מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשע״ט 04.12.2018

היסטוריה בגרמניה: הנשיא סגר מעגל עם הקהילה היהודית

מעטים מול רבים: הנשיא הגרמני בהדלקת נר חנוכה בשער המפורסם בו עמד היטלר • "כמו שהיה לעם היהודי נס בימים ההם, כך גם היום יש נס גדול בתחיית החיים היהודים בגרמניה", אמר הנשיא • רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל: "הניצחון וההוכחה של עם ישראל חי" • תיעוד מיוחד
היסטוריה בגרמניה: הנשיא סגר מעגל עם הקהילה היהודית
צילום: רפאל ארליך
אלפי יהודים התכנסו מבעוד מועד למרגלות שער הניצחון, למעמד ההיסטורי שאורגן על ידי רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל ושליח חב"ד הרב שמואל סגל.

בואו של הנשיא הגרמני הביא להתעניינות שיא בתקשורת המקומית והעולמית גם יחד, ששיגרו כתבים וצלמים, כשחלקם מעבירים קטעים בשידור ישיר.

טקס ההדלקה המרגש בהשתתפותו של הנשיא הגרמני נערך בצל ציון שמונים שנה לפרעות ליל הבדולח. כזכור, בשנת תרצ"ט, נערך בכל רחבי הרייך השלישי (גרמניה ואוסטריה) פוגרום מזעזע ביהודים. כנופיות נאציות העלו באש בתי כנסת ובתי עסק יהודים, בהכוונת הצורר הנאצי היטלר ימ"ש.

במרכזו של האירוע, עלה הנשיא הגרמני יחד עם הרב טייכטל, באמצעות המנוף, למרומי החנוכייה שהודלקה לקול שירת הקהל הגדול שפיזם שירי חנוכה.

"כמו שהיה לעם היהודי נס בימים ההם, כך גם היום יש נס גדול בתחיית החיים היהודים בגרמניה", אמר נשיא גרמניה בנאומו כשלהבות האש מאירות את האיזור באור יקרות, "אני מודה לרב טייכטל על ההדלקה המיוחדת הזו שמחזקת את הקהילה היהודית".

הרב טייכטל דיבר בנאומו על הסמליות היהודית האדירה. "כשנשיא גרמניה משתתף בהדלקת נר החנוכה במקום הזה, עם כל הסמליות שלו, ועוד שמונים שנה אחרי ליל הבדולח - זה הניצחון וההוכחה של עם ישראל חי, זה התממשות התחזית של הרבי מליובאוויטש, המשלח שלנו, לחיזוק העם היהודי, זה נותן חיזוק להמשך החיים היהודיים, כאן בגרמניה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.