מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״ט 21.11.2018

סגירת מעגל: המשך ה'הקפות' שנגדעו בוורשא

בדרך מברלין לוורשה: לרגל 90 שנה לחתונת הרבי והרבנית, עשתה ישיבת תות"ל נתניה אתנחתא בעיר קראקוב בפולין, העיר של הרמ"א • בין היתר אף ביקרו התמימים בבית הכנסת הישן בקראקוב. ייתכן שזהו בית הכנסת העתיק ביותר באירופה • מדוע הם בחרו לעשות הקפות בבית הכנסת תוך שירה וריקודים? • כל הפרטים
סגירת מעגל: המשך ה'הקפות' שנגדעו בוורשא
בדרך מברלין לוורשה: בקשר עם 90 שנה לחתונת הרבי והרבנית, עשתה ישיבת תות"ל נתניה אתנחתא בעיר קראקוב בפולין, העיר של הרמ"א.

בית חב"ד המרשים והיפה בדמותו של בית הכנסת האגדי "ר' אייזיק שול", אירח, או יותר נכון פינק, את התמימים באופן יוצא מן הכלל. בכלל, בית חב"ד שוקק חיים. בזמן הקצר ששהינו בו, עברו במקום מאות (!) יהודים: מבני ברק ומירושלים, מברזיל ומשיקאגו. כולם מתקבלים כאן יפה ובחום.

השליח הראשי לעיר, הרב אליעזר גור-אריה הקדיש מזמנו והעביר לתמימים בכישרון רב, את קראקוב של מעלה. זו היהודית והתורנית משכבר הימים. במקביל, ראש הישיבה הרב משה  אורנשטיין, שיתף במעט את התמימים בלוגיסטיקה שמסע שכזה כרוך, והוסיף, שלולא עזרתו הרבה של הרב גור-אריה, לא יכול היה המסע לצאת אל הפועל.

בבית כנסת הרמ"א (בו למד הרמ"א) ושימש כרב, התקיים "סדר בלימוד ספר הזיכרונות". מבעוד מועד צולמו כשישה שבעה פרקים המדברים על אירועים ומקומות שונים בעיר קראקוב.

לאחר מכן יצאו התמימים לאותם מקומות עליהם מדבר הרבי ב'ספר הזיכרונות', אבל לא לפני שהרב גור אריה נתן סקירה מרתקת על גדולי התורה של העיר הטמונים בבית החיים בצמוד לבית הכנסת: הרמ"א בעצמו, המגלה עמוקות, תוספות יום טוב ועוד. יש לציין שאף הרבי מהר"ש הגיע לבקר בבית כנסת זה, ואף אמר כאן מאמר דא"ח.

אחד המקומות המרתקים הוא מקום קבורת הכהן והגרושה, עליו מספר הרבי בספר הזיכרונות. המקום עדיין מגודר (אך הוחלף בגדר ברזל), ועדיין נמצא בכיכר השוק. בין היתר אף ביקרו התמימים בבית הכנסת הישן בקראקוב. ייתכן שזהו בית הכנסת העתיק ביותר באירופה. מתברר שאחד מן הטעמים למנהגנו בשלוש וחצי הקפות בשמחת תורה בשחרית, הוא בשל אירוע טרגי שאירע בבית כנסת זה, שגדע את ההקפות באמצע. עתה עלה הרעיון להמשיך את ההקפות שנגדעו אז בזמנו, ובבית הכנסת נערכו הקפות סוערות ברוב שירה וריקודים.

היום הסתיים בהתוועדות מיוחדת לרגל יום הבהיר י"ג כסלו. ההתוועדות התקיימה באולם מפואר והוגשה בו סעודת יום טוב, במהלכה התוועדו רבני הישיבה ושליח העיר הרב גור אריה.

הצלם אברמי וישצקי שהצטרף למסע הייחודי מגיש גלריית ענק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.