מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ט 16.12.2018

אוסטרליה מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל

ראש ממשלת אוסטרליה, הודיע, כי ארצו מכירה כעת במערב ירושלים - כבירתה של ישראל • ההחלטה לא מצאה חן בעיניי מדינות ערב - והן גינו את המהלך: "להחלטה יהיו השלכות על היחסים בין המדינות הערביות לאוסטרליה" • פקיד בכיר ישראלי הגיב: "מאוכזבים מכך שממשלת אוסטרליה החליטה להכיר רק במערב ירושלים בירת ישראל" • לכתבה המלאה
אוסטרליה מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל
רה"מ האוסטרלי סקוט מוריסון, במסיבת העיתונאים (צילום מסך)
ראש ממשלת אוסטרליה, הודיע כי ארצו מכירה כעת במערב ירושלים - כבירתה של ישראל.

נכון לעת-עתה, ציין ראש הממשלה האוסטרלי, כי השגרירות לא תועבר באופן מיידי, אלא רק כאשר ייקבע מעמדה הסופי של העיר, ולבנתיים, אוסטרליה תקים בה משרדי ביטחון ומסחר ותחל בתהליך בחינת אתר עתידי לשגרירות.

רגע לפני שנשמח מקבלת ההודעה - לדבריו, הוא הוסיף - בכוונת אוסטרליה להכיר גם במזרח ירושלים כבירתה של מדינה פלסטינית עתידית - אך רק לאחר שיושג הסכם בין ישראל לפלסטינים במסגרת פתרון "שתי המדינות".

***

הליגה הערבית גינתה את החלטתה האוסטרלית: "להחלטה יהיו השלכות על היחסים בין המדינות הערביות לאוסטרליה", ושר החוץ של בחריין הגיב על ההחלטה האוסטרלית להכיר במערב ירושלים בירתה של ישראל, לאחר פרסום ההודעה: "העמדה של אוסטרליה לא פוגעת בדרישות הפלסטיניות, בראשן ירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלסטינית. העמדה הזו אינה מנוגדת לעמדת יוזמת השלום הערבית ועמדת הליגה הערבית". הוא אף מתח ביקורת על הודעת הליגה הערבית, שיצאה נגד ההכרה האוסטרלית במערב ירושלים כבירת ישראל: "דברים חסרי שחר ולא אחראיים".

לראש ממשלת מלזיה, הודעת האוסטרלים לא האירה פנים, והוא הגיב כי: "לאוסטרליה אין זכות לחלק את ירושלים. ברור שבסוף ירושלים תחולק למזרח ומערב, אך זהו אינו עניינם של מדינות אחרות".

גם ממשלת ירדן גינתה את ההחלטה, ופרסמה את דעתה: "ההחלטה נוטה באופן ברור לטובת ישראל ומדיניותה שמנציחה את הכיבוש, מלבה את המתיחות והסכסוך ומונעת כינון שלום".

***

דוברות משרד החוץ בירושלים, פרסמה לאחר החלטת אוסטרליה: "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את המשרד הבטחוני-כלכלי בירושלים כצעד בכיוון הנכון. ישראל מברכת את ממשלת אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה התקיפה בעד ישראל באו"ם ונגד האנטשימיות", אך פקיד ישראלי בכיר הוסיף: "מאוכזבים מכך שממשלת אוסטרליה החליטה להכיר רק במערב ירושלים בירת ישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.