מערכת COL | יום כ"ח כסלו ה׳תשע״ט 06.12.2018

יצחק היקר, איך הצלחת להעלים מאתנו את הכל? • הרב הרטמן

כמה חבל ועצוב שרק עכשיו, לאחר שכבר עלית לגנזי מרומים, גילינו את האמת - מה עשית שם בקולומבוס שבאוהיו... ב"חיצוניות" באת למטרות נדל"ן, ב"פנימיות" עסקת בברור ה"ניצוצות" שבעיר; הפחת רוח חיים חסידית בקהילת אנ"ש, ארגנת קורסים ביהדות למאות סטודנטים ב'אוניברסיטת קולומבוס', קרבת אותם לאור היהדות ביחד עם אחיך הצעיר הרב דובי. לא ספרת לנו על כל הפעילות הנפלאה והכבירה הזו. לצערנו הרב רק השבוע שמענו על כך. איך העלמת את הכל?! מי ימשיך עכשיו את כל המפעל הכביר שלך?! מי יסיים את המקווה המהודר?! • הרב יוסף הרטמן בדברי פרידה מחתנו שנלב"ע לפני שבוע הרב יצחק רבינוביץ • לטור המלא
יצחק היקר, איך הצלחת להעלים מאתנו את הכל? • הרב הרטמן
כותב השורות הרב יוסף הרטמן לצד חתנו הרב יצחק רבינוביץ ע"ה (באדיבות המשפחה)


מאת הרב יוסף הרטמן

יצחק היקר והמסור, אציל הנפש, בעל מידות תרומיות.

חתן יקר שלנו, שהיית לנו ממש כבן אהוב במשך ל"ב שנות הנישואים היפים והמאושרים שלך, עם בתנו היקרה והמסורה לאה שתילחט"א.

יקירי האהוב יצחק!

רציתי רק לספר לך, מה קרה כאשר ה"חברא קדישא" הכניסו אותך, עטף בטלית, לחדר ההספדים ב"שמגר" בירושלים עיר הקודש?

פשוט, כל הקהל העצום החל להתייפח בבכי מר... מי בגלוי ומי מחה דמעה... כי זאת סיטואציה שנראתה הזויה לחלוטין!!! אתה יצחק, האיש המלא בשמחה ובחיות חסידית, המחייך תמיד,הספוג בטוב לב בלתי רגיל, במאור פנים,אתה החתן הראשון שלנו-שנבדלחט"א- אתה -עדין הנפש,הצנוע,הבורח מכבוד ומפרסומת, אתה שתמיד ליווה אותך חיוך בעיניים, תלמיד חכם, נעים הליכות, בעל אופקים רחבים. אתה יצחק עכשיו עטוף בטלית על אלונקה?!--------------------------- זה לא אמיתי! לא יכול להיות!!! מחזה מופרך מייסודו!......פשוט חלום בלהות שיעבור ויחלוף מיד!.......מצב בלתי יאומן לחלוטין!!!

דודך הגאון החסיד, הדיין המפורסם הרב יהודה רבינוביץ שליט"א, הזכיר בראשית דבריו ש"אין מספידים בחנוכה" לפי ההלכה לכן אמר רק דברי פרידה ודברי התעוררות, מתוך לב שבור ודמעות.

מה גילו הזוג החרדי מביתר?

כאשר חזרנו בנר ראשון של חנוכה,שבורים ורצוצים, בשעת לילה מאוחרת, מקבורתך בחלקת חב"ד בהר הזיתים, ליד אביך היקר הבלתי נשכח הרה"ח ר' משה ליפא רבינוביץ ז"ל, שנלקח מאיתנו לפני כחמש שנים. למרות הכאב הצורב והצער הנורא אחיך וילדיך היקרים שיבדלחט"א הדליקו נר ראשון של חנוכה בלב קרוע ועיניים דומעות.

לפתע, ראיתי זוג חרדים, עומדים בכניסה. הוא בכובע ירושלמי עגול, פאות ארוכות, זקן שחור, אשתו בשביס צנוע.מלווים ילדה קטנה. מה עושה זוג כזה עכשיו, בבית האבלים ברחוב אלקנה 4א בירושלים, כאשר בבית רק בני המשפחה וידידים קרובים?

האישה נכנסה לחדר הנשים לנחם את האבלות והאברך ששמו הרב יוסף פישר מביתר, התיישב וסיפר את סיפורו האישי:

"הייתי בכל מהלך ההלוויה.... הרגשתי צורך לבוא ולהודות לרב יצחק.....בתנו הקטנה חלתה במחלה נדירה ל"ע, נודע לנו כי בארה"ב במדינת אוהיו, בעיר קולומבוס ישנו מרכז רפואי מיוחד המטפל במחלה זו. היכן נתארח? מי ידאג לנו? הפנו אותנו אל ר' יצחק רבינוביץ. הוא העמיד לרשותנו את כל הדירה. קבלני בחיוך ובפנים מאירות, ערך לי "סיור" בדירה:כאן חדר שינה, כאן המטבח והמקרר, פינת כביסה וכו'. הוא לא חיטט ולא "חפר" מי אנחנו? מאין באנו?! מה קרה לילדה?! בפשטות ובטבעיות אירח אותנו, כמובן בחינם במשך חמישה שבועות!!! כאשר היינו צריכים לנסוע ל"מרכז הרפואי" הוא הסיע אותנו, צריך קניות בעיר-בבקשה מתי שתרצו! בשבתות בבוקר נהניתי ללמוד עימו חסידות.

אינני משתייך לשום זרם חסידי, מספר האברך. "כמעט הפך אותי לחבד"ניק"....לא אשכח את סעודות השבת הדשנות והחמין המיוחד שהכין לנו....

כך התברר לנו שאנו לא היחידים! כל משפחה יהודית מארץ או מחו"ל התארחה אצלו בחינם במאור פנים ובשמחה! במשך חמש שנות עבודתו.

גאון בהצנעת מעשיו הטובים:

יצחק האהוב והמדהים!

איך הסתרת זאת מאיתנו חמש שנים?! אתה היית ממש גאון בהסתרת מעשיך הטובים, הספוגים בטוב לב אין סופי! במשך היומיים מאז פטירתך הטרגית,המזעזעת והנוראה, שמענו עליך דברים שלא ידענו ל"ב שנים, בשנות נישואיך.ידענו שאתה למדן, אוהב "נגלה" וחסידות.

ידענו שאתה סופר סת"ם, נקי כפיים וירא שמיים. אך רק עכשיו גילינו כישורים חדשים, רבדים בנפשך הענקית שלא היינו מודעים להם. יכולות חדשות נעלמות שהתגלו דווקא שם במרחקים.....

יצחק היקר והמסור! למה הסתרת מאיתנו שאתה יו"ר בית חב"ד ע"ש שוטנשטיין בקולומבוס? למה לא סיפרת בהרחבה על פעולותיך הכבירות לעשיית שלום אמיתי בין השלוחים היקרים?! למה לא סיפרת כיצד הראית לכולם מהי מסירות אמיתית-פנימית של חסיד-שליח לרבי נשיא דורנו?! למה לא גילית לנו שאתה מדריך את השלוחים על כל צעד ושעל בהגיונך הבריא, בחוש הניתוח שלך החד והברור?! למה לא הגדת לנו שאתה מתוועד עם אנ"ש שם בקולומבוס?! למה העלמת שאתה מוסר שיעורי תורה עמוקים ומרתקים, למעשה אתה היית ה"רוח החיה" החסידית בין אנ"ש והקהילה הליטאית.

למה לא סיפרת לנו שקירבת את כל הקהילה הליטאית לחסידות?! שמענו משני שלוחי הרבי נשיא דורנו, הרב אנדרוזיא והרב דייטש,שבאו במיוחד ללוות את ארונך לאה"ק , כי הרב כץ רב הקהילה עם כל החברים, עמדו לפני המטוס טרם המראתו עם ארונך ובכו בכי תמרורים, פשוט מיאנו להאמין כל נלקחת מהם לפתע.... הרב צבי כץ סיפר כי הפכת קהילה "מתנגדת" של ליטאים לאוהדי חב"ד, כל זה בזכות כישוריך הנעלים, חכמת החיים, הפיקחות המיוחדת, עדינות, אצילות נפש, הכישרון להאזין לשני עד תום בלי לשסע את דבריו. לדעת לומר לשני דעה הפוכה בצורה עדינה ומתקבלת על שכלו.להראות לו זוויות חשיבה חדשות שלא חשב עליהן לפני כן...

יצחק האהוב והנערץ! מלבד ההלם הנורא והזעזוע שעברנו כולנו, ולצערנו עדיין עוברים
בכל שעה... רק עכשיו נודע לנו לאיזה חתן-בעל-אח-גיס זכינו במשך ל"ב שנים. כיצד הצלחת להצניע, בחכמה, את מעשיך הנפלאים למען הרבי נשיא דורנו?! כיצד הצלחת להאהיב את שם חב"ד ולהאדירה?!

לא ידעתי כי אתה חבר הנהלה באיגוד צאצאי רבנו הזקן, אף סייעת להם רבות. אף פעם לא פרסמת זאת. לא ידעתי שאתה יו"ר העמותה של ידידי הקהילה היהודית בויאטנם בארץ ובחו"ל. עזרת רבות לגיסך הרב מנחם הרטמן השליח הראשי לויאטנם ומנהל בית חב"ד בהוצימין.
היית גאון בהצנעת מעשיך!

אתה שליח אמיתי!! מרוב ענווה וצניעות לא רצית לקבל את התואר שליח באופן רשמי. הגעת לכינוסי השלוחים על "תקן" של אורח. או אבא של השליח בנך הרה"ח מענדי רבינוביץ-שליח הרבי בראשון לציון בשכונת נווה דקלים...

חבל מאד ועצוב מאד שרק עכשיו, לאחר הסתלקותך , גילינו את האמת מה עשית בקולמבוס אוהיו! ב"חיצוניות" באת למטרות נדל"ן. ב"פנימיות" עסקת בברור כל ה"ניצוצות" בקולמבוס. הפחת רוח חיים חסידית בקהילת אנ"ש. ארגנת קורסים ביהדות למאות סטודנטים באוניברסיטת קולומבוס, קרבת אותם לאור היהדות, ביחד עם אחיך הצעיר הרב דובי רבינוביץ, מהנהלת jli לא ספרת לנו על כל הפעילות הנפלאה והכבירה הזו. לצערנו הרב רק השבוע שמענו על כך. איך העלמת את הכל?! מי ימשיך עכשיו את כל המפעל הכביר שלך?! מי יסיים את המקווה המהודרת?! - - - 

בשיא הפריחה שלך, כאשר אתה שופע בריאות ומרץ, עמוס בתוכניות לסיום המקווה המפוארת שהתמסרת לבניינה, באמצע הפעילות הענפה והמפוארת שלך. בדיוק עכשיו נקראת לבית דין של מעלה...

יש לנו הרבה "שאלות".... אך יש לנו אמונה חזקה ואיתנה בבורא העולם.

"הנסתרות לה' א-לוקינו"! אנו יודעים שאיננו מסוגלים להבין את דרכי הנהגתו בעולם. הבורא יתברך הוא אין סופי, בלתי מוגבל בשום הגבלה ואנחנו קטנים,מוגבלים, קרוצי חומר, "כי עפר אתה ואל עפר תשוב"...אין סיכוי שמוגבל יבין בלי גבול! אין לנו שום הסבר לאסון הנורא שפקד אותנו: את אשתך היקרה והצדקנית, העוסקת במעשי חסד ובחינוך ילדי ישראל באהבה רבה ובמסירות. את ילדיך הנפלאים והמקסימים, את האחים, הגיסים והגיסות, את אמך היקרה והצדקנית ואותנו כולנו משפחות הרטמן-רבינוביץ, את מאות ידידיך בארץ ובעולם הממאנים להתנחם, המבכים מרה את הטרגדיה הנוראה של עלייתך הפתאומית לגנזי מרומים. עלינו כולנו להתאחד בזעקה-בקשה-דרישה: רבונו של עולם!

די לצרותינו! די לסבל! די לאלמנות יתמות ושכול!!! עד מתי?! עד מתי?! עד מתי?! - - -

להתחזק ולהוסיף באור!

על כולנו, בני המשפחה הקרובה והמורחבת, על מאות ידידיך האוהבים אותך וממאנים להינחם להתחזק ולהוסיף בלימוד התורה. כל אחד יקבל על עצמו ללמוד משהו נוסף לעילוי נשמתך. להוסיף בעוד מצווה, בעוד מנהג חסידי ש"הוזנח". להוסיף בצדקה לעילוי נשמתך. להוסיף בהפצת החסידות כפי שאתה עשית ורצית! האור ינצח! בעזרת השם!

לא נותר לנו אלא להתחזק באמונה ובביטחון בבורא ובהבטחת הרבי נשיא דורנו כי הגאולה כבר כאן בפתח ותיכף ומיד משיח בא! "והחי ייתן אל ליבו". חובה לתעל את האבל והצער, היגון והכאב הצורב, להוסיף באור ובקדושה כפי שפרטנו לעיל!. ויה"ר שיקויים היעוד שניבא עליו הנביא ישעיהו" "הקיצו ורננו שוכני עפר" והוא בתוכם בתחיית המתים תיכף ומיד ממש.

הכותב וחותם בדמע ולב נשבר, חותנך- אוהבך בלב ונפש!

יוסף הרטמן.
נחלת הר חב"ד.
ערב ש"ק מקץ,כ"ט בכסלו ה'תשע"ט.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.