מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשע״ט 27.12.2018

ברלה ברלה, צא החוצה (להניח תפילין) ● הרצל קוסאשוילי

"אתם יכולים לסנן בחוסר עניין ולומר: "נו שוין, נוסעים לרבי". אבל תדעו לכם שאני באמת מתרגש מהעניין. מתרגש כי מעבר לכך שזו זכות בעיניי להביא אנשים לרבי, הפעם מדובר בסגירת מעגל מרגשת" ● הרצל קוסאשוילי מארגן לראשונה בלוד 'נסיעה לרבי', ומסביר מדוע לא לנסוע לרבי זה 'משחק באש'... ● וגם: מה ריגש אותו במיוחד כשאחד מאנ"ש בלוד הצטרף ברגע האחרון לנסיעה? ● הטור של הרצל
ברלה ברלה, צא החוצה (להניח תפילין) ● הרצל קוסאשוילי

הרצל קוסאשוילי, COL

"הולכים לבחירות!" צעקו הכותרות, ומיד החלו ההתנצחויות והוויכוחים הקבועים. חד אמר: "צריך להעיף את ביבי, הוא נהיה שמאל, ראית איך הוא משלם לחמאס שירה עלינו טילים?", וחד אמר: "מה פתאום? אתה יודע מה יהיה כאן אם תהיה ממשלת שמאל מובהקת? שכחת מה היה כאן בימי אוסלו הארורים?".

ואני אומר: תעזבו אתכם משטויות, בעוד כחודש וקצת אני מוציא (בחילטור מהצד) קבוצת אברכים מהקהילה שלנו בלוד לארבעה ימים לרבי!

אתם יכולים לסנן בחוסר עניין ולומר: "נו שוין, נוסעים לרבי". אבל תדעו לכם שאני באמת מתרגש מהעניין. מתרגש כי מעבר לכך שזו זכות בעיניי להביא אנשים לרבי, הפעם מדובר בסגירת מעגל מרגשת.

זכיתי (באמת) להצטרף בשנתיים האחרונות למסעות "כפר חב"ד נוסע לרבי", וזאת שכידוע לכם אני בכלל לודאי. אבל משהו בליבי אמר לי: "אתה כל הזמן נוסע עם המולת עבודה ורעשי רקע מסביבך. מגיע לך לנסוע פעם אחת כמו בנאדם. בלי לדאוג לכלום בגשמיות. מסע קצר ומתומצת – נטו רבי"! או כמו שאומר המשפיע הרב מיכאל טייב שילווה את המסע שלנו: "נוסעים קצר- פחות זמן לעבירות..."

מה אומר לכם-נסעתי ונדלקתי. מדובר בחוויה מרוממת שעושה פלאים בנפש הבהמית שמחרפנת אותנו על בסיס יומיומי. במקור, המסע הזה מותאם ומיועד לאברכים שקשה עליהם הדרך. אתם יודעים, כאלה שאין להם על מי 'להחליק' לאירוח בניו יורק, כאלה שהסבתא החורגת שלהם בקראון הייטס כבר שבקה חיים לכל חי, כאלה שהאח 'האמריקאי' שלהם נהיה 'גדול' ועבר לפלורידה... ועוד. שערי תירוצים הרי אף פעם לא ננעלים והם אפילו מתרבים בקצב מחריד.

אם כבר אנחנו נוגעים בחרדה, תוך כדי גלגול הרעיון בין חברי הקהילה, נחרדתי (ממש כך), לגלות שאני חולק ספסל וכוסית משקה בבית הכנסת בו אני מתפלל, עם אברכים שלצערי לא היו אצל הרבי למעלה מחמש-עשרה שנה ויותר! במונחים שלנו אפשר לכנות אותם "קרקפתות"! הייתי באמת מזועזע, וקשה לזעזע אותי...

בקיצור, מכיוון שאהבתי את המודל של המסע הקצר והאיכותי, החלטתי (בעזרת לחץ בלתי פוסק של ר' שלוימי פלס שידיו רב לו בהבאת אנ"שים לרבי), שאני מארגן מסע שכזה גם ללודאים. אנחנו אולי נראים לכם הכפ"חים מדוכאים בייסורים ופחות אטרקטיביים, אבל אני מאוד מחזיק מהלודאים.

עובדה, שאני מחזיק בידי כעת רשימה לא מבוטלת של עשרים וחמישה אברכים שכירטסו כבר, בניהם כמה וכמה טובים שלא היו שנים רבות בדל"ת אמות. לא בבית חיינו 770 ולא באוהל הקדוש.

בשבת בראשית, כשקיבלנו את ההחלטה על המסע, ניסיתי להסביר להם במילים פשוטות, למה חשוב שנעשה את המסע הזה. ראשית, ציינתי שאני באמת מחבב, מעריך ומוקיר אנשים אמיצים. אבל לא להיות שנים כה רבות אצל הרבי, מבלי שנקיפות המצפון יכרסמו, זה משחק באש!
שנית, טענתי בפניהם, שגם לו יצוייר וחייהם מושלמים. הנחת מהילדים בשיאו. חשבון הבנק עולה על גדותיו והבריאות איתנה מתמיד. באמת, אין על מה לבקש! להגיד "תודה רבי", לא צריך?!

השבוע, כשהרשימה כבר כמעט מלאה, התרגשתי במיוחד מהצטרפותו של אברך מיוחד מקהילתנו- ר' ברלה שיינר. כולכם מכירים אותו כצלם ברלה שיינר, אבל תדעו לכם שהוא מוכשר בעוד הרבה תחומים-בעיקר בכל מה שקשור לקדושה.

לפני כשנתיים, החלטנו בקהילה על יציאה קבוצתית למבצע תפילין בלוד. לא אכחד, לרגע לא שיערתי שהדבר יתפוס תאוצה כה גדולה, שלא לומר ביסוס וקביעות.

ברלה, מגיע בכל בוקר יום שישי למתחם 'אושר עד' (מי אמר פרסומת סמויה?) בלוד, ומקושש מצוות במשך כשעתיים. הוא עולה על כולנו, בכמות ובאיכות. אני טוען שזה בגלל ה"בייבי פייס" שיש לו. אף אחד לא מסרב לו. אתם חייבים לראות את התופעה. האיש מכונה של הנחת תפילין וחלוקת ערכות נש"ק, שהוא מכין יחד עם ארבעת ילדיו המופלאים מבעוד מועד.

מצטער שזה נשמע לכם כמו הספד, אבל באמת שמדובר ב'מקצת שבחו'. האיש מהווה עבורי, ולא רק עבורי, מקור השראה לחריצות והתמסרות למבצע קדוש של הרבי.

קל להבחין בכך שכל מי שמתעסק עם משהו שהיה יקר לליבו של הרבי, משתנים חייו לטובה, והאור נכנס ללב, לנשמה ולכל החיים שלו. כזה הוא ברלה. ואני חושב שלא אגזים אם אומר שברלה שיינר הוא מניח התפילין הטוב ביותר בעיר! בכלל, מאז שהוא נרתם למבצע תפילין, הוא מצליח לעורר אפילו בגוש בשר מגושם שכמוני, רגשות של שמחה, אהבה והתרוממות רוח.

ברלה היה הראשון שהביע את רצונו הכן להיות במסע כשהדבר רק עלה כהצעה ראשונית.״זה לא יהיה קל עבורי, אבל אני מאמין שאני בסוף אכרטס ואבוא אתכם״.

השבוע, ישבתי באחד הבקרים בבית הכנסת 'מענדלס שול' בכפר חב״ד, ולמדתי עם ידידי הרב אריק מלכיאלי, שיחה של הרבי לפרשת שמות. בשיחה הרבי מסביר את מעלת הבחירה של הקב״ה בעם ישראל, ואת המעלה שיש בקשר שנוצר מבחירה, על קשר שנוצר בגלל שכך הטבע מחייב - כמו קשר ביולוגי בין אב ובן.

אני לא מסיים ללמוד את השיחה, וברלה שהיה גם בבית הכנסת וסיים בדיוק תפילת שחרית, ניגש אליי ומבשר לי: "כירטסתי, אני בא אתכם לרבי!". "אל תשאל איך זה קרה, אבל קיבלתי כרטיס לרבי ממישהו...".

אני חושב שהצלחתי להסתיר ממנו את כמה דמעות ההתרגשות שניקוו בעיניי כשחיבקתי אותו. "איזו סגירת מעגל, כמה נכון וכמה יפה הדבר, כמה מגיע לו", חשבתי לעצמי.

אז הנה, ברלה שמסור למבצע קדוש של הרבי כמו מבצע תפילין, סגר מעגל וקיבל מהרבי הזמנה אישית לבוא אליו. אין פה מיסטיקה ואין פה ניסים. ברור לי ולכם, שהרבי הפך עולמות בשביל שברלה יגיע אליו, אחרי כל מה שהוא עושה במסגרת 'מבצע תפילין' בלוד מזה כשנתיים.

 
'מבצע תפילין' בלוד. לקט תמונות

רפואה קרובה לבוא

בתוך כל השמחה וההתרגשות על כך שברלה נוסע איתנו לרבי, יש דבר אחד שמעיב עליו והוא מצב בריאותו של אביו. ברלה, שכמו שהבנתם הוא בחור מסור ואחראי, נע ונד בימים אלו בין שגרת החיים למיטת חוליו של אביו שזקוק לתפילות ולרחמי שמים.

בטוחני שהרבי לא נשאר חייב ומעשים כאלה גדולים לא חוזרים ריקם, אבל כמה פרקי תהלים יכולים בוודאי לזרז את העניין. אז בבקשה הקדישו כמה דקות מזמנכם מידי בוקר ובפרט בשבת, לומר תהלים לרפואתו של אריאל בן דבורה, שה' ישלח לו רפואה שלימה בקרוב, שיעמוד על רגליו ויחזור לאיתנו הראשון.
אני מבטיח לעדכן בבשורות טובות כבר בטור הבא. אינשאללה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.