מערכת COL | יום ב' כסלו ה׳תשע״ט 10.11.2018

תוצאות קמפיין ההדתה? ראש 'דבר אחר' נתלה בפתח בית כנסת

זעזוע עמוק: ראש של 'דבר אחר' הונח בליל שישי בפתח בית הכנסת 'סוכת שאול' ברמת השרון על ידי אלמונים. המשטרה פתחה בחקירה • ראש העיר מר אבי גרובר התייחס ואמר: "לא אתן לגורמים קיצוניים לייצר פה קרע, הסתה ושיסוי. אין להם מקום ברמת השרון ואין להם מקום בחברה הישראלית בכלל" • ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (מוצאי שבת) לאירוע החמור: "לא נסבול התנהגות בזויה שכזו כלפי בתי כנסת ומוסדות דת במדינת ישראל" • לסיפור המלא
תוצאות קמפיין ההדתה? ראש 'דבר אחר' נתלה בפתח בית כנסת

מתפללי בית הכנסת 'סוכת שאול' ברמת השרון הזדעזעו לגלות בבוקר יום שישי על שער בית הכנסת ראש דבר אחר מדמם, שהונח שם ככל הנראה במהלך הלילה.

מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרת ישראל על תלית ראש חזיר בכניסה לבית כנסת ברמת השרון. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום. נסיבות האירוע נבדקות. נפתחה חקירה".

תוך זמן קצר החלו התגובות והמחאות, מכל קצוות הקשת הפוליטית, להישמע. ראש העיר רמת-השרון אבי גרובר: "את המקרה המזעזע בבית הכנסת תחקור המשטרה ואני בטוח שהיא תדע להגיע למי שעשה זאת ולהעמידו לדין. לא אתן לגורמים קיצוניים לייצר פה קרע, הסתה ושיסוי. אין להם מקום ברמת השרון ואין להם מקום בחברה הישראלית בכלל".

עוד הוסיף ראש העיר: "רמת השרון היתה קהילה אחת ותישאר קהילה אחת - דתיים וחילונים, גברים ונשים, אשכנזים ומזרחים. קהילה אחת, שבה מתקיימת אחדות של ניגודים. אני מבקש מכולם לנשום. לזכור שיש בחירות, והרבה יותר חשוב יש את היום, את הימים ואת השנים שלאחר הבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) אף הוא למקרה החמור. "אני מגנה בתוקף את המעשה הנפשע שנעשה ביום שישי האחרון בכניסה לבית הכנסת "סוכת שאול" ברמת השרון. כוחות הביטחון ימצאו את האחראים לכך וימצו איתם את הדין.

"לא נסבול התנהגות בזויה שכזו כלפי בתי כנסת ומוסדות דת במדינת ישראל", דברי נתניהו.

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התייחס כבר ביום שישי לאירוע השקה: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מפשע השנאה המקומם והנפשע הבוקר ברמת השרון. ראש חזיר נתלה בשער כניסה לבית כנסת. מעשה תועבה שאם היה קורה באחת ממדינות העולם היינו כולנו זועקים ונזעקים. חייבים לחקור מיד, לעצור את האחראיים ולהביאם לדין".

גם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הגיב ואמר: "מדובר בפשע שנאה חמור ומקומם. אני קורא למשטרה לחקור מיד מי עומד מאחורי המעשה, ומקווה מאוד שלמבצעים אין קשר למערכת הבחירות המקומית. אל לנו לשכוח כי גם לאחר הבחירות, נמשיך לחיות יחד - דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים - וההסתה לא תשנה זאת".

גם בצד השמאלי של המפה הפוליטית גינו בכל תוקף את המעשה הנפשע. יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי התייחס ואמר: "רשעים תלו ראש חזיר בבית כנסת ברמת השרון. פשע שנאה נורא וכואב, במיוחד כשהוא קורה בישראל. חייבים להגיע לאשמים ולהעניש אותם בחומרה".

ח"כ עיסאווי פריג': "אסור לנו כחברה להשלים עם מי שמנסים להצית מלחמות דת באמצעים בזויים. על כולנו, יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים לגנות מעשים שכאלו ולהבהיר לפושעים שאין מי שייגבה את הטירוף המסוכן שלהם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.