מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״ט 21.11.2018

חיפה: יד לאחים הפך את חוקי השחמט המיסיונרי

בארגון הפעילים יד לאחים היו תחילה אובדי עצות אל מול חוג השחמט המיסיונרי ששאב אליהם רבים מילדי העיר • אבל אז החליטו שלא לומר נואש ולהמתיק את הדינים משורשם: פגישה משמעותית וממושכת עם המדריך המקצועי שמפעיל את החוג המיסיונרי הביא לתדהמה שלו ובעקבותיה פרישתו מהמוקד של המיסיון • בהמשך לוהק המדריך לחוג שהקים במקום יד לאחים ומשך אליו את כל בני הנוער • לכתבה המלאה
חיפה: יד לאחים הפך את חוקי השחמט המיסיונרי
ילדים מאושרים בחוג השחמט של יד לאחים; צילום: יד לאחים
המיסיונרים בחיפה היו זה מכבר על הכוונת של אנשי יד לאחים בעיר. במשך כל החודשים האחרונים מושכים אליהם המיסיונרים ילדים ובני נוער באמצעות חוג שחמט מקצועי שהפעילו במקום, לרבות חוגים נוספים כגון: מחשבים, ציור ועוד. המוקד המיסיונרי המה בני נוער שפקדו אותו מדי יום לאחר תום הלימודים שלהם.

ביד לאחים פתחו תחילה חוגים מקבילים עם שלל מקצועות והצעות לתרבות פנאי אבל הנהירה לחוגים המיסיונריים לא פסקה. ביד לאחים החליטו ללכת על הראש ולקיים פגישה אישית וממושכת עם המדריך המקצועי המפעיל את החוג באתר המיסיונרי. במהלך השיחה נדהם המדריך לגלות כי הוא משמש כלי שרת בידי המיסיונרים שאין להם אלא מטרה אחת: להעביר יהודים על דתם ועל אמונתם. הוא הזדעזע והחליט במקום לנתק כל קשר עם מפעילי המקום. אבל ביד לאחים לא אמרו די בכך אלא שכנעו את המדריך לנקוט בתשובת המשקל: הוא ניאות לשמש כמדריך בחוג של יד לאחים שעד מהרה הפך אבן שואבת להמוני ילדים ונערים מכל הגילאים.

הרב שאול בורשטיין, האחראי על הפעילות הייחודית, אומר כי החוגים החדשים נמצאים בתנופת התפתחות וכי בכל יום מצטרפים עוד ועוד ילדים לפעילות. הרב בורשטיין מוסיף ומציין כי בחג החנוכה הקרוב יד לאחים מארגן מסיבת חנוכה גדולה לכל ילדי החוגים עם הוריהם במטרה להכיר ולהאיר להם את אורה של היהדות.

"מדובר במהפכה של ממש", אמר הרב בורשטיין בסיפוק ובהתרגשות. "מאות ילדים שעד תמול שלשום היו חלק בלתי נפרד ממועדוני המיסיון, יוצאים ובאים כעת מדי יום ביומו ממרכז יד לאחים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.