מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשע״ט 18.11.2018

רגע לפני בחירות? נתניהו: "חוסר אחריות להפיל כעת ממשלה"

טלטלה במערכת הפוליטית: בנאום שנשא לפני שעה קלה, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לקחת על עצמו את תיק הביטחון ולא להעניק אותו לשותפות אחרות בקואליציה ● ההערכה: שרי הבית היהודי צפויים מחר להתפטר מהממשלה, מהלך שיוביל ככל הנראה לבחירות בחודשים הקרובים ● על הניסיונות להקדמת הבחירות התבטא נתניהו: "חוסר אחריות בתקופה רגישה שכזו" ● לסיפור המלא
רגע לפני בחירות? נתניהו:
צילום רקע: ברלה שיינר, COL

בהצהרה שנשא הערב (ראשון) לכלי התקשורת על רקע המשבר בקואליציה, הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא נכנס לתפקיד שר הביטחון, במקומו של אביגדור ליברמן שכזכור התפטר בשבוע שעבר.

"בנושא הביטחון קיבלתי החלטות קשות. חלקן קשות מאוד, שאני נושא במלוא האחריות", אמר נתניהו. "וכשמקבלים החלטות כאלה, עוסקים בעניינים של חיים ומוות. בעניינים שאפילו נוגעים בעצם קיום המדינה. ובעניינים האלה אין מקום לפוליטיקה. אין מקום לשיקולים אישיים".

ראש הממשלה הוסיף: "אני נכנס היום בפעם הראשונה לתפקיד שר הביטחון, ואני עושה את זה כשיש ביקורת ביחס למדיניות הביטחון של ישראל. חלק גדול מהביקורת נובע מכך שמסיבות מובנות לא ניתן להציג את הדברים המלאים שרואים הרמטכ"ל ואלופי צה"ל וראש השב"כ וראש המוסד, וגם אני.

"יש לי תוכנית ברורה אני יודע מה לעשות ומתי לעשות. אני יצאתי נגד נשיא ארה"ב בגלל הסכם הגרעין ולאלו בישראל שהריעו להסכם הנורא הזה. פעלתי להשבת הסנקציות על איראן - וכך קרה. לא ראו את זה אז, אבל כולם רואים את זה היום. וכך יהיה גם בביטחון. אנחנו נגבר על אויבינו".

על הניסיונות להקדמת הבחירות מצד השותפות בקואליציה התבטא ראש הממשלה: "בתקופה בטחונית שכזו לא הולכים לבחירות. זה חוסר אחריות. בתקופה כזו לא מפילים ממשלה ולא הולכים לבחירות. זה חוסר אחריות. אנחנו בעיצומה של המערכה, ובאמצע המערכה לא נוטשים ולא משחקים בפוליטיקה. ביטחון המדינה הוא מעבר לזה".

נתניהו סיכם: "אני עושה כל מאמץ למנוע בחירות מוקדמות. זה הזמן לגלות אחריות - אמרתי לשרי הקואליציה. אל תפילו את הממשלה הזו, ובייחוד לא בעיתוי ביטחוני רגיש זה".

קודם הצהרת ראש הממשלה, הודיעו שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד כי מחר יקיימו מסיבת עיתונאים, שבה, כך על פי ההערכות, צפויים השניים להודיע על התפטרותם מהקואליציה, ובכך למעשה לפרק את הממשלה ולגשת לבחירות.

האם גם לאחר נאומו המתוקשר והמנומק היטב של ראש הממשלה יודיעו מחר השניים על פרישה? שעות יגידו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.