מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשע״ט 10.12.2018

חרקוב: מאות בתים הודלקו בשלהבות נרות החנוכה

בכל פינות העיר חרקוב באוקראינה הודלקו חנוכיות מרכזיות ואורות החנוכה הגיעו אל הבתים של הצעירים והמבוגרים • השליח ורבה הראשי של חרקוב הרב משה מוסקוביץ, אמר ל-COL: "במדינה שבה במשך שנים הדלקת חנוכייה הייתה חלום רחוק, עכשיו בחרקוב אנחנו יכולים להדליק את החנוכייה ברחוב הראשי בגאון" • לכתבה המלאה
חרקוב: מאות בתים הודלקו בשלהבות נרות החנוכה

מאת: כתב COL

הרב משה מוסקוביץ, השליח ורבה הראשי של חרקוב, חלק את התרגשותו בהדלקת החנוכייה הגדולה ואמר -COL: "השנה אין כמעט בית בחרקוב שלא יודע מה זה חנוכה ועל הנס שחוגגים אותו היהודים. במדינה שבה במשך שנים הדלקת חנוכייה הייתה חלום רחוק ... עכשיו בחרקוב אנחנו יכולים להדליק את החנוכייה ברחוב הראשי בגאון. אנחנו חיים מחדש את הניסים שאבותינו היו עדים להם לפני אלפי שנים".

סגן המושל אנטולי באביצ'ב התרשם מהקהל שהתאסף בבית הכנסת להדלקה המרכזית ודיבר על החוסן של העם היהודי לאורך ההיסטוריה ועל הניצחון המופלא של הטוב על הרע בחנוכה.

בין הפעילויות: מופע אש מרהיב התקיים בהדלקה המרכזית ברחוב פושקינסקיה, בבית הכנסת הכי גדול באוקראינה. הדלקת חנוכיה גדולה בכניסה לשוק הענק בראבשובה. שיירת מכוניות עם חנוכיות נסעה ברחבי העיר והדלקה מרכזית עם ריקודים במרכז העיר ברחבת תיאטרון האופרה ברחוב סומסקיה. מבצעים והדלקת חנוכיה במרכז קניון דאפי ובקניון פלטינום פלאזה - אורות חנוכה בהקו. עסקים יהודיים רבים הציבו חנוכיה גדולה בחזית המפעלים והחנויות שלהם.

כמות חסרת תקדים של בתים השנה זכו לביקור בית על ידי תלמידי כולל תורה, סטודנטים בתוכנית "סטארס", תלמידי "חדר מנחם", וכן תלמידי הישיבה ובנות מכון "חיה מושקא". תלמידי בית הספר "אור אבנר" ברי המזל, זכו לביקור פתע של מוריהם בסופגניות ובמתנות והצטרפו לאווירת החנוכה ששררה בכל פינות העיר.

בני הנוער הצעירים בתוכנית "אנרג'ו" חוו שבתון בלתי נשכח בימי סוף השבוע של חנוכה, וגם הם הצטרפו ל"מבצעים" בביקורי בית בהדלקת חנוכיות בבתי הקשישים. אסירים יהודים התרגשו מאוד להדליק חנוכיות בתאי הכלא החשוכים הודות לשלוחי הרבי בחרקוב.

במהלך שמונת ימי חנוכה נראו אלפי יהודים בהדלקות מרכזיות, מאות בתים הודלקו בשלהבות חנוכה והגאווה התעוררה בלב היהודים בחרקוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.