מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשע״ט 18.12.2018

אל תערבב חסידישקייט לתוך זה ● דעה

אני לא זוכר מנהג חב"ד של לשתות 'עד דלא ידע' בשבת אחרי התפילה או בכל יום טוב חסידי לצורך העניין, או שיש נוהג לשלוח חליפה או 'סירטוק' לניקוי יבש כתוצאה מ'פארברינגען' גדול. מה שאני כן יודע הוא כי הרבי דיבר על כך שלא לאמר יותר מ-4 פעמים 'לחיים' וחזר על כך מעל 10 פעמים לאורך השנים (!) ● מכתב שהגיע למערכת ● לקריאה>>
אל תערבב חסידישקייט לתוך זה ● דעה



בחור יקר,

הכל התחיל בשבוע שעבר בשיחה שהייתה לי איתך. בדיון במהלך ההתוועדות, שאלתי אותך מה הופך את ההוראה של הרבי לשתות לא יותר מארבע פעמים 'לחיים', לשונה מכל הדרישות האחרות שהרבי מצפה מאיתנו, החסידים שלו?

על כך ענית לי, "שתייה היא קטגוריה אחרת. זה כל כך שונה, אתה לא באמת הבנת את מה שהרבי התכוון. זו היא התוועדות, כך שזה בסדר. זה לא סתם אמירת 'לחיים'".
זה תפס אותי חזק. מה בדיוק אתה חושב שהרבי אומר?...

הרבי נתן לנו הרבה הוראות לחיינו על בסיס יומי, בנוסף להלכה הבסיסית. יש לנו חסידות לפני התפילה, צדקה לפני התפילה, חת"ת, רמב"ם, תהלוכות, מבצעים, ועוד.

אני לא זוכר מנהג חב"ד של לשתות 'עד דלא ידע' בשבת אחרי התפילה או בכל יום טוב חסידי לצורך העניין, או שיש נוהג לשלוח חליפה או 'סירטוק' לניקוי יבש כתוצאה מ'פארברינגען' גדול.

מה שאני כן יודע הוא כי הרבי דיבר על כך שלא לאמר יותר מ-4 פעמים 'לחיים' וחזר על כך מעל 10 פעמים לאורך השנים (!) ורק בהזדמנויות נדירות הרבי הסיר את המגבלות הללו, בגלל אירוע ספציפי.

הרבי אמר בבירור כי אם אתה שייך לאמירת 'לחיים' יותר מ-4 פעמים מתחת לגיל 40, אתה לא חסיד של הרבי.

מה שאני לא מצליח להבין, על פי מה ועל סמך אילו הוראות אנשים פועלים? מה זה כל כך שונה מכל הוראה אחרת של הרבי, לומר תהילים בשבת מברכים או לעזור ליהודי להניח תפילין?

העובדה שהרבי דיבר כל כך חזק נגד התופעה, צריכה לבסס את הנקודה עוד יותר חזק כלפינו. אז בבקשה לא 'להאשים' את הרבי על הרגלי השתייה שלך (ובמיוחד את ההתנהגות שלך ואת השפה בה אתה משתמש בעקבות השתייה המופרזת).

בפעם הבאה שתשאל למה שתית יותר מ 4 'לחיים', בבקשה תהיה כנה. תגיד, 'אני יודע שהרבי דרש שלא לומר יותר מ- 4 פעמים לחיים, אבל זה חולשה שאני נאבק בה ומעוניין להתגבר עליה".

אני אהיה הראשון להודות כי אינני מתעורר תמיד בזמן ללימוד חסידות לפני התפילה, וגם יכול לפספס 'מקווה' לעיתים. אני מעדיף לפטפט יותר מאשר ללמוד במהלך ה'סדרים', או יכול לשכוח להגיד קריאת שמע בלילה. אלה חולשות ואני נאבק בהן.

מה שאני לא מעיז לטעון הוא שהם לא חשובים או שהרבי לא דיבר על זה בבירור. אם אתה זקוק לעזרה, פנה לבן משפחה או מבוגר אמין כדי שיעזרו לך עם הבעיה. אבל אל תערבב את החסידישקייט לתוך העניין הזה.

צריך לנצל את ההתלהבות וההשראה של ההתוועדויות כדי לחזק את ה'עבודת ה' שלנו, כדי לזרז את בואו של משיח צדקינו, שיבוא במהרה בימינו!

בחור שאכפת לו ממך ומהוראות הרבי שלנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.