מערכת COL | יום ל' חשוון ה׳תשע״ט 08.11.2018

מקווה טהרה הראשון בהיסטוריה באוטונומיה היהודית, בירובידז'אן

לאחר המתנה של כ-15 שנה, נוצק המקווה הראשון בעיר בירובידז'אן, אותה בנה סטאלין ימ"ש כאוטונומיה היהודית ברוסיה, בסיועם הרב של "מרכז רבני אירופה" ● יציקת המקווה התקיימה בנוכחות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, שליח חב"ד הרב אליהו ריס, רבנים ואנשי הקהילה היהודית ● הבניין המפואר של המקווה ומועדון לצעירים יהודים, תוכן ע"י האדריכל ר' ידידיה חסין מכפר חב"ד, ואת המקווה תכנן האדריכל ומומחה המקוואות ר' שמואל לוין מבאר שבע ● לכתבה המלאה, תמונות
 מקווה טהרה הראשון בהיסטוריה באוטונומיה היהודית, בירובידז'אן

לאחר כ-15 שנה של תכנון התקיימה יציקת מקווה טהרה הראשון בהיסטוריה באוטונומיה היהודית ברוסיה, בירובידז'אן. יציקת המקווה התקיימה ביום רביעי כ"ב מר חשוון.

המקווה תוכנן כבר לפני 15 שנה. בניין המקווה הקרוב הוא ברדיוס 200 ק"מ, 2.5 שעות נסיעה ברכב.

הבניין המפואר של המקווה ומועדון לצעירים יהודים, תוכן ע"י האדריכל ר' ידידיה חסין מכפר חב"ד. על פיקוח והתאמה לדרישות מקומיות עמל האדריכל ומומחה למקוואות ר' שמואל לוין מבאר שבע. המקווה הותאם לפי דרישות הלכתיות לשיטת חב"ד, אוצר תחתון, זריעה והשקה.

את בניית המקווה ממנה קרן רמ"א בראשות הרב אברהם יהושע ולדמן יחד עם כל היהודים סביב העולם אשר תרמו ביום ההתאמה לבניית המקווה הראשון, בסיועם הרב של "מרכז רבני אירופה". לפי בקשת שליח הרבי ורבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר הגיעו לבדיקת תקינות היציקה מפקח מקרן רמ"א הרב ישראל פולוציק מניו יורק והאדריכל שמואל לוין.

שליח הרבי ורב האוטונומיה היהודית הרב אליהו ריס קיבל בהתרגשות רבה את המפקחים, היה נוכח בכל תהליכי יציקה וקיבל הנחיות מפורטות להמשך. בעיר גרים כ2000 יהודים. האירוע התפרסם במהירות רבה בכלי תקשורת מקומיים ומרכזיים של רוסיה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.