מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשע״ט 29.12.2018

מפץ בימין: השרים בנט ושקד מכריזים על הקמת מפלגה חדשה

אחרי שש שנים במפלגת 'הבית היהודי', כינסו הערב (מוצאי שבת) השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מסיבת עיתונאים, שבה הודיעו על פתיחת מפלגה חדשה בהנהגתם - 'הימין החדש' ● כל הפרטים על המהלך החדש ועל החיבורים האפשריים כעת בגוש הימין
מפץ בימין: השרים בנט ושקד מכריזים על הקמת מפלגה חדשה
נפתלי בנט (צילום: י. בלינקו, ארכיון COL)

שלמה מן, COL

אחרי כשש שנים של הובלת מפלגת 'הבית היהודי', הודיעו במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו לפני שעה קלה השרים נפתלי בנט ואיילת שקד - על פתיחת מפלגה ימנית חדשה בהנהגתם לקראת הבחירות לכנסת ה-21, ושמה 'הימין החדש'.

"עם ישראל חייב להתאחד - חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים. כולנו עם אחד", אמר נפתלי בנט בנאומו. "יש דגל מרכזי שלא הצלחנו להרים מתוך מפלגת הבית היהודי, והוא שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. עשינו מספר ניסיונות לייצר שותפות כזו, אך לצערנו זה לא צלח. לכן, היום אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, של חילוניים ודתיים, מפלגה שבה, לראשונה בתולדות המדינה, חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים. כזו שמייצרת שותפות אמת. כמו באוהל בטירונות, כמו במקום העבודה״.

השרים הציגו את אופי המפלגה החדשה - ״מפלגת ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. בעד ארץ ישראל, בלי פשרות. נגד מדינה פלסטינית. נקודה. נגד שחרור אלפי מחבלים בעיסקאות. בעד מסורת, בעד עם ישראל ובעד מדינת ישראל. לו, לפני 13 שנים, הייתה קיימת מפלגה זו, ההתנתקות לא הייתה יוצאת לפועל״.

בעקבות ההודעה הדרמטית קוראת מפלגת 'עוצמה לישראל' לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, שצפוי כעת להוביל את מפלגת הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ולשר לשעבר אלי ישי, לאחד כוחות ולחבור לגוש טכני אחד גדול שיאחד את כל רסיסי מפלגות הימין, יהווה מפץ כוח אמתי וישמור על הכוח האלקטורלי לבל ילך לאיבוד.

גורמים בעוצמה יהודית אומרים הערב כי "נפתלי בנט איכזב בגדול והיה שותף לחוסר מעש מתמשך שכלל את הפקרת הדרום, השתלטות הבדואים על אדמות הנגב, גירוש יהודים מבתיהם בעמונה ובנתיב האבות, וההתקפלות בחאן אל אחמר חרף החלטת בג"צ כי יש לפנות את המקום".

עוד אומרים הגורמים כי "ב'ימין החדש' אין כל חדש. הניסיון של בנט להתנער מאחריותו לממשלה שאמרה ימין ועשתה שמאל, היא פתטית". ‏בתוך כך מצייץ הערב יו"ר יחד אלי ישי על המהלך: "מפלגת ימין אמיתית מחויבת לשמור על עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. את דרך האמת אי אפשר לחדש, היא היתה ותשאר אחת ויחידה, והיא חשובה לכל יהודי. ‏זו העת לאיחוד של כל מפלגות הימין התורניות המחויבות לעקרונות הללו, ויחד להציג רשימה מכובדת, ערכית שתייצג את הימין הישן והטוב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.