מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״ט 17.12.2018

הקהלת קהילות: נוסח מאלאכווקע

ההודעות שבישרו על בואם של רבנים אורחים לשבת, לא הכינו את יהודי ארכנגלסק להפתעה שנחתה עליהם עם בואם לבית הכנסת לתפילת ליל שבת. בעקבות ההודעות נאסף אכן קהל רב מהרגיל, כשכולם מצפים לשמוע את תפילתו של רב אורח, לשיעור תורה ממנו, ולהזדמנות לשאול שאלות ולקבל חיות מחודשת בקהילה בה אין עדיין שליח קבוע. אך כשלבימת הקריאה, עלה במרץ בחור ישיבה צעיר בן 13 והחל לספר על פרשת השבוע ומסריה ברוסית רהוטה, התרגש גם הקשוח שבמתפללים • לסיפור המלא
הקהלת קהילות: נוסח מאלאכווקע

ההודעות שבישרו על בואם של רבנים אורחים לשבת, לא הכינו את יהודי ארכנגלסק להפתעה שנחתה עליהם עם בואם לבית הכנסת לתפילת ליל שבת. בעקבות ההודעות נאסף אכן קהל רב מהרגיל, כשכולם מצפים לשמוע את תפילתו של רב אורח, לשיעור תורה ממנו, ולהזדמנות לשאול שאלות ולקבל חיות מחודשת בקהילה בה אין עדיין שליח קבוע. אך כשלבימת הקריאה, עלה במרץ בחור ישיבה צעיר בן 13 והחל לספר על פרשת השבוע ומסריה ברוסית רהוטה, התרגש גם הקשוח שבמתפללים.

פרוייקט 'שבת שליחות', המופעל ביוזמתם של התלמידים השלוחים בישיבה קטנה תות"ל מאלאכווקע, ובחסות איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה זו השנה השנייה, נותן הזדמנות מיוחדת לתלמידי הישיבה לצאת בזמנם החופשי – בשבתות בהם מטעם הישיבה ניתן לנסוע הביתה, ולהתנסות בניהול קהילה בעצמם למשך שבת אחת. התלמידים, מלווים בתלמידים השלוחים, נוסעים להאיר ולחמם קהילות ברחבי רוסיה הגדולה במקומות בהם נכון להיום אין שלוחים אך יש ויש יהודים. התלמידים הצעירים מתפללים כחזנים, מוסרים שיעורים, מתוועדים, ובקיצור שלוחים מלאים לשבת אחת.

המיזם, מותיר רושם עצום על הקהילות – אומר לנו משפיע הישיבה הרב קריצ'בסקי -. עבור היהודים במקומות הרחוקים הללו, לראות 'תמים' מייד אין רוסיה מתנהל כתמים בגאון יעקב, זה השיעור הכי טוב שיכול להיות, הם רואים שיהדות זה דבר חי וצעיר, ומתעוררים מזה מאוד, שלא לדבר על הפעולה החיובית שיש לדבר על התלמידים עצמם, שמתחילים להרגיש שלוחים עם כל האחריות שבדבר והופכים להיות נרות יותר ויותר, על מנת שיוכלו להאיר.

מצורפות בזה מספר תמונות משבת השליחות האחרונה שהתקיימה לפני כשלושה שבועות. להזמנת התלמידים לשבת, או לתרומות למיזם ניתן לפנות ל[email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.