מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ט 24.11.2018

הסדרה שפרצה דרך במושגי 'פרסום ראשון' בתולדות חב"ד

לרגל יום הבהיר י"ד כסלו – מלאות צדי"ק שנה לנישואי הרבי והרבנית זי"ע, הופיעה מחדש סדרת הספרים "צדי"ק למלך", שסללה את הדרך להפצת חומרים חדשים ב'פרסום ראשון' לקהל אנ"ש והתמימים בשנים תשנ"ב-תשנ"ו • לאחר שאזלו מן השוק הופיעו כעת הספרים מחדש, בעריכה מחודשת עם מפתחות, הוספות רבות ומעניינות • לכתבה המלאה
הסדרה שפרצה דרך במושגי 'פרסום ראשון' בתולדות חב
היה זה לאחר ז"ך אדר ראשון ה'תשנ"ב, לפני קרוב לעשרים ושבע שנה, כאשר בבת אחת נוצר מצב נורא של העלם והסתר, שהעולם לא זוכה לראות או לשמוע את הרבי.

לאחר ארבעים ושתיים שנות הנהגה ברמה, ובפרט בשנים האחרונות שכמעט בכל 24 שעות זכו החסידים לשיחה, חלוקה, התוועדות, יחידות כללית וכיו"ב, לפתע קולו הק' של הרבי נדם, לא יוצאים שיחות חדשות, לא מתקבלים מענות.

כמה מבחירי התמימים, היושבים באהלה של תורה, בבית חיינו 770, החליטו שענין ההוצאה לאור חייב להמשיך, ונברו בארכיונים, והחלו להוציא לאור קבצים מיוחדים, "צדי"ק למלך" שמם כיאה לשנת הצדי"ק של הרבי תרס"ב-תשנ"ב.

חברי המערכת היו התמימים יוסף יצחק ג'ייקובסון, מרדכי צבי ליברוב, שאול וילהלם, מנחם מענדל ליפסקר, ועוד, כאשר בראש המערכת עומד הת' אליעזר יהושע זאקליקובסקי. הם החלו לפרסם מאות שיחות, אגרות קודש, מסמכים, תמונות, בפרסום ראשון, שהיו כטל מים חיים על נפש עייפה ושבורה.

בכך פרצו דרך וסללו מסילה רחבה, לפרסם ענינים הקשורים אל הרבי, שעוד לא באו בפרסום עד אז. אחר כך הדבר נהפך לנחלת הכלל, בעיקר ב'תשורות' בשמחות נישואין ובר מצווה וכיו"ב.

הקובץ הראשון יצא לקראת יום הבהיר י"א ניסן ה'תשנ"ב, יום מלאות תשעים שנה להולדת הרבי, ומכאן שמו צדי"ק למלך, מה גם שמל"ך בגימטריא תשעים.

בסדרת הקבצים שיצאה לאור בשנים שלאחר מכן, שמונה קבצים בסך הכל, פורסמו מאות שיחות קודש לפי נושאים, אגרות קודש, צילומי מענות, צילומי כתב יד קודש, הן מהרבי והן משאר רבותינו נשיאינו, יחידויות, תמונות, מסמכים, הנוגעים ישירות אל הרבי או אל משפחת בית הרב.

הקבצים נחטפו מיד עם צאתם לאור, והפכו ללחם חוק יסוד בכל משפחת אנ"ש, השלוחים והתמימים. אולם זה כבר שנים רבות שאזלו מן השוק ואי אפשר להשיגם. העורך הראשי, הרב אליעזר יהושע זאקליקובסקי שיחי', המשמש כיום כשליח כ"ק אדמו"ר זי"ע בעיר מונרו במדינת ניו ג'רזי בארה"ב, נחלץ חושים והחליט לההדיר את האוצרות הללו, בשלושה כרכים מפוארים, בעריכה חדשה, עם מאות תיקונים, בתוספת מבוא נרחב, מפתחות להקל את החיפוש בין הספרים, ועוד.

יותר מ-2000 עמודים גדושים באוצר בלום של 'פרסום ראשון' המקיפים את תורתו, משנתו, כתביו, פעולותיו, של הרבי בדורנו דור השביעי:

· 1000 אגרות קודש, מענות קודש, בשלל נושאים.

· 300 צילומים נדירים של כתב יד קודש.

· 100 קטעי שיחות מיוחדות בנושאי גאולה ומשיח.

· 100 קטעי שיחות מיוחדות בנושא ההתקשרות אל נשיא הדור.

· קטעי שיחות בנושא יום הולדת את מלכנו – יום הבהיר י"א ניסן.

· רשימת זכרונות של הרבנית חנה ע"ה, מכתב ידה, בשפה המקורית בה נכתבו.

· תמונות ומכתבי בית הרב: הרב מאיר שלמה ינובסקי ע"ה, אגרות כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק נ"ע, הרבנית הצדקנית מרת חנה נ"ע, והרבנית הצדקנית מרת חי' מושקא נ"ע. תמונת המזוודה איתה הגיעו הרבי והרבנית ביום הבהיר כ"ח ניסן ה'תש"א.

· יומן מלא של חודש תשרי ה'תשנ"ג בבית חיינו.

· שיחות קודש שאמר הרבי עוד לפני הנשיאות: ה'תש"ג, ה'תד"ש, ה'תש"ה.

· תמליל של 'יחידויות' בפרסום ראשון.

· כ"ח אגרות קודש מהרבי בשפה האנגלית.

· שורת תמונות מרהיבות, לצד פנינים ופתגמים, מכל שנותיו של הרבי על אדמת ארצות הברית (ה'תש"א – ה'תשנ"ד).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.