מערכת COL | יום י"ט טבת ה׳תשע״ט 27.12.2018

'לא כל הנוצץ': אשליה אופטית מאבקת זהב כמעט פסלה מקווה

לפתחו של האדריכל מקוואות הרב שמואל לוין, הגיעה שאלה בהולה: שליח חב"ד במדינה בבירובידז'אן במזרח רוסיה הרב אליהו ריס, שלח צילום של חיפוי המקווה עם פסיפס מיוחד בשילוב אבקת זהב, שנראה כ'כלי קיבול' – ויכול לפסול את המקווה. ואיך זה הסתיים? • צפו בתיעוד, וידאו
'לא כל הנוצץ': אשליה אופטית מאבקת זהב כמעט פסלה מקווה

לפתחו של אדריכל המקוואות הרב שמואל לוין, הגיעה שאלה בהולה: שליח חב"ד במדינה בבירובידז'אן במזרח רוסיה הרב אליהו ריס, שלח צילום של חיפוי המקווה עם פסיפס מיוחד בשילוב אבקת זהב, שנראה כ'כלי קיבול' – ויכול לפסול את המקווה.
הסיפור החל כשהשליח בבירובידז'אן הרב אליהו ריס עמל בימים אלו על השלמת מקווה טהרה מהודר ומפואר, על פי כל כללי ההלכה ובפיקוח הדוק של מומחה מקוואות.

את המקווה תכנן אדריכל המקוואות הרב שמואל לוין, שאף עקב מקרוב אחר שלבי הבנייה.

לצורך חיפוי בור טבילה הזמינו פסיפס מיוחד ומהודר ביופיו, מזכוכית בשילוב אבקת זהב. בהתאם לסיכומים, הרב ריס שלח לרב מומחה המקוואות תמונות מהפסיפס המיוחד לקבלת הסכמה לפני תהליך החיפוי.

הרב המומחה למקוואות התבונן בתמונות הפסיפס המיוחד ופסל את השימוש בו לריצפת המקווה. הנימוק: היות ונראים בתמונות גומות בפסיפס, וזה נחשב הלכתית כ'כלי לקבלת מים' וזה פוסל את המקווה!



השליח רב ריס היה במבוכה גדולה היות והחומר כבר הוזמן ועלה הון רב. הוא שלח תמונות לאדריכל המקוואות הרב לוין, והוא מספר ל- COL: "התבוננתי בעיון רב בתמונות, ואז הבנתי שלא יתכן בפסיפס דק (0.5 ס"מ) מראה כה עמוק. ביקשתי מהרב ריס להסריט את חתיכת פסיפס ולסובב מכל צד. כולנו יכולים לראות את תמונת תחתית הפסיפס, שניראת למעשה עם מעין שקעים, אבל בעצם הכל חלק!".
לצפיה בוידאו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.