מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשע״ט 11.12.2018

מטריד: חיזבאללה חושף צילומים של צה"ל במבצע 'מגן צפוני'

כלי תקשורת של ארגון הטרור חיזבאללה פרסמו תיעוד של כוחות הביטחון פועלים לחישוף והשמדת מנהרות טרור, וכן פעולות באמצעות רובוט ● בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במלוא הקצב במבצע 'מגן צפוני' ויוצרים נקודות קידוח חדשות בגבול הצפון, עפ"י מידע מודיעיני וטכנולוגי ● ראש אגף המודיעין תמיר היימן בוועדת חוץ וביטחון: "המצב נפיץ" דיווח מלא
מטריד: חיזבאללה חושף צילומים של צה


בתיעוד שפרסם ארגון הטרור חיזבאללה והופץ ברשתות חברתיות, נצפו כוחות הביטחון פועלים לחישוף והשמדת מנהרות טרור. עוד נצפים חיילי צה"ל המשתמשים ברובוט מיוחד שחודר מתחת לאדמה, לצורך פעילות נגד המנהרות.



כמו כן צולמו תמונות של חיילי צה"ל ששוחחו עם נציגי יוניפי"ל ליד גדר המערכת.

מדובר בפעילות יזומה וב'מלחמה פסיכולוגית' שמנהל ארגון הטרור.

גורמים ערביים: "מאז החל מבצע 'מגן צפוני', החל חיזבאללה לתעד בשיטתיות את פעילות כוחות צה"ל בגבול, לעיתים במסווה של תושבי הכפרים הלבנוניים. מטרת הפעילות היא להביך את החיילים בצילומי תקריב וכן להביך את ישראל בניסיון לייצר תמונה של בהלה מאיום המנהרות".



בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במלוא הקצב במבצע 'מגן צפוני' ויוצרים נקודות קידוח חדשות בגבול הצפון, עפ"י מידע מודיעיני וטכנולוגי.

הפעילות שנעשית בגבול סודית ברובה. אל"מ יניב אביטן, רמ״ח תקיפה ואיסוף באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה: "יש לנו טכנולוגיות שונות, בעיקר סיסמיות. אנחנו מקבלים אותות שצריך מומחיות כדי לפענח אותן. פיתחנו שיטות בזירה הדרומית שמאפשרות לנו להסיק מסקנות ולהחליט מה יהיו הפעולות בשטח. אנחנו עדיין פועלים ומצליחים לבצע את המוטל עלינו, גם כשאנשי חיזבאללה לא חופרים. אנחנו פועלים מול המקומות שבהם יש הבנה שצריך לחפש".

"אנחנו עושים מניפולציות עם המידע שמתקבל, ויש לנו ניסיון מהמעבדה בדרום. מהשטח אנחנו מקבלים מידע שנצבר מהחיישנים שהלוחמים של יחידת יהל"ם פורסים. אנחנו מקבלים את המידע למעבדה, המעבדה מנתחת אותו, משלבת את כל הנתונים, ומבצעת מחקר בזמן יחסית קצר, באופן שמאפשר עמידה ביעדים של המבצע."
*

ראש אגף המודיעין, האלוף תמיר היימן, השתתף היום (ג') בדיון סגור בוועדת חוץ וביטחון על רקע התקדמות מבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות חיזבאללה בגבול הצפון.

לדבריו, "למרות שהמוטיבציה של חיזבאללה למלחמה יזומה נגד ישראל היא נמוכה, האפשרות להתפתחות מסוכנת בהחלט גבוהה מאחר והמצב נפיץ מאוד".
האלוף היימן הוסיף: ''לחיזבאללה אין יכולת תעשייתית להסבה וייצור של טילים מדויקים".

"מחיר ההתבססות האיראנית בסוריה מעורר מחלוקת בקרב צמרת קבלת ההחלטות באיראן, ולפיכך אמ"ן מזהה מגמת בלימה וצמצום בשטח של הנוכחות האיראנית בעשרות אחוזים''.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.