מערכת COL | יום ל' חשוון ה׳תשע״ט 08.11.2018

הבאנקעט המרכזי בישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש - אלעד

זו כבר מסורת של חצי עשור שבישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש - אלעד נערך ה"באנקעט" המסורתי במקביל ל"באנקעט" בשכונת המלך בניו יורק • גם השנה נערך ה"באנקעט" בחצר הישיבה שהוסב מבעוד מועד לאולם מפואר, ברוב פאר והדר סביב שולחנות ערוכים כל טוב. התוכניות והתכנים הוכנו בקפידה רבה ע"י התלמידים השלוחים שי', ובשיתוף את"ה שע"י הישיבה ותלמידי שיעור ג' • לסיפור המלא
הבאנקעט המרכזי בישיבת
זו כבר מסורת של חצי עשור שבישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש - אלעד נערך ה"באנקעט" המסורתי במקביל ל"באנקעט" בשכונת המלך בניו יורק.

גם השנה נערך ה"באנקעט" בחצר הישיבה שהוסב מבעוד מועד לאולם מפואר, ברוב פאר והדר סביב שולחנות ערוכים כל טוב. התוכניות והתכנים הוכנו בקפידה רבה ע"י התלמידים השלוחים שי', ובשיתוף את"ה שע"י הישיבה ותלמידי שיעור ג'.

שרביט ההנחיה ניתנה לתלמידים השלוחים. כאשר מסכי ענק, תאורות לדים ומערכת שמע משוכללת מלווים את האירוע וממחישים את הנושאים בהם עוסק ה"באנקעט".

התמים השליח מנחם מנדל אייזנבך פתח ב"דבר מלכות" על המסרים הברורים בתורת הרבי על עניין השליחות בכלל, ועל עניין השליחות לתמימים בפרט.

מראות קודש מיוחדות שהוכנו במיוחד עבור אירוע זה הוקרן על גבי מסכים ענקיים. לאמירת הקאפיטל תהלים של הרבי כובד הת' אלעזר מ. מייערס, אח"כ יצאו תלמידי התמימים לריקוד סוחף "שלוחי אדונינו...".

על במת הכבוד המפוארת, הוזמן המנהל הרוחני של הישיבה הרב יעקב ז. קטן, בדבריו התעכב על המילים "כי גבר עלינו חסדו"- החסד הגדול שהרבי עשה עמנו התמימים בכך שאנו לומדים בישיבת תו"ת. כמו כן דיבר על העניין של "יפוצו מעינותיך חוצה" שמתחיל קודם כל בעבודת התמים עם עצמו - לגלות ולהפנים את מה שלמד והבין.

במהלך כל הערב, הנעימו יודעי נגן מתוך התמימים באורגן,כינור ובעוד כלי מיתר.

ראש הישיבה הרב אברהם אשר בלינוב ציטט בדבריו את דברי הגמרא במס' יבמות העוסקת בענייני גירות, כאשר אחד מתנאי הגירות הוא "שמודיעין אותו מקצת מצות קלות ומקצת מצוות חמורות", על אף שלכאורה ההדגשה צריכה להיות על החמורות "דאי פריש נפרוש", אלא כדברי המאירי שם, שבעצם המבחן האמיתי הוא החשיבות על שמירת מצוות קלות שח"ו יתכן שהאדם יכול לזלזל בהן. וההוראה היא כי עלינו כתמימים להקפיד על קלה כבחמורה ועד למצוות שאדם דש אותן בעקביו. כמו כן דיבר ראש הישיבה על השליחות של התמימים בהיותם בין כותלי "תומכי תמימים", ועל רצונו של הרבי שנהי' "שלוחי תורה" ומונחים בלימוד הנגלה והחסידות.

הרב ישראל פרוש ראש העיר הנבחר כיבד את האירוע בנוכחותו, ואף נשא דברים בזכות העיר אלעד שבתחומה נמצאת ישיבת "תומכי תמימים", וסיפר על ברכות והבטחות שקיבל דרך כתיבה לרבי, ובישר לתמימים שבקרוב יעמוד כאן בנין קבע לשם לתפארת ולתהילה - כאשר התמימים מחאו לו כפיים ממושכות -, וסיים את נאומו בהבעת תקווה לסיום כל ההליכים הדרושים לשם כך במהירות ובקלות.

את נאום השליח נשא האורח הרב מאיר א. שמרלינג מתל אביב, ראש ישיבת חזון אליהו, כאשר בנאומו עסק בעיקר בחובתנו לדעת שההצלחה בשליחות מתחילה בישיבה כשכל בחור ממלא את עצמו בתורה - נגלה וחסידות, או אז בחיי השליחות הוא יצליח להעביר זאת לאחרים.

כעת נראו על המסכים דמויותיהן של שניים משלוחי הרבי ברחבי העולם: הרב אבערלנדער שליח הרבי להונגריה והרב קאנטור שליח הרבי לתאילנד שנתנו את ברכתם ושיתפו את התמימים בחוויות שעברו עליהם כאשר הם למדו בישיבה, בהדגשה שההצלחה בשליחות תלויה בהצלחה בישיבה.

התמים י. סופר ריתק את הציבור בסיפור על קירוב יהודי בדרך מופלאה על ידי בית חב"ד בצרפת ולימד הוראה על דרכם של התמימים ביציאה למבצעים.

ה'משגיח כללי' הרב הלפרין הסביר בנאומו כי כל אחד מהתמימים הוא שליח תורה בתוך הישיבה. והחל למנות תחומים שונים של שליחות בישיבה כמו 'שלוחי משכימי קום' בבוקר - ללמוד לפני סדר חסידות, 'שלוחי המתמידים' בלימוד הנגלה והחסידות, 'שלוחי מסלול המתמידים בגירסא', 'שלוחי העובדים' המאריכים בתפילתם, ועוד.

זכתה הישיבה באלעד שלומדים בה אחוז ניכר של תמימים המשמשים בשליחות ברחבי תבל, כמו ברוסיה, אוקראינה, הונגריה, ריגא, גרמניה, קנדה ועוד, וכמובן ברחבי הארץ, שעלו בזה אחר זה במעמד ה"ראל-קאל", ושתפו את התמימים בחוויות שבשליחות, תוך כדי שברקע מוקרן וידיאו קצר המתמצת את אותה המדינה והמהפיכה של השליח באותה העיר.

האירוע הסתיים בשעות הקטנות תוך כדי נגינת ה'מארש של ראש חודש כסלו' מלווה בריקודים סוערים, ובהרגשה של אשרינו מה טוב חלקינו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.