מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשע״ט 31.12.2018

היסטוריה בוועדת הכספים: פעילות הגמ"חים בישראל הוסדרה

לאחר כשנתיים וחצי של דיונים מורכבים, ועדת הכספים בהובלת יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אישרה לקריאה שנייה ושלישית את 'חוק הגמ"חים' • מה החוק אומר? • כל הפרטים
היסטוריה בוועדת הכספים: פעילות הגמ
צילום: דוברות הכנסת (ועדת הכספים)
לאחר כשנתיים וחצי של דיונים מורכבים, ועדת הכספים בהובלת יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אישרה לקריאה שנייה ושלישית את 'חוק הגמ"חים'. אישור החוק סולל את הדרך לאישור תקנות ה-CRS בהמשך השבוע ואת הסדרת מעמד הגמ"חים לעניין החוק לאיסור הלבנת הון.

יו"ר הוועדה, ח"כ גפני שקידם את החוק לאורך כל תקופת חקיקתו: "אני מודה לרב ליצמן על הגיבוי שנתן לי לעניין החוק הזה, שנינו מאוד מתחבטים בשאלה הזו, בסופו של דבר הכרענו להעביר את החוק. פעלנו בתיאום מלא עם הגמ"חים ואני חושב שזה חוק שניתן לחיות אתו והוא חוק טוב"

מנכ"ל גמ"ח לכל בית: "עניין היסטורי, הוועדה נתנה גם לממשלה וגם לגמ"חים את הדרך ללכת יחד סעיף - סעיף. הופתענו מהקונצנזוס של הקואליציה והאופוזיציה שיהיה לסמל להמשך".

הצעת החוק להסדרת מתן שירותי פיקדון ואשראי בלא ריבית על ידי מוסדות לגמילות חסדים נועדה להסדיר לראשונה את פעילות הגמ"חים כמוסד פיננסי למתן שירותי פיקדון ואשראי ללא ריבית, המקבל רישיון פעילות מצד המדינה ונתון לפיקוחה ונדרש לדווח על פעילותו. את הפיקוח תוביל רשות שוק ההון. חקיקת החוק תואמה עם שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן שלקח חלק במאמצי ההסדרה.

ההצעה צפויה לעלות להצבעת מליאת הכנסת מחר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.