מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ט 19.11.2018

90 שנה: תות"ל נתניה התוועדו במקום ה'אופרוף' של הרבי

שבת מרוממת שכזו לא ראתה ריגה אולי זה קרוב לתשעים שנה: התמימים מתות"ל נתניה שבתו בבית אדמו"ר הריי"צ נ"ע בו עלה הרבי לתורה, ובו התקיימה ההתוועדות בקומה השלישית היום לפני תשעים שנה. ה'תמימים' חזרו והתוועדו על המאמר 'וכל בנייך' שנאמר במקום, והתוועדות מעוררת במיוחד נמשכה עד מוצאי שבת ● לסיפור המלא
90 שנה: תות
צילום: אברמי וישצקי

שבת מרוממת שכזו לא ראתה ריגה אולי זה קרוב לתשעים שנה: התמימים מתות"ל נתניה שבתו בבית אדמו"ר הריי"צ נ"ע בו עלה הרבי לתורה, ובו התקיימה ההתוועדות בקומה השלישית היום לפני תשעים שנה. ה'תמימים' חזרו והתוועדו על המאמר 'וכל בנייך' שנאמר במקום, והתוועדות מעוררת במיוחד נמשכה עד מוצאי שבת.

ביום ראשון, למחרת האופריוף, בשנת תרפ"ט, בשעה 13:08, יצאו הרבי הריי"צ והחתן ברכבת מריגה לוורשה. היו אז, לפי היומנים, 300 איש שזעקו לרביים בהתרגשות: מזל טוב. גם היום, יום ראשון, למחרת האופרוף, בשעה 13:08, הגיעו כל התמימים למקום תחנת הרכבת, וחוו מחדש את הרגעים המיוחדים עפ"י יומנו של החסיד ר' אליה חיים אלטהויז הי"ד. מסעיר ומרגש.

בהמשך, פנו התמימים למלון קומרטש בו שהה הרבי הריי"צ בהגיעו לריגה. למעלה מחודשיים היה כאן. התמימים למדו בבית המלון, בחברותות, את כל המאמר הראשון שאמר כאן הרבי ואף נמצא בגוף כתב יד קודשו.

בהמשך אף ביקרו התמימים במקום 'סעודת העניים' שארגן הרבי הריי"צ לזכות החתן והכלה.
בהשגחה פרטית מופלאה, הגיעו התמימים לגיא ההריגה, 'רמבולה', בריגה. מתברר שהיום, י' כסלו, הוא היום בו נהרגו כאן במקום 15 אלף יהודים הי"ד, ועוד אלפי יהודים כשבוע לאחר מכן. הבחורים התרגשו מאד: לנספים אין קרובים שהגיעו לומר קדיש, והנה ביום היא"צ שלהם, דקה לפני השקיעה, הגיעו יותר מ-50 תמימים, התפללו, למדו משניות, ואמרו קדיש לעילוי נשמתם. לכאורה כאן נרצח גם החסיד ר' איצע מתמיד הי"ד שהיום הוא גם יום היא"צ שלו.

לסיום הגיעו התמימים אף לסנטוריום, אליו הגיע הרבי בה' טבת ת"ש ושהה בו עד ראשית חודש אדר של אותה שנה. אמרו קידוש לבנה במקום. ובקשו את דוד מלכם.

הצלם אברמי וישצקי הצטרף למסע הייחודי ומגיש בזה גלריית תמונות

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.