מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשע״ט 15.11.2018

כיצד שומרים על הרוחניות ללא פגע? • אנרגיה מחדרה

השבוע נפרד יעקב מהוריו ויוצא לחו"ל. הוא נאלץ לצאת, במצוות אימו רבקה שחששה לחייו מפגיעת אחיו עשיו הרשע, ללכת הכי רחוק, פיזית ורוחנית • ומה הקשר לרבי לוי יצחק והרבנית חנה, הוריו של הרבי? • שליח חב"ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן בטור חסידי למגזין שישי ב-COL • לקריאה >>>
כיצד שומרים על הרוחניות ללא פגע? • אנרגיה מחדרה
צילום רקע: גיא חיימוביץ', וויקיפדיה העברית

מאת: הרב יוחנן בוטמן, שליח חב"ד בחדרה

תנאי זוועה להחריד היו מנת חלקם של רבי לוי יצחק והרבנית חנה הוריו של הרבי, בעיר גלותם צ'יאלי שבקזחסטאן.

שנים לאחר שבעלה נשאר ונטמן שם בגלות, הגיעה הרבנית לארה"ב לגור בצל בנה הרבי, והעלתה על הכתב פרקים מלאי רגש מזכרונותיה, שם היא מתארת את הסבל הפיזי והמנטלי, בקולחוז הקאזאחי.

"עם שקיעת השמש כשניתן היה לשבת קמעה בחוץ באוויר הפתוח שליד חדרנו התרוצצו שם עיזים וחזירים שהטרידו את מנוחתנו. היא (בעלת הבית) אמרה לי פעם שהחזירים חשובים בעיניה יותר מילדיה, מהסיבה הפשוטה שהחזירים עתידים להניב לה ריווח ואילו מהילדים איזה ריווח עתידה היא להפיק?.."

למרות זאת, אפילו שם בתנאים הקשים הללו, ישב בעלה שהיה גאון בתורת הנגלה והנסתר, התעמק בלימוד תורה והוציא חידושים נפלאים פנינים יקרות על פרשת השבוע בקבלה ובחסידות, שהודפסו בספרים רבים למחבבי תורה.

*

השבוע נפרד יעקב מהוריו ויוצא לחו"ל. הוא נאלץ לצאת, במצוות אימו רבקה שחששה לחייו מפגיעת אחיו עשיו הרשע, ללכת הכי רחוק, פיזית ורוחנית. בפרשתנו 'ויצא' הוא מגיע לחרן אותו מתארים חכמינו ז"ל כ"חרון אף של מקום", כמו קולחוז שפל וירוד. אנשים רמאים נוכלים וריקנים. שם יצטרך להקים משפחה.

מנין ייקח לכך את הכוחות, כשהוא בודד בסביבה כל כך מנוכרת ועויינת?

אלו מסמרות של עקרונות שקבע לעצמו, להיות מחובר לבורא, בכל מצב. הוא היה טרוד בעסק הצאן שהניב רווחים נכבדים, הוא גם היה אבא במשרה מליאה ל-12 ילדים, יחד עם זאת הוא לא וויתר במאום על זמנים של תורה ותפילה.

המקום והתנאים בו היה נתון חייב אותו עוד יותר לחזור לאביו הביתה בשלום! "ושבתי בשלום אל בית אבי" - ללא שום ירידה רוחנית חלילה. לצורך כך היה עסוק מסביב לשעון, שלכל העבודה המאומצת יהיה בסיס של חיים יהודיים, אמונה והרבה חיזוק רוחני כמו אמירת פרקי תהילים וכדומה.

אלו מסמרות של יעקב אבינו שמחשלים אותנו בכל הדורות, בזמני מצוקה כמו גם בזמני רווחה, ולו שננהג ברוח ישראל סבא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.