מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשע״ט 05.12.2018

נר חנוכה עם חב"ד ב'הדסה' עם תורם ומושתלת כליה

טקס מרגש במיוחד של הדלקת נר חנוכה בסימן 'נתינה' נערך על ידי חב"ד במרכז הרפואי הדסה בירושלים. אורחי הכבוד היו ד"ר הדר מרחב מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, יחד עם קולין ואבי במברגר - תורם ומושתלת כליה • לסיפור המלא
נר חנוכה עם חב
צילומים: דוברות הדסה


טקס מרגש במיוחד של הדלקת נר חנוכה נערך על ידי חב"ד במרכז הרפואי הדסה בירושלים. אורחי הכבוד לערב זה היו ד"ר הדר מרחב מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, יחד עם קולין ואבי במברגר - תורם ומושתלת כליה.

מידי ערב נערך טקס מרכזי של הדלקת נר חנוכה ב'הדסה', על ידי שליח חב"ד הרב ישראל נפתלין, ולאחריו פושטים כמאה מתנדבים על המחלקות השונות ומאפשרים לכל מאושפז לחוות את אור ושמחת החנוכה. אמש, נר שלישי של חנוכה, התקיים הטקס בסימן נתינה.

קולין במברגר (54), אמא לחמישה ילדים וסבתא לשתי נכדות, התמוטטה ביום הראשון של חנוכה בשנה שעברה. היא לא היתה מודעת להיותה חולת כליות במצב מתקדם, ועם הבדיקות אותרה מחלת הכליות הקשה, בגינה הודיעו לה שהיא נזקקת להשתלת כליה.

היא טופלה ביחידת הדיאליזה בהדסה עד להשתלה המיוחלת. בעלה נמצא מתאים כתורם - זאת לאחר שכל המשפחה (כל חמשת הילדים) רבה מי יקבל את הזכות לתרום.

כעת, לאחר שנה בדיוק מגילוי המחלה וזמן קצר לאחר ההשתלה, הם סגרו את המעגל וחגגו את נס חנוכה הפרטי שלהם בחנוכיית בית חב״ד הדסה, עם ד״ר הדר מרחב, מנהל יחידת ההשתלות בהדסה שביצע את ניתוח הנצלת הכליה של אבי וההשתלה בקולין, יחד עם ד״ר עבד חלאילה, ד״ר אשרף אמאם וד״ר סמיר אבו גזאלה.

״אנו זוכים לעשות ניסים קטנים בכל שבוע״, אמר ד״ר מרחב, ״לא ניסי חנוכה אך הם שמספיקים לקצת יותר משמונה ימים, אולי אפילו שמונה עשורים. לכך שותפים רבים בהדסה ולשמחתי הניתוח של קולין ושל אבי עבר בהצלחה רבה כפי שאתם יכולים לראות. התרומה של אבי הצילה חיים ואני אישית מודה לו על כך".

קולין, שעדיין מאושפזת בהדסה, אמרה בקול רועד מהתרגשות: ״אנו מלאי הודיה לצוות בהדסה, מהראשון שפגשתי בבדיקות דרך המנתחים ומתאמי ההשתלות ולכל האחיות במחלקות. לכל אחד תרומתו בנס המשפחתי שלנו.

״בנר ראשון של חנוכה בשנה שעברה התמוטטתי וגיליתי שאני זקוקה לכלייה חדשה כדי לחיות, ובנר ראשון של חנוכה השנה, בו גם חל יום הולדתי, זכיתי לניתוח בהדסה, זכיתי בכלייה מבעלי. הנס האמיתי שלי קרה בחג החנוכה״.

הרב ישראל נפתלין, מנהל בית חב"ד במרכז הרפואי הדסה, עמד בדבריו על גודל הנתינה: "אנו מביטים אל החנוכיה ורואים את ה'שמש' שעומד גבוה, מעל כל שאר הנרות האחרים. זאת למרות שהוא אינו נמנה בין הנרות ואינו חלק אינטגרלי מהמצווה.

"הרבי מליובאוויטש מסביר את מעלתו של ה'שמש', שהוא מאיר ומדליק את הנרות האחרים. לכן הוא נעלה וגבוה יותר מכל הנרות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.