במעמד אדיר ורב רושם התקבצו תחת קורת גג אחת, כאלף ומאתיים אברכים מכל חוגי היהדות התורנית ומכל קצות הארץ, ערב כ"ד בטבת, יום הילולת רבנו הזקן, למבחן ארצי בשו"ע אדמוה"ז,

במשך כשעתיים תמימות גדשו את האולם הענק והגדול של 'כתר הרימון' בבני ברק, מאות רבות של אברכים עמלי תורה כשהם שוקדים על המבחן הגדול והמאתגר.

המעמד הגדול, לרבות כל מסכת ההכנות שקדמה לו, אורגן בידי הוועדה להנחלת שו"ע הרב שע"י מוסדות 'תפארת רפאל' בראשות הרב אברהם אלאשוילי.

במשך שלושת החודשים האחרונים מאז הוכרז על המבחן נושא המלגות, נרשמו כ-1500 אברכים מכל קצות הארץ למבחן. כל אברך שנרשם קיבל חוברת מיוחדת המכילה את הסימנים שעליהם נערך המבחן, הלימוד הפעם התמקד בחלק הראשון של הל' שבת.

מדהים, מרגש ומפעים היה לראות את הרצינות הרבה ועמל התורה שהתבטאה מארשת האברכים כולם, בעודם רכונים, במשך שעתיים תמימות, על המבחן שמנה 50 שאלות בשיטה אמריקנית.

לאורך האולם הגדול הוקצו מראש מקומות ל'משיבים' תלמידי חכמים שביארו למתקשים את מהות השאלות השונות וכוונת מחברן.

בדיוק בשעה 20:30, אחרי שעתיים תמימות שהוקצו למבחן עצמו, ולאחר איסוף כל דפי המבחנים, ניצב הרב אלאשוילי בדוכן והקריא את התשובות הנכונות.

יצויין שהרוב המכריע של המשתתפים עבר את ציון המינימום שמזכה אותם במלגה כספית נאה, אם כי לכלל מאה אחוז לא הגיעו בגלל קושי המבחן והמאתגר. יש לציין שאת הציון הכי גבוה קבל הרב ישראל דוד מעטוף מנחלת הר חב"ד, דבר שזיכה אותו במילגה של 1200 ₪.

כל אחד מהמשתתפים קבל בסוף האירוע כרך חדש של שו"ע אדה"ז המבואר (על סי' קנח-רטו) שיצא לקראת מאורע חשוב זה, זהו כבר כרך שלישי בסדרה בהוצאת הרב אלאשוילי.

את המעמד הנחה לכל אורכו הרב מנחם קעניג מראשי ישיבת חב"ד בלוד. הרב קעניג פתח בדבריו במעלת היגיעה בתורה כדרישתו של הרבי דבר שבא לידי ביטוי בחיבורו של אדה"ז, כמו גם במבחנים הנערכים מידי שנה בשו"ע אדה"ז.

אחריו דבר הרב אלאשוילי בהדגישו שהמבחן לא בא להקשות על הנבחנים, אלא מטרתו לחדד את הלומדים עד כדי דיוק מירבי בלימוד שו"ע הרב, ואכן הדבר נותן את אותותיו אט אט במשך השנים, שכן הלומדים כבר מבינים ששו"ע אדה"ז אינו ספר הלכה רגיל, אלא זהו ספר המצריך יגיעה רבה לרדת לסוף דעתו וכוונתו של אדה"ז בלשונו הזהב והמזוקק.

צוות מיוחד של משגיחים ורכזים, פיקח על הסדר המופתי לכל אורך המעמד בראשות הרב מרדכי קורן.

במשך שעה ארוכה, לאחר תום המעמד התגודדו מאות אברכים סביב הרב אלאשוילי ושוחחו עמו בלהט.

לסיום, היה זה ערב מרנין לכבודה של תורה, ולכבודו של בעל יום הילולא כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, שלבטח לא יישכח מקרב כל מי שזכה ליטול בו חלק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.