מערכת COL
|
יום ב' טבת ה׳תשע״ט
10.12.2018
לאיזו מהירות מגיעה חנוכיית חב"ד?
רגע לפני שברולדין מתחילים לספור את הכסף, מסתיים גם מבצע החנוכיות הנוסעות השנתי של חב"ד. הזדמנות להבין איך הן לא נופלות מגגות הרכבים, מה הפיתוחים הטכנולוגים שהושקו בהן השנה, איך הן קשורות למוניות בניו-יורק וכמה הן בכלל עולות? • מדור חדשות רכב ב-YNET על חנוכיות חב"ד לרכב • לכתבה המלאה
אודי עציון, YNET
יכול להיות שגם אתם נתקלתם בהן נוסעות לצדכם בפקק: חנוכיות ענק על-גבי מכוניות שבלטו גם השנה בכבישים במהלך החנוכה. ועכשיו, רגע לפני הביס האחרון מהסופגניה, מגלים אנשי חב"ד כמה סודות טכנולוגיים מאחורי החנוכיות הניידות, וחושפים לראשונה את מגבלות המהירות שלהן ואת המחיר לצרכן.
"החנוכיות האלה התחילו כבר בשנות ה-80 אבל פעם ההרכבה שלהן הייתה מאוד מסובכת, על גגונים ובאמצעות אזיקונים, מה שמאוד הגביל את הכמויות", מגלה יעקב פינסון, ממפתחי החנוכיות. "אחרי שראינו את המוניות בניו יורק, עם פרסומות הענק שהן נושאות על הגג ומחוברות באמצעות מגנטים, החלטנו לאמץ את הטכנולוגיה לטובתנו, מה שמאוד פישט את ההתקנה והרחיב את מעגל המתקינים".
החנוכיות כיום מחוברות לגג עם מגנט, וליתר ביטחון גם עם ראצ'ט, כדי להבטיח שלא יהפכו לחנוכיות מעופפות, עם משקל של כ-12 ק"ג, רוחב של כ-80 ס"מ וגובה זהה. גם השנה, כבכל שנה, יוצרו רק 300 חנוכיות חדשות, שהצטרפו לאלפים שיוצרו בעבר. המחיר: 750 שקל לאחת.
השנה נוסף לחנוכיות פיתוח טכנולוגי חדש ממעבדות חב"ד: "הוספנו השנה חתך מיוחד במתכת, כדי שהנהג ישמע שריקה שהולכת וגוברת עם המהירות. לפי ההמלצה של המהנדסים, ההנחייה לחסידים היא לא לעבור עם החנוכייה את ה-90 קמ"ש, ולהיות רגישים למקומות שיש בהם רוח צד וצריך לנסוע אפילו לאט יותר", אומר לוי וילנקין, שאחראי על אספקת החנוכיות לשליחים.
כרגיל בחב"ד, הפיתוח והייצור הוא עניין חובק עולם: התכנון ישראלי, החנוכיות מיוצרות בסין, ומערכת החשמל במפעל "אניס טכנולוגיות" בשדרות. כיום החנוכיות, כמו פנסים במכוניות מתקדמות, מבוססות Led, מה שמפחית את צריכת החשמל ומגדיל את הראות שלהן למרחק. השימוש ב-Led מאפשר גם להסתפק בחיבור לחשמל דרך שקע המצת, ולא כבעבר, ישירות לסוללת ההתנעה. לנהג לוח שליטה עם 10 מתגים, 9 לנרות ולשמש, ואחד לכתובת "חנוכה שמח" על החנוכיה, שאותם הוא מדליק ככל שהחג מתקדם.
לצד החנוכיות שנוסעות בארץ, נשלחו מאות רבות לקהילות יהודיות בחו"ל, כדי להפיץ את נס החנוכה גם בקרב הגויים. הם מצידם מגלים עניין, ומשתדלים לגלות הבנה. "אם הגויים מציבים עץ אשוח בכל מקום מאותה תקופה, זה רק מתבקש שנציג חנוכיות וניסע איתן", אומר וילנקין. "בדרך כלל אין בעיות עם הרשויות, אבל קרה לנו ששוטר בשוויץ עצר שליח עם חנוכייה על הרכב והסביר לו שאי אפשר לנסוע כך בארצו. אבל הוא מייד הציע לקחת את החנוכיה לתחנה ולהציג אותה שם, עד שיוכל לבוא לאסוף אותה".
יכול להיות שגם אתם נתקלתם בהן נוסעות לצדכם בפקק: חנוכיות ענק על-גבי מכוניות שבלטו גם השנה בכבישים במהלך החנוכה. ועכשיו, רגע לפני הביס האחרון מהסופגניה, מגלים אנשי חב"ד כמה סודות טכנולוגיים מאחורי החנוכיות הניידות, וחושפים לראשונה את מגבלות המהירות שלהן ואת המחיר לצרכן.
"החנוכיות האלה התחילו כבר בשנות ה-80 אבל פעם ההרכבה שלהן הייתה מאוד מסובכת, על גגונים ובאמצעות אזיקונים, מה שמאוד הגביל את הכמויות", מגלה יעקב פינסון, ממפתחי החנוכיות. "אחרי שראינו את המוניות בניו יורק, עם פרסומות הענק שהן נושאות על הגג ומחוברות באמצעות מגנטים, החלטנו לאמץ את הטכנולוגיה לטובתנו, מה שמאוד פישט את ההתקנה והרחיב את מעגל המתקינים".
החנוכיות כיום מחוברות לגג עם מגנט, וליתר ביטחון גם עם ראצ'ט, כדי להבטיח שלא יהפכו לחנוכיות מעופפות, עם משקל של כ-12 ק"ג, רוחב של כ-80 ס"מ וגובה זהה. גם השנה, כבכל שנה, יוצרו רק 300 חנוכיות חדשות, שהצטרפו לאלפים שיוצרו בעבר. המחיר: 750 שקל לאחת.
השנה נוסף לחנוכיות פיתוח טכנולוגי חדש ממעבדות חב"ד: "הוספנו השנה חתך מיוחד במתכת, כדי שהנהג ישמע שריקה שהולכת וגוברת עם המהירות. לפי ההמלצה של המהנדסים, ההנחייה לחסידים היא לא לעבור עם החנוכייה את ה-90 קמ"ש, ולהיות רגישים למקומות שיש בהם רוח צד וצריך לנסוע אפילו לאט יותר", אומר לוי וילנקין, שאחראי על אספקת החנוכיות לשליחים.
כרגיל בחב"ד, הפיתוח והייצור הוא עניין חובק עולם: התכנון ישראלי, החנוכיות מיוצרות בסין, ומערכת החשמל במפעל "אניס טכנולוגיות" בשדרות. כיום החנוכיות, כמו פנסים במכוניות מתקדמות, מבוססות Led, מה שמפחית את צריכת החשמל ומגדיל את הראות שלהן למרחק. השימוש ב-Led מאפשר גם להסתפק בחיבור לחשמל דרך שקע המצת, ולא כבעבר, ישירות לסוללת ההתנעה. לנהג לוח שליטה עם 10 מתגים, 9 לנרות ולשמש, ואחד לכתובת "חנוכה שמח" על החנוכיה, שאותם הוא מדליק ככל שהחג מתקדם.
לצד החנוכיות שנוסעות בארץ, נשלחו מאות רבות לקהילות יהודיות בחו"ל, כדי להפיץ את נס החנוכה גם בקרב הגויים. הם מצידם מגלים עניין, ומשתדלים לגלות הבנה. "אם הגויים מציבים עץ אשוח בכל מקום מאותה תקופה, זה רק מתבקש שנציג חנוכיות וניסע איתן", אומר וילנקין. "בדרך כלל אין בעיות עם הרשויות, אבל קרה לנו ששוטר בשוויץ עצר שליח עם חנוכייה על הרכב והסביר לו שאי אפשר לנסוע כך בארצו. אבל הוא מייד הציע לקחת את החנוכיה לתחנה ולהציג אותה שם, עד שיוכל לבוא לאסוף אותה".
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות