מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״ט 21.11.2018

חב"ד בניס והאזור חגגה 40 שנה לבית הספר חב"ד

במוצאי שבת, ביום הגאולה י' כסלו, התאספו קרוב ל-500 איש לדינר במלון היוקרתי "לה נגרסקו" שעל שפת הים, לחגוג את שנת הארבעים של בית הספר חב"ד - שהחל עם 5 תלמידים, וכיום - עם ארבע מאות הילדים שלומדים בבית הספר, וכן אלפי בוגרים שגרים ברחבי תבל • לכתבה המלאה
חב
בשנת תשל"ו, הגיע לניס הרב יוסף יצחק פינסאן, שליח הראשי לניס והאזור - עם זוגתו הרבנית שטערנה שרה ובתם הקטנטונת.

מטבע הדברים, כילדים להורים שבעצמם נשלחו על ידי הרבי לעסוק בחינוך יהודי, עמד בראש מעייניהם דאגה לחינוך הכשר לילדים של האיזור.

הרבנית שרה פינסאן היא בתו של הרב מרדכי אלטיין שיחי', שנשלח עוד בבחרותו על ידי כ"ק אדמו"ר הריי"צ בכמה ערים לייסד ישיבות, וניהל במשך כחמישים שנה בית ספר יהודי ברובע הברונקס. הרב יי"צ פינסאן הינו בנו הבכור של השליח הנודע, הרב ניסן פינסאן ע"ה, שהיה אחד השלוחים הראשונים של הרבי, תחילה במרוקו ואח"כ במשך כיובל שנים בתוניסיה ועסק בחינוך יהודי הכשר.

בשנת תשל"ט, עם ברכות כ"ק אדמו"ר זכו לייסד בית ספר חב"ד. בהתחלה היו רק חמישה ילדים, וב"ה ברבות השנים מספר הילדים הלך וגדל.

הודות למסירותה של הרבנית שרה פינסאן שתחי' בניהול בית הספר, זכה בית הספר לשם טוב בכל האיזור, ורבים שוחרים לפתחו להנות ילדיהם בחינוך יהודי ברוח ישראל סבא, תוך שימוש במיטב השיטות החדשות בתחום החינוך, עם מיטב הכלים החדשים של היום.

כיום, בנוסף לארבע מאות הילדים שלומדים בבית הספר, ישנם אלפי בוגרים שגרים ברחבי תבל, שרובם זכו לייסד בית בישראל על יסודי התורה והמצווה בזכות אותו חינוך יהודי שקיבלו בילדותם.

במוצאי שבת העבר, ביום הגאולה י' כסלו, התאספו קרוב ל-500 אנשים לדינר במלון היוקרתי "לה נגרסקו" שעל שפת הים, לחגוג את שנת הארבעים של בית הספר.

בחגיגה, הודו הרב פינסאן וזוגתו לכולם על השותפות ד"יששכר וזבולון", והציעו לפני המשתתפים תכניות חדשות שעומדות על הפרק, כשהמטרה היא כל הזמן, לתת ההכי טוב לילדים, ולעשות ככל הניתן, ומעבר לכך, לחנך ילדי ישראל שבדור זה, בחינוך הכשר ולהצילם מהתבוללות ר"ל.

נסיים בברכה שהרבי איחל לשלוחה בתוניס, הרבנית רחל פינסאן שתחי': "שיזכו ללכת עם כל תלמידיהם לקראת משיח צדקנו, ולומר ראו גידולים שגדלנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.