מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״ט 17.12.2018

רבני ישראל: "המצב הבטחוני זקוק לטיפול שורש"

ראשי קונגרס הרבנים "פיקוח נפש", המונה קרוב ל-400 מרבני ישראל, קיימו אמש דיון דחוף בעקבות מצב החרום וגל הטרור הרצחני. הרבנים הסבירו כי גל הטרור הוא המשך ישיר ותוצאה לחולשה שמפגינה ישראל מול הטרור בשנים האחרונות, שהגיעה לשיאה בכניעה למתקפות החמאס בחודשי האחרונים • לסיפור המלא
רבני ישראל:
צילום אילוסטרציה: ראשי הקונגרס בסיור ביו"ש עם המושל והפרשן האמריקאי מייק האקבי (יח"צ קונגרס הרבנים).
ראשי קונגרס הרבנים "פיקוח נפש", המונה קרוב ל-400 מרבני ישראל, קיימו אמש דיון דחוף בעקבות מצב החרום וגל הטרור הרצחני. הרבנים הסבירו כי גל הטרור הוא המשך ישיר ותוצאה לחולשה שמפגינה ישראל מול הטרור בשנים האחרונות, שהגיעה לשיאה בכניעה למתקפות החמאס בחודשי האחרונים.

"ההלכה קובעת כי כל איום או התקרבות של האויב לערי הספר של ישראל, חייבת להיענות מיד בנחישות הגדולה ביותר, בכל הכלים העומדים לרשותנו, ללא כל שיקולים מכל סוג שהוא. כל תגובה אחרת, משמעותה אחת – עידוד האויבים, מכל החזיתות, להגביר את הטרור ואת החדירות הרצחניות לשטחי ישראל".

הרבנים דורשים מהממשלה כצעד ראשון, להכריז מיידית על ביטול הסכמי אוסלו. "שורש כל הבעיות הבטחוניות של ישראל בעשרים ושש השנים האחרונות, הוא הסכמי אוסלו הנוראיים", הכריזו הרבנים, "בהלכה היהודית הוזהרנו במפורש, בשלחן ערוך אורח חיים, מה יקרה אם ניתן לאויב שטחים על גבולנו, ואזהרות אלו ממשיכות להתקיים עד היום, בדמם השפוך של מאות ואלפי אנשים נשים וטף ה' יקום דמם. כל פתרון שינסו המדינאים יהיה תמיד כמו אקמול לסרטן. הדבר הראשון שיש לעשות הוא קודם כל לבצע טיפול שורש ולהסיר את הגידול הסרטני הנורא – להכריז באופן רשמי על ביטול הסכמי אוסלו".

הרב יוסף גרליצקי, יו"ר קונגרס הרבנים, קורא לראש הממשלה לצאת מיד בנאום לאומה שבה יודיע בקולו שרעיון "שתי מדינות לשני עמים" בוטל סופית יחד עם הסכמי אוסלו, ולעולם לא יעלה עוד על השולחן.

הרב אברהם שרייבר, רב היישוב "שבי דרום" ורבה של גוש קטיף לשעבר, מראשי קונגרס הרבנים מזהיר כי ישראל מתנהלת כאילו היא שווייץ, ומתנהלת על-פי הנחיות של יועצים משפטיים ושיקולי תדמית. "כמה דם עוד צריך להישפך, חלילה וחס, כדי שממשלת ישראל תבין שהיא במצב חירום, ותנהג כמו שנוהגים במצב כזה - מלחמה אמיתית בלתי מתפשרת מול כל גוף טרור, בעזה וברמאללה כאחד!?"

הרב שלום גולד, רב שכונת הר נוף וזקן רבני ירושלים מראשי הקונגרס, הודיע כי רבני השכונות והערים בכל הארץ יפתחו במסע הסברה מיוחד להטמעת הערך היהודי של "הבא להרגך השכם להרגו", אל מול ערכי המשפט המעוותים של בג"ץ וגרורותיו, שדרדרו את צה"ל ואת ישראל לשפל חסר תקדים. "לא ננוח ולא נשקוט עד שערכי ההלכה, של תורת ישראל שהיא "תורת חיים", ייושמו בתפיסת הבטחון של ישראל, ויביאו בטחון אמיתי לתושביה"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.