מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשע״ט 29.11.2018

התוועדות י"ט כסלו המרכזית בתל אביב

חגיגות י"ט כסלו אינן זרות לעיר תל-אביב–יפו, התוועדויות י"ט כסלו משמחות ומרוממות נערכות בה כבר קרוב לתשעים שנה, אך אין ספק שהשנה, מאתיים ועשרים שנה לגאולת אדמו"ר הזקן, נשברו כל השיאים. למעלה מחמישים התוועדויות י"ט כסלו נערכו בכל רחבי העיר על-ידי שלוחי הרבי בכל שכונה ושכונה  • ההתוועדות המרכזית של מרכז חב"ד בת"א נערכה בבית-הכנסת חב"ד 'גאולת ישראל' • גלריית תמונות
התוועדות י
חגיגות י"ט כסלו אינן זרות לעיר תל-אביב–יפו, התוועדויות י"ט כסלו משמחות ומרוממות נערכות בה כבר קרוב לתשעים שנה, אך אין ספק שהשנה, מאתיים ועשרים שנה לגאולת אדמו"ר הזקן, נשברו כל השיאים.

למעלה מחמישים (!) התוועדויות י"ט כסלו נערכו בכל רחבי העיר על-ידי שלוחי הרבי בכל שכונה ושכונה, כאשר כל אחת מהן גדושה במשתתפים מכל גווני הציבור התל-אביבי. עם זאת, מרבית השלוחים לא ויתרו גם על ההתוועדות המרכזית של מרכז חב"ד בת"א, והגיעו עם מקורביהם לחגיגה הגדולה בבית-הכנסת חב"ד 'גאולת ישראל' שם התוועדו עד עלות השחר.

בית-הכנסת הגדול היה צר מהכיל את הקהל העצום, קרוב לאלף אנשים נשים וטף, שבאו להתוועדות המרכזית וישבו סביב שולחנות ערוכים לסעודת חג מפוארת. אך לא רק במספרים נשברו שיאים, גם שיאי השמחה נשברו, כשהקהל הגדול פורץ שוב ושוב במעגלי שמחה וריקודים לקול צלילי ניגוני חב"ד של מקהלת "מלכות" המפורסמת.

באירוע הגדול השתתפו כל ה"סלתה ושמנה" של העיר תל-אביב, אדמו"רים, רבני השכונות ונכבדי העיר, ורבני וחברי כולל 'תפארת זקנים לוי יצחק' בת"א. את הערב הנחה שליח הרבי לשכונות הצפון החדש בת"א, הרב מענדי גערליצקי, שהיטיב להסביר את סגולתו של היום למאות המשתתפים, בשילוב קטעי מולטימדיה.

אורח הכבוד של י"ט כסלו בתל-אביב, כמידי שנה, הוא הרב הראשי הגאון הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, שנראה שאף הוא שבר השנה שיאים של התרגשות בקרב הקהל בכישרון נאומו המפורסם. הרב לאו עצמו התרגש מאד לספר על פגישותיו עם הרבי במעמד 'יחידות' שנמשכו שעות ארוכות. נואם אורח היה השנה ראש העיר ת"א –יפו לשעבר מר רוני מילוא, שכיהן כשר המשטרה בתקופת מלחמת המפרץ, ובנאומו סיפר לקהל על נבואותיו של הרבי באותה תקופה שזכה לשמוע באופן אישי. את הנאום ליוו קטעי וידאו מיוחדים מפגישותיו עם הרבי בחלוקת הדולרים.

השליח הראשי לתל-אביב, רב קהילת חב"ד הגה"ח הרב יוסף גרליצקי עורר את הקהל ללמוד וללמד חסידות בכל מקום ובכל הזדמנות, כשהוא מסביר איך לימוד החסידות מעורר את פנימיות נשמתו של כל יהודי, ומתגלה גם בקיום מצוות בפועל. את הנאום המרכזי בהתוועדות נשא המשפיע המפורסם ר' מיכאל טייב, שרומם את הקהל בסיפורים והסברים מאלפים אודות הכוחות המיוחדים שנותן הרבי לכל אחד להתגבר על קשיי היומיום ולחיות חיים של גאולה.

מארגני הערב, השלוחים ר' יצחק ביר ור' יחזקאל גבירץ ממרכז חב"ד בת"א, הצליחו רק בקושי רב להפסיק את הריקודים הסוערים, כדי להושיב את קהל הגברים עם תום החלק הרשמי של הכינוס, להתוועדות חסידית אל תוך הלילה, עם השליח הרב יוסף גרליצקי והמשפיע הרב מיכאל טייב. עד שעת עלות-השחר נמשכה ההתוועדות הגדולה, שרשמיה עוד יהדהדו ברחבי העיר ימים רבים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.