מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשע״ט 24.12.2018

לפני שיהיה אסון: מי מזניח את ילדי קהילת חב"ד בלוד?

זועקים לעזרה: עשרות מילדיה הקטנים של קהילת חב"ד בלוד לומדים במוסד שמוצף במים בכל פעם שגשמים יורדים מחוץ לשטח המבנים. צוות המלמדים צריך לגרוף את כמויות המים במקום לטפל בילדים, והילדים - לא יכולים לשחק, לא בחוץ ולא בפנים • "אם הנושא לא יטופל, הבעיה יכולה לגרום חלילה לאסון. אף אחד לא רוצה להיות אחראי לא-עלינו, במידה ויהיו נזקים בנפש", אמר אחד מאנשי הצוות ל-COL • מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס התבקש לעזור ואמר כי הבעיה תטופל, אך בפועל דבר לא השתנה • לסיפור המלא >>> 
לפני שיהיה אסון: מי מזניח את ילדי קהילת חב
צילום: באדיבות המצלם

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

טובעים במצולות: כבר שנים רבות ב'תינוקות של בית רבן', בחדר בשכונת בלוד, חשופים לסכנה בתקופת ימות החורף. מים היוצאים מרצפת המוסד, הופכים את יום הלימודים ל'סכנה' - ולצוות, לסיוט.

אחד מאנשי הצוות המסורים, המלמד באותו מבנה, סיפר בכאב רב את אשר עובר עליהם ועל הילדים, בשיחה ל-COL: "צריך להבין, זאת לא בעיה פיזית בקיר או בתקרה שלנו, שבגללה חודרים מי-גשמים. המוסד, בו לומדים עשרות ילדי קהילת חב"ד, נמצא במדרון, וכשיורד גשם, המים זורמים מלמעלה לכיוון ה'חדר' ונספגים לנו באדמה תחתינו. אין בעיה בחלונות, ולא בשום-מקום, לפתע המים צצים מתחת לבלטות, כל פעם במקום אחר, אי-אפשר לשהות במבנה בצורה כזאת. אין לילדים היכן לשחק, כי גם בחוץ יורדים גשמים עזים. בקיצור, המצב קטסרופה".  

רגע לפני שהוא תוקף ואף נותן ביקורת לגורמים בעירייה, הוא נאנח ואומר: "אני כבר בספק אם משהו יעזור. אנחנו פנינו לעירייה, והיא מצדה טוענת, כי מדובר בגן פרטי, ואין בידה את הצורך לטפל". הוא מוסיף: "היו אצלנו המפקחת הראשית של כל גני הילדים מטעם משרד החינוך, הגב' שושנה ווייס, ביחד עם עוד מפקחת. הם ראו הכל ועשינו להן סיור ברחבי המוסד. בסיום הן אמרו פה אחד - 'העירייה חייבת לדאוג לניקוז של המים, היות ואלו מים שמגיעים מחוץ לשטח המוסד'".

כשמנכ"ל העירייה, אהרון אטיאס קיבל טלפון בהול בנושא, הוא התנער ואמר: "תפתחו פניה במוקד, וזה יועבר לטיפול. ולמעשה הוא לא טיפל עד עצם היום הזה", מוסיף המלמד ואומר. 

ומה עם סגן ראש העיר, יוסי הרוש, המייצג את חסידי חב"ד בעיר במועצה?... "לפני כשנתיים", אומר ל-COL איש הצוות מה'חדר', הוא הגיע לסיור במקום, ולאחר זמן מה, המוסד שופץ ביוזמתו. אך בנוגע לבעיית הגשמים - עובדי העירייה בנו חומה של כמה אבנים, והם חשבו שאבנים אלו יחסמו את הכניסה של המים אל מתחת למבנה המוסד. וכך, למעשה - הבעיה לא נפתרה".

***

דבר אחד חשוב להבהיר: במידה והבעיה לא תטופל, ילדיהם הקטנים של קהילת חב"ד בעיר, ימשיכו לסבול - זאת כאשר, רבים מהתושבים הצביעו בבחירות הקודמות, ואף בבחירות האחרונות ליו"ר 'הבית היהודי' בעיר, מר יוסי הרוש, שמחזיק בתיק החינוך, קדנציה שניה.

בימים האחרונים, פנו תושבים רבים למערכת COL, וביקשו לשפוך את חמתם על נציגי הקהילה בעירייה. "אנחנו הצבענו להם והכנסנו אותם למועצה. הם זורקים אותנו פעם אחר פעם. בנוסף, אנו משלמים מיסים - ומגיע לנו את המינימום שמגיע לתושב".  

ומה כן ניתן לעשות בכדי לפתור את הבעיה?, שאלנו את צוות המלמדים. "פשוט מאוד. שהעירייה תשקיע מעט כסף, אחת ולתמיד, שתחפור בו ניקוז טוב לכל כמויות המים האלה". הצוות המסור מזהיר ופונה אל קברניטי העירייה: "אם הנושא לא יטופל, הבעיה יכולה לגרום חלילה לאסון, בכך שהמים יגרמו לרצפת המוסד לקרוס. אף אחד לא רוצה להיות אחראי לא-עלינו, במידה ויהיו נזקים בנפש".  

***

הערת המערכת: פנינו לקבלת תגובת - ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו. סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך יוסי הרוש. ומנכ"ל העירייה אהרון אטיאס. כשנקבל אותה - נפרסמה באתר! 

***

'מרכז התקשורת החב"די' - COL, ימשיך לדווח בנושא, עד אשר הבעיה תגיע אל סיומה.  
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.