מערכת COL | יום ג' כסלו ה׳תשע״ט 11.11.2018

מהי הפעולה הנדרשת כדי להצליח? • כלכלה ב-COL

איך זה קורה שאנחנו מנסים להשיג משהו הרבה זמן ולא מצליחים, לעומת מישהו אחר שמנסה ותוך זמן קצר מצליח להגיע להישגים הרבה יותר ממה שאנחנו השגנו? אז מה אנחנו עושים לא מספיק טוב? • ר' משה גולדשטיין, מנטור ומאמן עסקי, נותן לכם טיפים, במדור הכלכלה של COL • מה לעשות כדי להצליח
מהי הפעולה הנדרשת כדי להצליח? • כלכלה ב-COL

משה גולדשטיין

איך זה קורה שאנחנו מנסים להשיג משהו הרבה זמן ולא מצליחים, לעומת מישהו אחר שמנסה ותוך זמן קצר מצליח להגיע להישגים הרבה יותר ממה שאנחנו השגנו? אז מה אנחנו עושים לא מספיק טוב?

מכיר את זה, שאתה קם בבוקר עם תחושה שנמאס לך לראות שאתה באותו מצב כבר הרבה זמן ושום דבר לא זז? ואז אתה מקבל החלטה לעשות משהו, אתה נוקט בפעולה חדשה, מחפש מידע חדש, נרשם אפילו לאיזה קורס.. אבל אחרי תקופה של עשייה מסוימת, לאט לאט אתה חוזר לשגרה המוכרת, שום דבר חדש לא באמת קורה, וכך אתה מתגלגל עד להתקפה הבאה. למה זה קורה לנו, ואיך אנחנו באמת מתגברים על זה אחת ולתמיד?

כשאדווין בארנס בשנת 1905 החליט שהוא הולך להיות שותף של הממציא תומאס אדיסון, הוא היה לא יותר מאשר נווד לבוש קרעים בלי פרוטה בכיס. אבל הוא היה עם רצון חזק במיוחד, שאיפה שמילאה את כל כולו.

הוא הגיע למשרדו של אדיסון ברכבת משא בלי כסף לחזור. כרטיס לצד אחד.

כשאדיסון ראה מולו את הברנש שדורש להיות שותפו, הוא לא ראה בו כשרון מיוחד, הוא ראה אדם פשוט מאוד, אך נחוש בדעתו.

הוא נתן לו להתחיל לשטוף את הרצפה ועוד עבודות פשוטות. אבל עם הזמן, ברנס שהיה נחוש ברצונו, הלך והתקדם בתפקידים עד שכעבור 5 שנים הוא היה באמת שותפו של אדיסון... שותפות שהכניסה לו מיליונים רבים...

כדי להגיע להישג או ליעד גדול שאנחנו שואפים אליו, אנחנו חייבים שיהיה בנו רצון חזק. בלי רצון ושאיפה חזקה, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להגיע ליעד.

אם אתה רוצה להגיע להישג גדול אתה חייב שתהיה לך שאיפה חזקה, שאיפה שתטריד את מנוחתך כל הזמן, יכול להיות שברגע הראשון לא יהיה לך מושג איך אתה הולך להשיג את זה, וזה בסדר. אתה בהתחלה צריך רק לרצות, ועם הזמן כשתתחיל להתקדם הדרך כבר תתבהר לך.

נשאלת השאלה, יש מישהו שיגיד לך שהוא לא היה רוצה עכשיו לזכות בלוטו? יש מישהו שלא רוצה להצליח בחיים? איך אפשר לומר שאין לאנשים רצון כזה? הרי כולם רוצים?

התשובה היא, שרצון אמיתי זה לא סתם איזו משאלת לב שעולה מידיי פעם ואחרי כמה דקות היא מתפוגגת ונעלמת. רצון חזק זה רצון שיושב לך בראש ולא עוזב אותך.

אם תסתכל סביבך תגלה, שכל מה שרצית באמת וחשבת שאתה לא יכול בלעדיו - השגת והוא נמצא אצלך. ומצד שני אם תחשוב על כל הדברים שלא השגת ואין לך, תגלה שבעצם אתה לא בטוח שאתה רוצה את זה, או שאתה רוצה אבל יש דברים אחרים שאתה רוצה יותר, או שאתה מסופק לגבי האפשרות שלך להשיג אותם עכשיו וכו' וכו'.

אז אם אתה באמת רוצה להשיג משהו, עצור עכשיו מכל הדברים השגרתיים שאתה עושה, פנה לעצמך חצי שעה, והכן רשימה של מה אתה רוצה באמת שיהיה לך בחיים, אל תפחד לכתוב דברים שנראים לך גדולים ו'לא מציאותיים'.

תכתוב, איזה ספר היית רוצה לדעת בעל-פה, איזה זוגיות היית רוצה שיהיה לך, איך אתה רוצה שהילדים שלך יתנהגו, איזה בית אתה רוצה שיהיה לך, איזה רכב, איזה רהיט, כתוב כל מה שאתה רוצה שיהיה לך.

בשלב הבא, בחר מהרשימה דבר אחד שאתה מאוד רוצה, והתמקד בו, זאת אומרת החזק את זה במוחך כל היום, ושאל את עצמך "מה אני יכול לעשות היום כדי להשיג את הדבר הזה"?

ככל שתשקיע יותר זמן במחשבה על הדבר הזה שאתה רוצה, וככל שתעשה יותר פעולות שיקדמו אותך אל היעד, כך הדרך תהיה יותר קצרה ומהירה. אל תוותר לעצמך - כל בוקר צהריים וערב שאל את עצמך "מה אני יכול לעשות כדי להתקדם עוד צעד לכיוון היעד"?

בהצלחה!

_____________

כותב השורות, משה גולדשטיין – מאמן עסקי
בוגר מכון דעת ותבונה – אימון יהודי בשיטת הקבלה והחסידות
לתגובות הארות והערות ניתן לפנות במייל [email protected]

052-3813047
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.