מערכת COL | יום כ"ח חשוון ה׳תשע״ט 06.11.2018

במקביל ל'באנקעט': השלוחים הצעירים התכנסו באנטוורפן

התלמידים השלוחים לישיבת 'תומכי תמימים' באנטוורפן, המתייחדת בכך שהיא ישיבה בה לומדים ילדיהם של השלוחים במדינות אירופה וחבר-העמים, ערכו ביום רביעי השבוע אירוע 'באנקעט' מפואר ומרגש לילדי השלוחים, במקביל ל'באנקעט' בכינוס השלוחים העולמי שבניו-יורק בו ישתתפו אביהם • לכתבה המלאה
במקביל ל'באנקעט': השלוחים הצעירים התכנסו באנטוורפן
התלמידים השלוחים לישיבת 'תומכי תמימים' באנטוורפן, המתייחדת בכך שהיא ישיבה בה לומדים ילדיהם של השלוחים במדינות אירופה וחבר-העמים, ערכו ביום רביעי השבוע אירוע 'באנקעט' מפואר ומרגש לילדי השלוחים, במקביל ל'באנקעט' בכינוס השלוחים העולמי שבניו-יורק בו ישתתפו אביהם.

המעמד התקיים באולם האירועים הסמוך לישיבה, לצד שולחנות ערוכים הסבו התמימים לסעודת מצווה והתוועדות חסידית, בהתאם לתוכנית ה'באנקעט' בכינוס השלוחים העולמי.

לאחר שהתיישבו התמימים לצד שולחנות המלאים בכל טוב, כשברקע מתנגנת מנגינת ר"ח כסליו, כבו האורות באולם כשעל המסך נראה הרבי נושא שיחה מיוחדת לשלוחים, לאחר מכן נראה על המסך יהודי שסיפר על מופת אישי שלו עם הרבי, הווידיאו המיוחד נחתם עם הניגון "צמאה לך נפשי" מרגש עם הרבי.

המנחה, הת' השליח ברוך רוחמקין עולה על הבימה ומתחיל שוב עם הניגון של ר"ח כסליו כיאה להתוועדות חסידים, מיד לאחמ"כ מוזמן השליח מהמדינה הרחוקה ביותר, מדינת יפן, הת' משה סודקביץ', לאמירת פרקו של הרבי עם השלוחים הצעירים.

לאחר אמירת פרקו של הרבי מוזמן הת' השליח שלום מייערס כנציגם של התלמידים השלוחים בישיבה, ומתוועד על הזכות המחייבת להיות שליח של הרבי, ומבאר בטוב טעם כיצד יכול כל אחד להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.

האורות באולם נכבים שוב, ועל המסך נראים שני הורים של תמימים מהישיבה, המשמשים כשלוחים של הרבי, הרב טרבניק מגרמני'ה, והרב רסקין מבודפשט, הונגרי'ה.

בסיום ההקרנה התאורה נדלקת, ואל בימת האירוע מוזמן שליחו של הרבי לאנטוורפן הרב שבתאי סלבטיצקי שחוזר על נקודה משיחה של הרבי, בה מדבר הרבי על השליחות הראשונה הכתובה בתורה המסופרת בפרשתנו, אליעזר שהלך למצוא אישה ליצחק בשליחותו של אברהם. התורה מספרת שאברהם נתן לאליעזר את "כל אשר לו". הרבי מסיק מכך בשיחה, שלשליח נותן הקב"ה את כל הכוחות לפעול את השליחות, "כל אשר לו".

האורות נכבים שוב, ומהמסך מדבר הורה נוסף, הרב דאנאוו מאנגלי'ה. הרב דאנאוו מסביר שהשלוחים הם הבני בית של הרבי, ומספר שכשהתלמידים השלוחים לאוסטרלי'ה חזרו ל- 770, הרבי נתן להם מהאפיקומן שלו בליל הסדר, ואע"פ שמהאפיקומן מקבלים רק בני הבית, הרבי הסביר שהשלוחים הם הבני בית שלו.

לאחר העלאת האורות, מוזמן ראש הישיבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ' לשאת דברים, הרב טבדוביץ' מעורר על כך שבכינוס זה משתתפים תמימים שיצאו לשליחות בעתיד, אך את הכוחות על כך כבר יש להם, היות והם בנים של שלוחים.

לאחר משאו של הרב טבדוביץ מוגשת המנה העיקרית, ומתחילה התוועדות כינוס השלוחים, כשברקע מתנגנים נגונים חסידיים.

לאחר סיום הסעודה, מוזמן אורח הכבוד, הרב שלמה כובש, שליח הרבי ורב בבודפשט, הונגרי'ה. הרב כובש מספר את סיפור התקרבותו לרבי וליהדות, ומשתף את השלוחים הצעירים במופת אישי לו זכה מהרבי, 'אך המופת העיקרי הוא' מסיים הרב כובש, 'שזכיתי להיות חסיד של הרבי'.

לאחר מחיאות כפיים סוערות על דבריו הנלהבים של הרב כובש, מוזמנים לבמה מזה אחר זה שלוחים צעירים ממדינות שונות לשתף את הקהל בסיפור ממקום שליחותם, משיעור א' מוזמן הת' מנחם חזן, דור רביעי (!) לשלוחים במילאנו, איטלי'ה. הנציג משיעור ב' הת' מנחם מענדל זקלס ממדינת קוראטי'ה. ומשיעור ג' הת' ארי'ה סג"ל ממדינת אזרבייג'ן.

לאחר זימון וברכת המזון, עולה הת' צבי הורוויץ שליח בהונגרי'ה, ומקריא את שמות המדינות מהם יש שלוחים שהם תמימים בישיבה, השלוחים מהמדינות עומדים כל א' בתורו לרקע מנגינת "שלוחי אדוננו" המתנגנת ברקע.

כשמגיעים למדינת צרפת, קמים כל השלוחים מצרפת ורוקדים "האדרת והאמונה לחי עולמים" במנגינת ההמנון הצרפתי הידוע. לאחר מכן נעמדים השלוחים מ"המדינה ההיא" ומנגנים את השיר המבטא מכל את המסירות נפש אותה עברו היהודים מאחורי מסך הברזל "ניעט ניעט ניע קאווא".

מיד אחריהם נעמדים השלוחים לאנגלי'ה ורוקדים "ווי וואנט משיח נאו".

ושוב המנגינה מתחלפת ל"שלוחי אדוננו" כשהפעם כל האולם; השלוחים הצעירים, הנהלת הישיבה, והתלמידים השלוחים מצטרפים לריקוד, כשהמעגל גדל והריקודים נמשכים עוד שעה ארוכה, כשבלב כולם נקבעה ההחלטה לצאת גם כן לשליחות בבוא העת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.