מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשע״ט 01.01.2019

הסתיימו אירועי כ"ד טבת בהאדיטש • הצצה מיוחדת

אירועי הילולת בעל התניא בהאדיטש הסתיימו • אלפים רבים פקדו את הציון הקדוש • ב'קריית רבינו הגדול – האדיטש' מסכמים את האירועים בסיפוק • גלריית תמונות מרהיבה
הסתיימו אירועי כ
צילום: שלומי כהן
אלפי מתפללים פקדו ביממות האחרונות ברכבים פרטיים, באוטובוסים, במסוקים ובכל כלי תחבורה אפשרי את ציונו הקדוש של אדמו"ר הזקן, בעל התניא ומייסד חסידות חב"ד, לרגל יום ההילולא שחל אתמול, כ"ד בטבת.

קריית רבינו הגדול בהאדיטש הינה אבן שואבת למרכז יהודי בכל מה שקשור ליהדות ולקירוב היהדות כמו סמינרים, בריתות, חופות, שימור ותחזוקת בית החיים היהודי ופעילות עניפה בכל מעגל השנה. כך שהמקום מתעצם משנה לשנה בכמות האנשים הבאים לקריית רבינו הגדול ולציון הקדוש.

אירועי יום ההילולא שע"י 'קריית רבינו הגדול – האדיטש', בניהולו של שליח חב"ד המקומי הרב שניאור זלמן דייטש, שיזם והקים את בית ההכנסת האורחים המשרת את כלל המתפללים שעולים לציון הקדוש במהלך כל ימות השנה.

"אירועי כ"ד טבת התחילו מבחינתי לפני כחצי שנה" מספר ל-COL הרב דייטש. "כבר כמעט חצי שנה שאנחנו מתכוננים ליום הזה. לפני כמה חודשים מקומות הלינה כבר היו בתפוסה מלאה, וכואב לי מאוד על הבקשות הרבות שלא היה באפשרותנו להיענות להן". השנה היתה הערכות גדולה מראש מהיות וההילולא מזדמן באותו יום בו מתחילה השנה החדשה הלועזית, כך שהאתגר הוא היה גדול מאד, גם מזג האוויר היקשה על הערכות כשהשלג נערם לגבהים בשבילים המובילים לציון ולעיר האדיטש.

ליל כ"ד טבת, יום ההילולא התחיל במתחם הציון כשמאות אנשים משתפכים בתחינה ומעתירים על כלל ישראל וההתרגשות בשיאה, כשהיום הקדוש פורש את כנפיו על העולם והם נמצאים במקום מנוחת הצדיק. כשתפילות ערבית בזה אחר זה מתקיימות ב'היכל האדמו"ר הזקן'.

במהלך הלילה כולו המקום שקק חיים, שיעורים והתוועדויות ספונטניות התנהלו בחדר האוכל המרווח סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, בשר, דגים והכל טרי ובשפע רב הניתן חינם. מכל עבר ניתן היה לשמוע את המבקרים מנגנים את ניגוניו הידועים של בעל התניא.

בין המבקרים הרבים ניתן היה למצוא רבנים חשובים ומשפיעים ידועים מכל רחבי תבל. בהם המשפיע הרב יחזקאל סופר שמסר שיעור מיוחד ביום ההילולא, האסיר הנודע שלום רובשקין, הרב מנחם מנדל טייטלבוים בן הרבי מסאטמאר הרב מסיגעט ברוקלין, חברי הועד הרוחני ר' שלמה וילהלם שליח בעיר זיטומיר ומערב אוקראינה ומזכיר הועד הרוחני ר' יחיאל שלמה לויטנסקי, ובקביעת מזוזה התכבד הרב משה מוסקוביץ שליח בעיר חרקוב ושלוחים רבים מכל רחבי אוקראינה ומדינות רבות בעולם.

סדר הניגונים המסורתי על ציונו של אדמו"ר הזקן התקיים כמתוכנן בשעת הסתלקותו 22:45 בלילה, בהשתתפות מאות רבות של חסידים ועמך בית ישראל, ובליווי המוזיקלי של הכנר החסיד ר' מרדכי ברוצקי הזמר ליפא שמעלצער והחסיד אבי פיאמנטה בכלי נגינה נוספים.

ההתוועדות המרכזית התקיימה בהשתתפות המשפיע הרב חיים שלום דייטש, שדיבר רבות אודות תורתו של בעל ההילולא, גדולתו העצומה וחידושיו הנפלאים בתורת הנגלה והנסתר.

כמו"כ עורר את הציבור לעסוק באופן תמידי בלימוד ספריו, התניא – ספר היסוד החסידי, ושו"ע הרב, אותו כתב בהוראתו הישירה של מורו ורבו, המגיד ממעזריטש זי"ע. בהתוועדות השתתף שגריר ישראל באוקראינה זיאול ליאון.

גלריית תמונות מרהיבה מיום ההילולא ומההכנות הרבות שקדמו לה:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.