מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשע״ט 23.12.2018

בית חב"ד תובע את המחוז: "אפלייה דתית"

בית חב"ד בטוסון שבמרילנד, ארה"ב, הגיש תביעה בסך 10 מיליון דולרים כנגד מחוז בולטימור שנוקט באפליה דתית. כזכור בית המשפט הורה על הריסת מבנה דת יהודי בית חב"ד של טוסון, המשרת סטודנטים יהודים רבים באוניברסיטאות סמוכות • על פי דיווח באתר JNS, בתביעה נאמר כי המחוז הפר את החוק האמריקני, שאוסר להטיל "נטל משמעותי על פעילותו הדתית של אדם, ובכלל זה אסיפה דתית או מוסד" • לסיפור המלא
בית חב
כיכר השבת

בית חב"ד בטוסון שבמרילנד, ארה"ב, הגיש תביעה בסך 10 מיליון דולרים כנגד מחוז בולטימור שנוקט באפליה דתית. כזכור בית המשפט הורה על הריסת מבנה דת יהודי בית חב"ד של טוסון, המשרת סטודנטים יהודים רבים באוניברסיטאות סמוכות. 

על פי דיווח באתר JNS, בתביעה נאמר כי המחוז הפר את החוק האמריקני, שאוסר להטיל "נטל משמעותי על פעילותו הדתית של אדם, ובכלל זה אסיפה דתית או מוסד".

בהודעה לעיתונות פורסם ע"י בית חב"ד: "התביעה מפרטת כיצד פקידים בבולטימור קבעו באופן שקרי כי בית חב"ד מפר את חוקי הייעוד, בטענה כי אין הוא משמש כ'בית מגורים' אלא כ'מרכז קהילתי', מונח שאינו קיים בחוקי הבנייה של בולטימור".

"הרב ריבקין הוא הרב היחיד בטוסון, אבל במציאות הדרקונית הזאת, אירוח אנשים בביתו לסעודת שבת הוא איכשהו פעולה בלתי חוקית המובילה לעונש, ואף להריסת בית".

"מעשי הנהלת המחוז הפרו באופן בוטה את החוק הפדרלי, ואת זכויותיהם של בני משפחת ריבקין ושל הסטודנטים היהודים, שבידם לקיים את אורח החיים הדתי רק כאשר זמין בית חב"ד בסמוך", אמר נתן לוין, עורך הדין המייצג את בית חב"ד של טוסון. "מחוז בולטימור ביקש באמצעים בלתי חוקיים שונים לדכא את שמירת הדת היהודית בטוסון, על ידי עיכוב וכעת הרס של המקום שבו מתאפשרים מנהגי דת כאלה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.