מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשע״ט 29.11.2018

חג הגאולה י"ט כסלו נחגג ברוב פאר ושמחה בבירת רוסיה • גלריה

חג הגאולה י"ט כסלו נחגג ברוב פאר ושמחה בבירת רוסיה  בהשתתפות קהל המונים מכל גווני הקשת היהודית במוסקבה • נשאו דברים: אורח הכבוד השליח בניו ג'רזי הרב מוט'ל קנלסקי, הצדיק מלנינגרד ורב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא – חב"ד' הרב יצחק קוגן, רבה של רוסיה הרב בער'ל לאזאר, שגריר ישראל, רבנים ואישי ציבור שונים • לסיפור המלא
חג הגאולה י
צילום: לוי נאזרב
רבנים לצד עמך, תלמידי ישיבות יחד עם צעירים יהודים שונים, אישי ציבור ושלוחים, חוו התעלות רוחנית חסידית שהגביהה אותם טפח מעל הקרקע בחגיגה הגדולה והמפוארת שנערכה במרכז מוסקבה לכבוד חג הגאולה י"ט כסלו, יום גאולתו של כ"ק רבנו הזקן בעל התניא והשו"ע, מהמאסר הקשה לפני 220 שנה בעקבות הגזירה הגדולה על הפצת החסידו.

המעמד השנתי הגדול, נערך באולם רחב ידיים במרכז מוסקבה, בראשות הרב בערל לאזאר, אורח הכבוד השליח בניו ג'רזי הרב מוט'ל קנלסקי, הצדיק מלנינגרד ורב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא – חב"ד' הרב יצחק קוגן, שגריר ישראל, רבנים ואישי ציבור שונים, שבמשך שעות ארוכות ישבו בשבת אחים גם יחד, באווירה חסידית מתוך שמחה גדולה שזוכים 'בימים ההם בזמן הזה' לחגוג בריש גלי את ניצחון האור על החושך. החגיגה השנה צוינה במלאות 120 שנה לשם 'תומכי תמימים', לצדם של תלמידי 5 ישיבות 'תומכי תמימים' שקיימים כיום במוסקבה, מהישיבה הראשונה שנפתחה לפני 30 שנה בבית הכנסת "מארינה רושצ'ה" בדיוק, ועד הישיבה החדשה שנפתחה בבית חב"ד בשכונת "ז'וקובקא". כיום ממלאים מאות תלמידים תמימים את חמש הישיבות הפזורות בשכונות שונות במוסקבה הגדולה, ויחד עם צוות ראשי ישיבות, משפיעים, רמ"ים ומדריכים - מחנכים ומגדלים מאות תלמידים השוקדים על לימודם בשקידה נפלאה, ולאחר סדר לימוד בימי שישי וערבי חג, יוצאים להפיץ יהדות בין עשרות אלפי יהודי העיר.

את המעמד פתח מנכ"ל המרכז היהודי "מארינה רושצ'ה" השליח הרב מרדכי ויסברג, הסביר על תוכן היום והציג את חמשת הישיבות: 'תומכי תמימים – סופרינה' בראשות ראש הישיבה הרב מנחם מענדל גולדבערג, 'תומכי תמימים – איסטרה' בראשות ראש הישיבה הרב משה לערמאן, 'תומכי תמימים – בלשוי ברוניא' בראשות ראש הישיבה הרב שגב יהודה פרידמן, 'תומכי תמימים – מלאכווקא' בראשות ראש הישיבה הרב רפאל נחמן דובאוו, ו'תומכי תמימים – ז'וקובקא' בראשות הרב ברדה.

לאחר 'דבר מלכות', הוקראו שני מזמורי תהלים ע"י בוגר הישיבה, רב העיר קוסטרמא השליח הרב ניסן רופו, ובנו של רב העיירה 'מלאכווקא' הרב משה תמרין, תלמיד הישיבה בשכונת 'איסטרה'.

את המשא המרכזי נשא רבה של רוסיה ומייסד הישיבות לצד שאר המוסדות הרבים במוסקבה, הרב בערל לאזאר אשר תיאר את הגעתו הראשונה לרוסיה לפני כשלושים שנה בשליחות הרבי מליובאוויטש, ופתיחת הישיבה הראשונה עם מעט תלמידים בתנאים קשים, והנה היום הגענו אל הנס הגדול כאשר במוסקבה לבדה ישנן חמש ישיבות, לצד ישיבות נוספות בכל חבר העמים, שכמו כל ישיבות 'תומכי תמימים' בעולם, בולטות בייחודיות שלהן בלימוד תורה וחסידות בהשקעה מרובה יחד עם 'עבודת התפילה', הנראים היטב על התלמידים הרבים.

במשאו, הרחיב הרב הראשי בגודל היום הנקרא גם 'חג החגים', בהיותו משפיע למצוא את התוכן הפנימי והעמוק של כל חג במשך כל השנה כולה.

לשהות של דקות ארוכות נזקק האורח המיוחד הרב מוט'ל קנלסקי, עד שהצליח לפתוח ולדבר את אשר על לבו, לאחר ששעות מעטות לפני תחילת האירוע הוא ביקר בבית בו נולד, במרתף בו הוא הוסתר ולמד תורה עד גיל 9, ונזכר באותם יהודים וחסידים רבים, שחיו במסירות נפלאה באותן שנים קשות. הרב קנלסקי, משמש מזה שנים רבות כשליח בעיר ניו ג'רזי שבארה"ב, ועומד בראש מוסדות תורה וחינוך לעולים ממדינות חבר העמים, ועתה חזר לרוסיה, לאחר כ-50 שנה מאז זכה לצאת מעמק הבכא יחד עם הוריו ואחיו היקרים שיחיו, שמאז הקדישו את חייהם לכלל ולפרט בשליחותו הקדושה של הרבי מליובאוויטש.

כמו כן נשאו דברים נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, חבר נשיאות הקהילה היהודית מר דוד אמינוב, ושגריר ישראל ברוסיה מר גרי קורן, כשמיד אח"כ נערכה הגרלה על 'דולר' שהעניק הרבי לברכה ולהצלחה ונתרם לזכות ולע"נ 'המזכיר' הרה"ח ר' בנימין הלוי קליין ע"ה.

על פרקי השירה והזמרה, הופקדו השנה הזמר החסידי ר' יוני שלמה, ילד הפלא דודי לינק עם תזמורתו של יואלי דיקמן, אשר שימחו והרקידו יחד את המשתתפים הרבים בשמחת החג, וזו נמשכה להתוועדות חסידית לתוך שעות הלילה המאוחרות, שסיימה את האירוע המרגש שאורגן, כמדי שנה, בידי הגבאים של בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה".

לצפייה בוידאו: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.