מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשע״ט 14.11.2018

דרמה: ליברמן התפטר מתיק הביטחון

יו"ר ישראל ביתנו מר אביגדור ליברמן כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הצהיר כי החליט לסיים את תפקידו כשר ביטחון בעקבות "הכניעה לטרור" בהפסקת האש עם החמאס ● הולכים לבחירות? ● ליברמן התפטר
דרמה: ליברמן התפטר מתיק הביטחון
מר אביגדור ליברמן מודיע על התפטרותו (צילום מסך, ערוץ הכנסת)

על רקע הפסקת האש עם ארגון הטרור החמאס, שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע הבוקר כי הוא ימסור הודעה מיוחדת.

לפני זמן קצר הודיע ליברמן, כי על רקע 'הכניעה לטרור' בהחלטת הקבינט בראשות נתניהו על הפסקת האש עם החמאס, הוא מודיע על התפטרותו וקרא להקדמת הבחירות.

הוא מנה את הישגי סיעתו וטען שהיא גם זאת שהתנגדה בשעתו להתנתקות מעזה.

גורמים בבית היהודי כבר לוטשים עין על תיק הביטחון, ואמרו כי שר החינוך נפתלי בנט יתנה את הישארות מפלגתו בקואליציה במתן תיק הביטחון למפלגתו.

גורם בכיר בליכוד אמר היום כי "לא חייבים ללכת ללכת לבחירות. תיק הביטחון יישאר אצל רוה"מ נתניהו".

ליברמן: "כניעה לטרור"

ליברמן: "אני כאן על מנת להודיע על התפטרותי מתפקיד שר הביטחון, מה שקרה אתמול זו כניעה לטרור. היו לי המון ויכוחים עם ראש הממשלה. דוגמא לכך הייתה הכנסת הדלק הקטארי לעזה – הוא חייב אותי להכניס ונאלצתי לעשות זאת.

"מבחינת אינטרס ביטחוני היינו חייבים קודם כל לסיים את הסיפור של הדרום, הסיפור של הדרום קודם לכל. אותה רפיסות שגילינו מקרינה גם לזירות האחרות… לא הייתי ממשיך לכהן בתפקידי כשר הביטחון, לא הייתי יכול להסתכל בעיניים של תושבי הדרום, של משפחות החיילים הנעדרים ושל משפחות האזרחים השבויים.

"לדעתי היינו צריכים להתנות כל נושא של התקדמות במצב ההומניטרי בעזה: דבר ראשון, הסדרה בכל נושא השבויים והנעדרים וכמובן להתנות את חמאס שתתחייב לא להביא אף אדם לגבול הרצועה. אני רק רוצה להזכיר מה קרה מימי חמישי עד יום ראשון. בין רביעי לחמישי הוכנסו 15 מיליון דולר לרצועת עזה.

ביום שישי חמאס הביא בתשלום 13 אלף איש באוטובוסים לגבול הרצועה להתעמת עם חיילי צה"ל, 44 פצועים ו-1 הרוג, מטענים שנזרקו לעבר חיילי צה"ל, יום אחרי שקיבלו 15 מיליון דולר. יום אחר כך ערבי נכנס לחממות ושורף אותם וכמובן מה שקרה בסבב האחרון.

"מעולם לא נדבקתי לכיסא ותמיד כשהייתה סתירה בין כיסאות לעקרונות בחרתי בעקרונות. אני יכול להזכיר את נושא ההתנתקות, ישראל ביתנו הייתה המפלגה היחידה שכולה הצביעה נגד, לא הייתה לנו בעיה להיות באופוזיציה. גם בנושא עסקת שליט, זה היה מאוד לא נוח לשבת מול המשפחה ולהסביר שאני לא אתמוך בעסקה, גם הצבעתי בממשלה נגד למרות כל האי נוחות הזאת. וברור היום בדיעבד שזאת הייתה העמדה הנכונה.

"אני מבקש כמה שיותר מהר לסכם תאריך מוסכם לבחירות הכי מוקדם שאפשר. חייבים להפסיק גם עם הכניעה לטרור גם עם החוסר בהירות מה הוא הקו המדיני והביטחוני שלנו וגם לא להכניס מדינה לשיתוק ממושך. כלומר אני מאוד מקווה שעד יום ראשון במגעים בין ראשי המפלגות יגיעו לתאריך מוסכם לבחירות והציבור הבוחר כבר יחליט מה הקו הנכון".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.