מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשע״ט 13.11.2018

50 נפגעים במטחי הרקטות, יירוטים של כיפת ברזל

כ- 50 בני אדם נפגעו, רובם במצב קל ונפגעי חרדה, לאחר שמעל 300 רקטות נורו היום (שני) לעבר ישובי עוטף עזה. טיל נ"ט פגע באוטובוס בעוטף עזה, ופצע חייל בן 19 באורח קשה. טילים פגעו בשדרות, באשקלון ובנתיבות וכ-60 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. בנפילת רקטה במרכז העיר אשקלון נפצעו כ-20 איש • לכתבה המלאה
50 נפגעים במטחי הרקטות, יירוטים של כיפת ברזל
יירוט מעל אשקלון, הערב ('הקבינט הביטחוני בטלגרם')


החמרה קשה בדרום:
בעקבות הירי הכבד, צה"ל הודיע כי מטוסי חיל האוויר החלו לתקוף מטרות טרור לאורך רצועת עזה. מחבלים נהרגו בתקיפות, דיווחים על 'הקש בגג' לבכירים בארגוני הטרור.

דוברות המרכז הרפואי ברזילי:
מהמטח האחרון לאשקלון הגיעו למיון ברזילי 20 נפגעים מתוכם 13 נפגעי חרדה ו- 7 נפגעי גוף.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, במסר חד לתושבי עזה: "ארגון הטרור חמאס חצה את הקו האדום, ישראל מחריפה את תגובתה כנגדו; תושבי עזה, הסתכלו היטב בתמונות מצוק איתן 2014 - תמונה שווה אלף מילים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ובכירי מערכת הביטחון וצה"ל קיימו התייעצות ביטחונית בעקבות האירועים ובסיומה נמסר כי "התקבלו החלטות מבצעיות".

ארגוני הטרור ברצועה שיגרו איום לעבר ישראל כי "אם ישראל תמשיך להגיב באופן הנוכחי, אזי הפלגים ירחיבו את טווח השיגורים ויכניסו יישובים מרוחקים יותר למעגל הירי". עוד הוסיפו בחמאס, בהודעה רשמית בטלוויזיה, כי הטיל שפגע באוטובוס הוא "טיל מונחה", כשהרמז הוא לטיל קורנט נגד-טנקים שנמצא בשימוש מחבלי החמאס. ראש החמאס איסמעיל הנייה הצהיר כי "ישראל נושאת באחריות לאירועים".

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, הזהיר את חמאס מפני המשך הירי ואמר כי "במהלך אחר הצהריים לאחר שנערכנו ותגברנו כוחות, חמאס בוחר לפתוח במתקפה נגד אזרחים ויורה טיל נ"ט לעבר אוטובוס אזרחי". דובר צה"ל הוסיף ואמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקיפת מטרות רחבה מאוד גם באמצעות כלי טיס וגם טנקים. המתקפה תלך ותתגבר בשעות הקרובות. חמאס ישלם מחיר כבד מאוד".

גם בקרית ארבע ובחברון היו הערב אזעקות 'צבע אדום'.
לאחר הערכת מצב הערב, הוחלט לבטל את הלימודים מחר (יום שלישי) בכל מוסדות החינוך בקרית מלאכי.

כב״ה מחוז דרום: צוותי כיבוי פועלים בשריפה בקומה תחתונה בבניין בן 3 קומות בעקבות פגיעה ישירה באשקלון, כרגע מבצעים סריקות בבניין לאיתור לכודים. במקביל בוערים במקום 3 מיכלי גז ולוחמי האש פועלים להשתלטות גם על המיכלים.

*

צפו ביירוט כיפת ברזל של רקטות מעל העיר אשקלון - לחצו כאן לצפיה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.