מערכת COL | יום כ' כסלו ה׳תשע״ט 28.11.2018

מי שלא ידווח מהיכן הכסף - לא יוכל לרשום דירה בטאבו

בעוד כחודש, מתחילת שנת 2019, רוכשי הדירות יהיו מחויבים לדווח בתוך חצי שנה לרשות המסים - איך שילמו על הדירה ומהן מקורות המימון של העסקה - וזאת במסגרת החוק להגבלת השימוש במזומן • העונש: מי שלא ידווח, לא יוכל לרשום את הדירה בטאבו • כל הפרטים
מי שלא ידווח מהיכן הכסף - לא יוכל לרשום דירה בטאבו
ארכיון COL
חוק צמצום השימוש במזומן ייכנס לתוקף (בעוד כחודש) בתחילת 2019. החוק הקובע כי אסור יהיה לעשות עסקאות במזומן מעל להיקף מסוים - ולכן, כל מי שירכוש דירה או נדל"ן אחר, יחויב להגיש דו"ח לרשות המסים - הכולל פרטים על אמצעי התשלום.

החוק , אם שאלתם, נועד בכדי לחזק את המלחמה בהון השחור, היות ורשות המסים מתקשה לאתר עסקאות שנעשות במזומן, ללא 'עקבות' דיגיטליות.

על פי החוק: עסקאות מזומנים בין אנשים פרטיים יוגבלו עד 50 אלף ש"ח, ואילו עסקאות בין אדם פרטי לעסק יוגבלו עד 11 אלף ש"ח.

סמנכ"ל בכיר במיסוי מקרקעין ברשות המסים, שי אהרונוביץ, הסביר ואמר אתמול (ג') בכנס השנתי של לשכת שמאי מקרקעין הנערך באילת: "בעסקת נדל"ן הרוכש יחוייב לדווח לרשות המסים באילו מקורות כספיים הוא רכש את הדירה. ברור לנו שבחלק גדול מהמקרים בזמן החתימה על עסקת המכר, רוכשי הדירות אינם יודעים מאיפה הם ישלמו את הדירה עד השקל האחרון. לכן, אנחנו מקימים מערכת דיווח אינטרנטית ורוכשי הדירה יחוייבו לדווח תוך חצי שנה על מקורות המימון שלהם. אם הם לא ידווחו, אנחנו נטיל קנסות".

עוד דבר חשוב שיגרום לאי-העלמת כספים, ותשלום בשחור, היא אחת המשמעויות של החוק, שלא ניתן יהיה לשלם על עבודות שיפוצים במזומן. וכך הסביר אהרונוביץ: "מעבר לכך, אם נישום מדווח על הוצאות שהוצאו למשל על שיפוץ דירה ואין לו קבלה, הוא חייב להביא אסמכתא מאיפה הוא הוציא את הכסף ובמידה שאין לו אסמכתא כזאת, זה אומר שהוא שילם במזומן וזו עברה על החוק. לא רק לגבי אותו שיפוצניק לצורך הדוגמא שקיבל את הכסף, אלא גם לגבי מי ששילם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.