מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״ט 21.11.2018

תחום קידום האתרים בעידן הדיגיטלי המתפתח (פ)

אז איך מגדילים את קהל הלקוחות ומזניקים את הרווחים בזכות תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש? ● אין ספק, כי העידן הדיגיטלי שינה לחלוטין את אופן הפרסום והשיווק ● במת הפרסום התחלפה ודרכי אינטראקציה בין משווק ללקוח הלכו והשתנו ● חברות עסקיות היו חייבות לעקוב באופן ענייני ומדויק אחר המהפכה העצומה שהתרחשה בתחום ולהתאים את שיטות העבודה שלהם על מנת לאתר את הלקוחות הרלוונטיים ולהגיע אליהם ברמה האופטימלית ● למאמר המלא
תחום קידום האתרים בעידן הדיגיטלי המתפתח (פ)
אריק כהן

בעבר ההיבט המרכזי בהצלחת עסק שיווקי במיתוג עצמו היה הגדלת התקציב השיווקי על מנת לנצל לתועלתו את אמצעי תקשורת ההמונים ( פרסומות ברדיו, תשדירים בטלוויזיה, מודעות פרסום בעיתונות), כך נהנו חברות גדולות ועתירות ממון משליטה בלעדית בתחומן.

לעומת זאת, מרגע שנכנס שחקן חדש לבמה- רשת האינטרנט כאמצעי תקשורת כלל עולמי המהווה בסיס לפעולות שיווק כלפי מיליוני בני אדם בכל רגע נתון, כל הכללים הופרו וערוצי שיווק חדשים נכנסו עמוק לתמונה. וכן, בעידן הדיגיטלי אמנם עדיין יש חשיבות ויתרון לתקציבי פרסום מוגדלים, ואולם היתרון כבר אינו מכריע לחלוטין את תמונת התחרות העסקית. גם לעסקים קטנים בעלי פוטנציאל ויכולת מיתוג באמצעות תהליך של קידום אתרים מקצועי יש אפשרות להגיע לפסגת הפרסום ולמדד נראות גבוה בהרבה מזה של החברות הגדולות. מנועי החיפוש אינם בוחנים בעת ההחלטה על דירוג תוצאות החיפוש את התקציב הפרסומי של החברה, הם גם אינם מודעים לגודלה. מנועי החיפוש סוקרים את כל המאמרים והמשאבים המצויים ברשת האינטרנט ובוחרים את האיכותיים, היעילים והרלוונטיים ביותר.

בנוסף, אין ספק, כי עלייתה של רשת האינטרנט כבסיס מרכזי לניהול פרסום, מיתוג ושיווק און ליין דחתה באופן שאין לו תקדים את אמצעי התקשורת המסורתיים ובמיוחד את דרכי הפרסום הקלאסיים. הפרסום ברדיו- כבר לא עובד כמו פעם, העיתונות הכתובה שמודפסת לפנות בוקר- במקרים רבים אינה רלוונטית כבר כמה שעות לאחר מכן עם שינויים והתפתחויות חדשותיות. ומה עם הטלוויזיה? אז אמנם הטלוויזיה המסחרית עדיין נחשבת ערוץ פרסומי משמעותי שלא ניתן להתעלם ממנו, אבל כשרוב בני בנוער מצויים כל היום במחשב או בטלפון הנייד, הסבירות שהם ייתקלו בפרסומת שיווקית דרך ערוץ התקשורת החדש, רשת האינטרנט הרבה יותר גבוהה מאשר בכל אמצעי תקשורת אחר. מה גם, שהחיפוש ברשת האינטרנט הוא הרבה יותר ממוקד ורלוונטי, שכן כל משתמש מקליד את שורת השאילתה שלו באמצעות בחירה מדוקדקת של מילות חיפוש, טכנולוגיית העל של מנועי החיפוש יבצעו סריקה מהירה בכל משאב או/ ו מידע המצויים ברשת האינטרנט, ואז יעניקו לו, למשתמש בתמורה רשימה מסודרת בסדר יורד של האתרים הרלוונטיים ביותר עבורו. מנועי החיפוש בעיקר יבחנו את רמת האתרים ואמינותם, תוכנם, פרופיל הקישור האיכותי שלהם וכמובן שילוב של מילות מפתח אפקטיביות בהם. הפרסום שיקבל המשתמש לא יהיה אקראי או כללי כמו בשאר אמצעי התקשורת הקלאסיים המציגים לכל הציבור מודעת פרסומת אחידה. דרך ערוץ התקשורת בעידן הדיגיטלי- כל משתמש יקבל רשימת תוצאות מדויקת המתאימה במיוחד עבורו. ללא ספק: מהפכה פרסומית ושיווקית של ממש.

ומה קורה עם החברות המנהלות אתר עסקי ברשת האינטרנט? הן כמובן, מקוות שהאתר שלהן יופיע אצל כמה שיותר משתמשים במיקום רלוונטי ובעל נראות. שכן, חשוב לדעת, כי רוב רובם של גולשי האינטרנט מודעים לקלות החיפוש ולמהירות הפרסום הניתנת בידיהם, לפיכך אין הם מתעניינים כלל בתוצאות החיפוש שהופיעו מתחת לעמוד הראשון. תוצאות אלו עבורם אינן קיימות. על מנת למצוא אתר מתאים ורלוונטי יותר, הם בנקל יוכלו להקליד מילים נוספות או שונות בשורת השאילתה שלהם. המשווקים דרך רשת האינטרנט זקוקים לאורך כל התהליך לשיטה ייחודית שתסייע בידיהם לנהל ביעילות את האתר ובמיוחד את הפרסום שלהם. לנישה הזאת נכנסו חברות שמתמחות בתחום קידום האתרים.

במהלך תהליך קידום אתרים אורגני צוות העובדים מנתחים את האתר על פי איכות תוכנו והרלוונטיות שלו כלפי גולשים, אמינות הכתוב בו, פרופיל הקישור שלו ובמיוחד הזיקה שיש בינו לבין אתרים מהימנים ובעלי סמכות, תקלות טכניות או טעויות תקשוב או/ ו מחשוב שעלולות לחבל בחוויית הגלישה של המשתמש וכמובן שיפור החזות הוויזואלית. תהליך האופטימיזציה הזה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization) הוא השיטה הבטוחה ביותר לשפר את מערך הפרסום והמיתוג של עסק אינטרנטי. במיוחד חשוב לציין, כי ככל שהשימוש ברשת האינטרנט הולך ומתרחב, הרי שמנועי החיפוש מקבלים משמעות ונחיצות הרבה יותר כדי להצליח לנווט בין שלל האינפורמציה העצומה הקיימת בה. חברות קידום אתרים בחרו להתייחס לשלבים של תכנון וביצוע שיפור אתרים כדי להביא אותם למיקום אטרקטיבי יותר בין תוצאות החיפוש. לכולם היה ברור, כי זאת הדרך היחידה של בעלי העסקים המפורסמים ראשית להגדיל את מעגל המתעניינים ( בהנחה שכל מתעניין, גולש עשוי להוות בעתיד לקוח פוטנציאלי) ובוודאי כמטרת על להגדיל את הרווחים. צוות אנשי קידום האתרים עשו כל מאמץ על מנת להגדיל את החוויה המקוונת של קהל היעד. כל אפקט שעלול היה לשבש חוויה זו הוסר במהירות. כך לדוגמה החלו לפעול בחברות קידום אתרים לא רק על מנת לשפר את תוכן האתר ( להוסיף לו תוכן רלוונטי וחדשני, פופולרי וענייני כלפי קהל היעד), לא רק על מנת לבחון את תוכן האתר ולקבוע, האם הוא אמין ומקורי או מועתק ומשוכפל ( חשוב לזכור, כי מנועי החיפוש מזהים מיד תוכן מועתק ומיד מעניקים לאתר זה דירוג נמוך בהרבה), אלא גם כדי לתקן טעויות טכניות, כאמור, שעלולות לפגום בחוויית המשתמש. אחת התקלות המוכרות לכל משתמש באשר הוא היא כאשר מופיע במקום המשאב הרצוי ההודעה : "אופס, הדף לא קיים". מיותר לתאר את האכזבה ותחושת הפספוס של המשתמש לאחר קבלת תוצאה כזאת. למצב כזה שבו עמוד, דף או דומיין לא נמצא במקומו הצפוי מכנים בעגה המקצועית "שגיאה 404" ופירושה המקצועי כאשר הדפדפן של המשתמש או/ו מנוע החיפוש לא מוצא את המשאב בכתובת הידועה, הרי שתתקבל שגיאה זו. מובן, שעל מנת לספק את החוויה החיוביות היעילה והאופטימלית ביותר לטובת המשתמש רצוי למנוע ככל האפשר תקלות מעין אלו באתר המקודם. אז מה עושים? צוות קידום אתרים יבצע תהליך של הפניות כדי שלגולש המתעניין בכל זאת תהיה דרך לאתר את התוכן המבוקש. ברוב המקרים בתהליך תיקון תקלה כזאת יהיה שימוש בהפניית 301- אם ההעברה נעשית באופן קבוע או הפניית 302- אם ההעברה בוצעה לזמן קצר וקצוב באופן זמני בלבד.

עוד אסטרטגיות מועילות בתחום קידום אתרים ממומן וקידום אורגני נקשרות
עם הצורך להפוך את האתר לרלוונטי ביותר עבור ציבור הגולשים. חשוב לזכור, שבעידן המודרני, מאז שרשת האינטרנט שולטת בכיפת אמצעי תקשורת ההמונים- התחרות עזה במיוחד. לפיכך, המעקב אחרי כניסות המשתמשים ובמיוחד ההלימה בין תוכן האתר לשורת השאילתה של המשתמש הם המדד המרכזי להצלחת תהליך הקידום. לאורך תכנית האופטימיזציה יערוך צוות מקצועי בדיקת יחסי המרה לפי סוג העסק. כלומר: ברור, שלא כל גולש שמתעניין באתר, נכנס אליו וגולש בו- יצור, בסופו של דבר קשר אפקטיבי וירכוש דרכו. לכן, יחס ההמרה המדויק עשוי לסייע בידי צוות מקדמי האתרים בשיפור האתר כלפי הלקוחות הרלוונטיים.

המאמר נכתב ע"י אריק כהן – כותב תוכן באתר seo-google.co.il – תוכן אינפורמטיבי


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.