מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשע״ט 01.01.2019

כ"ד טבת: אלפים פוקדים את ציון אדמו"ר הזקן בהאדיטש

חרף הקור העז והשלגים הכבדים, אלפי מתפללים גודשים את ציונו של כ"ק אדמו"ר הזקן בעיירה האדיטש שבאוקראינה, בקשר עם יום ההילולא כ"ד טבת ● התוועדות המרכזית תתקיים עם המשפיע ר' חיים שלום דייטש, ושיעורים נמסרים ע"י המשפיע ר' יחזקאל סופר ● גלריית תמונות
כ
צילום : שלומי כהן

העיירה האדיטש שבאוקראינה מוצפת באלפי מתפללים שהגיעו לפקוד את ציונו של בעל התניא לכבוד יום ההילולא שחל היום כ"ד טבת. למרות הקור העז והשלגים הכבדים, אלפים מכל רחבי העולם כבר עלו לפקוד את ציונו של בעל התניא בעיירה האוקראינית האדיטש.

האווירה במקום היא מיוחדת. ארוחות כשרות למהדרין ושתיה חמה מוגשת למבקרים הרבים ע"י בית הכנסת האורחים המקומי בקריית רבינו הגדול האדיטש בראשות השליח הרב שניאור זלמן דייטש שדואג בכל ימות השנה לניהולו השוטף של הציון הקדוש והמתחם.

הדקות המרגשות ביותר, הינן הדקות של שעת הפטירה בשעה 22:45 בלילה, עת מתכנסים כל המתפללים בתוך ומסביב המבנה בציון, ומנגנים ברוב רגש את ניגוניו הידועים של בעל ההילולא בליווי מוזיקלי של הכנר החסיד ר' מרדכי ברוצקי. הניגונים שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מכל שולחן שבת ומכל שמחה יהודית, ניגונים מוכרים כמו קלי אתה, קול דודי דופק, אבינו מלכנו, וכמובן ניגונו הידוע של בעל התניא – ד' בבות כשאנשים תוך כדי הניגונים מקבלים קבלות טובות ויוצאים מהציון כשלבם מתרונן מדבקות והרגשה עילאית.

במהלך היום והלילה צפויים להגיע לאתר המוני מתפללים נוספים העושים את דרכם להאדיטש ביניהם רבנים חשובים ומשפיעים ידועים מכל חוגי העולם היהודי ליטול חלק בהתוועדות המרכזית עם המשפיע רבי חיים שלום דייטש ושיעורים מפי המשפיע ' יחזקאל סופר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.