מערכת COL | יום י"ח טבת ה׳תשע״ט 26.12.2018

יו"ר הוועדה לפניות הציבור: 'מחיר למשתכן' - הונאה

אתמול (ג') הוועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה לדיון על "הונאת מחיר למשתכן", בה דובר על 'התלונות מספרות סיפור אחר לגמרי' מההצלחה אותה מנסה להציג שר האוצר משה כחלון • האם התכנית הצלחה או כישלון? • לכתבה המלאה
יו
ראש העיר לוד, שר האוצר ויו"ר מטה הדיור בלוד; צילום: פייסבוק
אתמול (ג') הוועדה לפניות הציבור התכנסה לדיון על "הונאת מחיר למשתכן", כך מדווח 'ישראל היום'.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ הרב ישראל אייכלר: "משרד השיכון והאוצר מתגאים בכך שהם עשו מהלך גדול של 'מחיר למשתכן' כדי לפתור את מצוקת הדיור, או לפחות להקל עליה. זה היה הדגל של שר האוצר משה כחלון, ועם זה הוא מתכנן לרוץ לבחירות הקרובות".

תלונות רבות הגיעו לוועדה במשך הזמן, בדבר מחיר למשתכן. יו"ר הוועדה אייכלר אמר, כי "התלונות מספרות סיפור אחר לגמרי. סיפור שבמדינה מתוקנת כבר היה מרעיש את האזרחים ויוצר כותרות ענק. יש כאן הונאה ממשלתית חסרת תקדים. על פי התלונות של אזרחים שפנו לוועדה עולה כי רבים מהם שכבר זכו בהגרלה לפני שנתיים, שמחו לקראת רכישת דירה במחיר מוזל. אך מהר מאוד התברר להם שהדרך עוד רחוקה: במחצית מהמקרים לא הוגשו בכלל בקשות להיתר בנייה, וגם במקרים שהוגשו, עדיין לא התקבלו ההיתרים".

ח"כ אייכלר הוסיף כי "על פי הנתונים שקיבלנו ממשרד השיכון ומהמרכז למידע ומחקר של הכנסת, כחמישים אחוזים מההגרלות לא הוגשו בכלל להיתר. תחשבו רגע על הזוכים. מלבד עוגמת הנפש והאכזבה הגדולה, הם לא יודעים מה לעשות עד הכניסה לדירה בעוד שנים רבות: האם להישאר לגור עם ההורים כמה שנים, או לשכור דירה בינתיים".

ח"כ הרב אייכלר תקף את משרדי השיכון והאוצר שמתעלמים מזעקת הציבור. "זהו זלזול מתמשך בציבור. אלו תסמינים של ממשלה קורסת, ממשלה שמתעללת באזרחים ומנסה לתעתע בהם. מעסיקים אותם במלחמות דת ומדינה, חובת גיוס, גיור או עניינים אחרים, ובינתיים יוקר המחיה מאמיר. אין פתרון נורמלי לתעסוקה, למי שלא תופס ג'וב במגזר הציבורי יש מצוקת דיור ונוצרה אחיזת עיניים של משרד האוצר והשיכון. 'מחיר למשתכן' זו פשוט הונאה. אין הסרת החסמים בביורוקרטיה. כל אזרח שנתקל בבעיה, ואנחנו רואים את זה כאן בוועדה, עובר מסכת ייסורים ארוכה עד לפתרון הבעיה אם בכלל. רוב האנשים נתקלים בקיר אטום".

אחד מהאנשים שפנה לוועדה, כך פורסם ב'ישראל היום', סיפר בדיון: "זכינו כבר לפני שנה וחצי בקרקע שאין לנו מושג מה התוכניות לגביה. לא הוגשו בקשות להיתרים. אין לנו עם מי לדבר אפילו. אין לנו מושג איזו דירה יבנו שם, מה גורלה, והאם אנחנו יכולים בכלל לעמוד בתשלומים על כזו דירה. כשמתקשרים לקבלן הוא לא עונה, וכשהוא עונה לאחד מתוך כמה עשרות אנשים הוא אומר 'בעוד חצי שנה נתקדם'".

אדם אחר שפנה, ציין כי על פי התקנון, הקבלן אמור לסיים חפירה ודיפון של הקרקע בתוך חצי שנה. אך אף אחד לא מדרבן את הקבלנים. "כשאנחנו פונים לחברה הם אומרים שאין להם מה לעשות בעניין. כנ"ל גם חברת השיווק, הם אומרים לנו שהם לא מצליחים להשיג אותו. אין שום גוף שמפקח ומסנכרן את זה. רק אחרי שלחצנו על עוזרו של שר האוצר, הקבלן באמת הגיע לשטח והתחיל לחפור, אבל נתקע באמצע, ושוב עבר זמן ואין שום התקדמות".

האם זה הפרויקט שיפיל את שר האוצר מכיסאו, ויוציא אותו מממשלת ישראל? ימים יגידו!



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.